۲۷ اسفند ۱۳۹۱، ۱۶:۲۴

توزیع 10 هزار تن میوه در بازار شب عید / تحقق 270 هزار فرصت شغلی در پایتخت

توزیع 10 هزار تن میوه در بازار شب عید / تحقق 270 هزار فرصت شغلی در پایتخت

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران گفت: ذخیره مرکبات و میوه‌جات برای تنظیم بازار شب عید در موعد مقرر انجام شده و در حال حاضر 10 هزار تن ذخیره میوه وجود دارد که از 25 اسفند عرضه آن در 170 میادین شهر تهران و سایر مکان‌ها آغاز شده است.

به گزارش خبرنگارمهر ،نعمت‌الله ترکی در نخستین نشست خبری خود با بیان اینکه اولین اولویت معاونت برنامه‌ریزی استانداری تهران، توجه به چشم‌انداز 20 ساله کشور است که بر مبنای آن برنامه پنج ساله خود را تدوین و ابلاغ کرده است، افزود:  یکی از برنامه‌هایی که با همکاری نخبگان در صدر برنامه‌ریزی‌ها قرار گرفته، کاهش تصدی‌گری و رفتن به سمت خصوصی‌سازی با نگاه علمی به بخش تعاونی‌هاست. ضمن آنکه اجتناب از ریخت و پاش‌های اداری، جزو مهم‌ترین برنامه‌هایی بوده که در سال 91 اجرایی شده است.

ترکی با بیان اینکه در سال جاری هیچ‌گونه اعتبار جاری برای تامین تجهیزات اداری برای دستگاه‌ها مصوب نشد، اظهار کرد: با این کار توانستیم از بسیاری ریخت و پاش‌های اداری در زمینه تجهیز ادارات جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه کشور توانسته در بخش سرمایه‌گذاری خارجی به عدد و رقم‌های خوبی برسد، تصریح کرد: در سال 86 میزان جذب سرمایه‌گذاری خارجی، 1600 میلیون دلار بود که در سال گذشته به 4200 میلیون دلار رسید و امسال پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال رقم سرمایه‌گذاری خارجی به 4800 میلیون دلار افزایش یابد که سهم استان تهران از این میزان سه میلیارد دلار تا پایان سال 91 است.

ترکی ادامه داد: در بخش صنعت رشد هفت برابری، در بخش معدن نیز رشد شش برابری از جمله توفیقات سال 91 است و توانستیم در سال جاری در سطح کشور 51 هزار پروژه صنعت و معدن را در کشور عملیاتی کنیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران همچنین با بیان اینکه در بخش تولید سیمان جزو 10 کشور برتر جهان در سال 90 انتخاب شدیم، به رتبه اول ایران در تولید سرب و روی در منطقه خاورمیانه اشاره کرد و گفت: در فولاد رتبه هفدهم جهان را به خود اختصاص داده‌ایم و در صنایع تبدیلی، سهم کشور 22 میلیون تن و دام و طیور نیز 14 میلیون تن در کشور است.

به گفته وی، ارتقای وضعیت علوم پزشکی و رشد مناسب آن، ایران را به رتبه نوزدهم جهان رسانده که بخش مهمی از این اقدامات به افزایش پایگاه‌های اورژانس بستگی دارد.

ترکی درباره عرضه میوه 1200، 1500 و 1700 تومانی که وعده استاندار تهران به شهروندان در آستانه نوروز 92 است نیز گفت: ذخیره مرکبات و میوه‌جات برای تنظیم بازار شب عید در موعد مقرر انجام شده و در حال حاضر 10 هزار تن ذخیره میوه وجود دارد که از 25 اسفند عرضه آن در 170 میادین شهر تهران و سایر مکان‌ها آغاز شده است.

به گفته معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران، قیمت مصوب برای سیب درجه یک دماوند، 1600 تومان و پرتقال 1500 تومان در نظر گرفته شده و هیچ محدودیتی تا پایان فروردین ماه برای عرضه میوه با این قیمت وجود ندارد.

ترکی درباره سهم استان در ایجاد اشتغال در سال 91 ‌نیز گفت: سهم استان تهران در حوزه اشتغال 383 هزار فرصت شغلی بوده که تاکنون 270 هزار شغل معادل 105 درصد از تعهدات استان محقق شده و مابقی نیز در دست تداوم است.

وی درباره "نرخ بیکاری استان تهران در سال 91" افزود: هنوز آمار اسفندماه سال 91 احصا نشده، ‌اما طبق آخرین آمار، نرخ بیکاری در تابستان گذشته، 12.2 درصد و در پاییز 9.5 درصد اعلام شده است. اما به طور کلی نرخ بیکاری در استان تهران کمتر از 12 درصد است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران در ادامه با اشاره به وام‌های اشتغال و ازدواج جوانان نیز گفت: از سال 84، سقف و رقمی که برای وام‌های اشتغال در نظر گرفته شده بود، حدود 3000 میلیارد تومان بود که تاکنون از این سهم استان 2300 میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی نیز در دست پرداخت و معرفی به بانک‌های عامل است.

وی ادامه داد: در بحث مشاغل خانگی، امسال حدود 110 میلیارد تومان سهم استان در نظر گرفته شده بود که از این مبلغ 74 میلیارد تومان پرداخت شده است.

ترکی درباره عدم پرداخت وام ازدواج از سوی بانک‌ها، گفت: بانک‌ها برای پرداخت وام‌های ازدواج در مدت مشخص، منابعی را تعریف می‌کنند و ممکن است در سال جاری سقف و رقمی که برای این وام‌ها در نظر گرفته باشند، به اتمام رسیده باشد، لذا با توجه به اینکه بودجه سال 92 نیز مشخص نشده، به نظر می‌رسد پرداخت وام‌های ازدواج تا پایان سه ماهه اول 92 همچنان معلق است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران درباره آمار قطعی جمعیت شهر تهران، گفت: بر اساس سرشماری سال 90، جمعیت تهران 12 میلیون و 183 هزار و 39 نفر برآورد شده است که طبق آمار سه میلیون و 732 هزار و 192 خانوار در تهران ساکن هستند.

کد خبر 2020445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha