۲۷ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۲۹

گزارش خبری مهر/

چین در پی گسترش روابط با آمریکا و روسیه/ واشنگتن و پکن نباید همدیگر را متهم کنند

چین در پی گسترش روابط با آمریکا و روسیه/ واشنگتن و پکن نباید همدیگر را متهم کنند

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: نخست وزیر جدید چین در اولین کنفرانس خبری خود با تاکید بر لزوم گسترش روابط با آمریکا و روسیه گفت: واشنگتن و پکن نباید همدیگر را در زمینه امنیت سایبری متهم کنند.

اختلافات چین و آمریکا اجتناب ناپذیر است

به نوشته نیویورک تایمز، "لی کچیانگ" امروز یکشنبه در یک کنفرانس خبری در پکن اعلام کرد که دولتش متعهد به داشتن روابط مستحکم با آمریکا بوده و در پی گسترش روابط تجاری و سرمایه گذاری میان دو کشور است.

لی کچیانگ گفت: اختلافات میان چین و آمریکا اولین و دومین اقتصادهای بزرگ دنیا غیر قابل اجتناب است. رهبران جدید چین بر اهمیت روابط واشنگتن و پکن واقف هستند و با دولت باراک اوباما برای ورود روابط به مرحله جدید همکاری می کنند.

درحالیکه اختلافات بسیاری در زمینه سرمایه گذاری چین در آمریکا و شکایت های بسیار درباره حملات هکری چین وجود داشت، میزان سرمایه گذاری تجاری دو کشور سال گذشته 500 میلیارد دلار بود.

چین و آمریکا همدیگر را متهم نکنند

رویترز نیز در این رابطه به نقل از لی کچیانگ می نویسد: چین و آمریکا باید از وارد کردن اتهامات بی اساس علیه همدیگر در زمینه امنیت سایبری و هک سیستم های کامپیوتری یکدیگر دوری گزینند.

به نوشته شینهوا، نخست وزیر جدید چین ضمن رد اتهامات درباره حملات هکرها علیه سیستم های آمریکایی گفت: واشنگتن بدون هیچ مدرکی چین را متهم می کند و این اتهامات بی پایه و اساس است.

وی افزود: حملات سایبری یکی از مشکلات جهانی است و چین خود یکی از کشورهایی است که قربانی  این حملات قرار گرفته است.

"مشت آهنین" در برابر مشکلات زیست محیطی و غذایی

نخست وزیر جدید چین همچنین قول داد تا با آلودگی و مشکلات امنیتی غذایی  به صورت قاطعانه مبارزه کرد و در همین رابطه وی از لفظ "مشت آهنین" استفاده کرد.

چین قادر به حفظ رشد اقتصادی خود است

لی کچیانگ همچنین افزود: چین قادر به حفظ رشد اقتصادی خود است. اما چین قوی به معنای آن نیست که پکن در پی تبدیل شدن به هژمونی جهانی است.

وی در رابطه با روابط با تایوان گفت: چین ملاحظات بیشتری را در رابطه با تایوان خواهد داشت و ساکنان دو کشور دوست یکدیگر هستند.

نخست وزیر چین در ادامه وعده همکاریهای بیشتر را با هنگ کنگ و پایان تنش های داخلی داد.

لی کچیانگ همچنین با اشاره به اینکه چین در پی آغار حرکت جدید در زمینه توسعه نیروی کار است، قول داد تا اصلاحات جامع تری در کشور که بزرگترین و دومین اقتصاد دنیا را داراست، آغاز شود.

تاکید نخست وزیر بر توسعه شهرنشینی

نخست وزیر جدید چین همچنین قول داد تا شهرنشینی در یک مسیر ثابت و محتاطانه و به شیوه ای فعالانه حرکت کند و آن را غیر قابل اجتناب خواند.

وی افزود: شهرنشینی پروژه ای پیچیده و بزرگ است که باعث ایجاد تغییرات گسترده در زمینه اقتصاد و اجتماع می شود و نیازمند اصلاحات هماهنگ در زمینه های مختلف است.

تشریح وظایف کابینه جدید چین

لی کچیانگ همچنین حفظ رشد اقتصادی، بهبود معیشت مردم و حفظ عدالت اجتماعی را از جمله وظایف دولت چین خواند و بر لزوم رعایت آن تاکید کرد.

تاکید بر لزوم تامین مایحتاج مردم

وی همچنین با تاکید بر لزوم حل چالش های اجتماعی گفت: دولت چین نیازمند افزایش حمایت از مردم نیازمندی است که توان تامین مایحتاج خود را ندارند.

تاکید بر گسترش روابط تجاری چین و روسیه

نخست وزیر چین اعلام کرد: امیدوارم که روابط تجاری چین و روسیه از میزان 80 میلیارد دلار در سال افزایش یابد.

وی افزود: چین و روسیه باید برای افزایش سطح روابط تجاری به میزان دو برابر، سه برابر یا حتی بیشتر در سالهای آتی تلاش کنند.

لی کچیانگ گفت: روابط چین و روسیه در صلح و ثبات در آسیا-اقیانوسیه و جهان مثمر ثمر است. سفر رئیس جمهور به روسیه نیز نشان دهنده اهمیت روابط دوجانبه دو کشور است.

کد خبر 2020261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha