۲۷ اسفند ۱۳۹۱، ۱۳:۱۰

گزار ش خبری مهر/

کردستان در تب و تاب نوروز/ آمادگی برای استقبال از مسافران و گردشگران

کردستان در تب و تاب نوروز/ آمادگی برای استقبال از مسافران و گردشگران

سنندج - خبرگزاری مهر: در حالی که چند روز به آغاز سال جدید باقی مانده است ولی از روزهای قبل ورود مسافران و گردشگران نوروزی به استان کردستان آغاز شده است و این روزها فضای کلی این استان همچون دیگر نقاط کشور تحت تاثیر آمدن سال نو و پذیرایی از مسافران و مهمانان نورزی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، هوای آفتابی این روزهای اسفند ماه، کردستان را به محلی برای حضور مسافران نوروزی تبدیل کرده است و با گذشت زمان و وضعیت بهتر هوا روند رو به رشد ورود مسافران نوروزی افزایش می یابد و مردم این استان نیز در تکاپوی مهیا شدن برای استقبال از نوروز هستند.
 
هر روز که می گذرد آفتاب در شهرها و روستاهای کردستان با توان بیشتری می تابد و با آب شدن برف ها و یخ های این استان، طبیعت هم جانی دوباره گرفته و همه چیز برای آمدن نوروزی پر نشاط و شاداب را فراهم می کند و به همین دلیل نیز این روزها از کوی و برزن این استان به راحتی می شود آمدن بهار را به نظاره نشست.
 
با سپری شدن روزهای پایانی اسفند ماه، زمستان در حال نفس زدن های آخر خود است و بهار هم وعده آمدن را روزهاست که سر داده و این پیغام را با جان بخشیدن دوباره به حیات به صورت رسمی اعلام کرده است و کردستان نیز همچون دیگر نقاط کشور در تب و تاب آماده کردن خود برای استقبال از روزهای آغازین سال نو است.
 
فضای پر هیاهوی شهرهای کردستان و تلاش و تکاپوی مردم برای خرید در کنار ترافیک خسته کننده به ویژه در سنندج از جمله ویژگی این روزهای کردستان است که البته در کنار آن جنب و جوش ادارات و سازمان های دولتی هم برای مهیا کردن مقدمات استقبال از مسافران و مهمانان نورزی نیز در نوع خود قابل توجه است.
 
در همین راستا تمامی ادارات و سازمان های دولتی مسئول نیز در این راستا با برگزاری نشست های مختلف آخرین هماهنگی ها را برای استقبال خوب از نوروز انجام می دهند و به همین دلیل هر سازمان، اداره و یا نهاد دولتی در این راستا تلاش می کند که به بهترین شکل ممکن با انجام وظایف محوله خود را مهیایی پذیرایی و استقبال از نوروز کند.
 
از یک سو اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار دارد که در فکر هماهنگی های لازم بین دستگاهی برای استقبال از مسافران نوروزی است که در همین راستا در آخرین جلسه ستاد گردشگری استان مهمترین مسائل این بخش مطرح و مورد بررسی اعضا قرار گرفت و از دستگاه های مسئول خواسته شد که در این راستا از تمامی ظرفیت های در اختیار خود بهره برداری کنند.
 
پلیس و نیروی انتظامی نیز در حوزه های مختلف پلیس راه، پلیس راهور، پلیس آگاهی و سایر واحدهای پلیس با اعلام برنامه های خود در فکر خدمت رسانی مناسب به مردم استان کردستان به ویژه مسافران و مهمانان نوروزی هستند و تمامی امکانات خود را در این راستا بسیج کرده است.
 
دستگاه های امدادی از جمله جمعیت هلال احمر در بخش امدادرسانی و راهنمایی امسال نیز همچون سالهای گذشته با دایر کردن پایگاه های ثابت و سیار خدمات متنوعی را به مسافران نوروزی ارائه می کند و البته اوژانس کردستان نیز با بسیج امکانات خود و استقرار واحدهای سیار در فکر خدمت رسانی به مردم در صورت نیاز است.
 
اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان همانند چند سال اخیر شماری از مدارس را در شهرستان های مختلف تجهیز کرده است تا در زمینه اسکان مسافران نوروزی مشارکت داشته باشد و البته شهرداری های شماری از شهرستان های استان نیز در این زمینه برنامه ریزی های خوبی را انجام داده اند.
 
اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان هم همپای سایر سازمان های دولتی و برای تنظیم قیمت ها در بازار استان از یک ماه قبل تاکنون با برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم و توزیع میوه یارانه ای وارد کار شده است و با بسیج نیروهای خود در فکر نظارت  بهتر بر بازار کردستان است.
 
ادارات و سازمان های متولی حوزه فرهنگ هم با برنامه ریزی های مختلف در فکر ارائه برنامه های متنوع و متناسب با وضعیت این استان به مسافران و گردشگران نوروزی هستند و تمامی این شرایط حکایت از آن دارد که امسال نیز کردستان بهتر خود را برای استقبال از نوروز مهیا کرده است.
 
جدای از تلاش های صورت گرفته برای استقبال از نوروز از سوی سازمان های مسئول، طبیعت کردستان و زیبایی های این استان از یک سو و آثار تاریخ، باستانی و ویژگی های منحصر به فرد در کردستان نیز مهیایی استقبال از مسافران و مهمانان نوروزی است.
کد خبر 2020279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha