رئیس(BND آلمان مطرح کرد؛

شکاف در میان مخالفان اسد/ خطر تبدیل شدن سوریه به عراقی دیگر

شکاف در میان مخالفان اسد/ خطر تبدیل شدن سوریه به عراقی دیگر

رئیس سازمان اطلاعات و امنیت آلمان از شکاف و دودستگی میان مخالفان نظام بشار اسد خبر داد و درباره تبدیل شدن سوریه به عراقی دیگر هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از نشریه "دی سایت"، "گرهارد شیندلر"، رئیس سازمان اطلاعات و امنیت آلمان (BND) با تاکید بر جدایی و شکاف بیشتر در جبهه مخالفان سوری تصریح کرد در میان مخالفان اسد در سوریه، هیچ اتحاد و راهبرد فراگیر وجود نداشته، بلکه ناهماهنگی و گوناگونی در بین این گروهها وجود دارد.

وی که در گفتگو با رادیو آلمان سخن می گفت اظهار داشت اگر شرایط تغییر نکند این نگرانی وجود دارد که سوریه تبدیل به عراقی دیگر شود. در عراق نیز شرایط سیاسی، 10 سال پس از سقوط دیکتاتور سابق هنوز ناپایدار است و همچنان حملات تروریستی از طرف گروههای افراطی در این کشور شکل می گیرد.

سازمان اطلاعات و امنیت آلمان این مسئله را قبول دارد، در سوریه تقریبا 100 هزار نفر شورشی مسلح علیه نیروهای بشار اسد می جنگند که در بین آنها گروههای مسلح و تروریستی از جمله جبهه النصره نیز فعالیت دارند.

شیندلر با اشاره به اینکه جبهه النصره در جهان نیز بیش از هزاران نفر جنگجو دارد همچنین گفت: این گروههای تروریستی می توانند بعد از سقوط نظام بشار اسد برای رسیدن به قدرت تلاش کنند.

کد خبر 2020459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha