۳۰ اسفند ۱۳۹۱، ۹:۰۵

مدیر شبکه آموزش:

ثبت رکورد طولانی‌ترین برنامه شبانگاهی سیما/ رسانه‌ها نمره بدهند

ثبت رکورد طولانی‌ترین برنامه شبانگاهی سیما/ رسانه‌ها نمره بدهند

مدیر شبکه آموزش با مروری بر عملکرد یک ساله گذشته حوزه تحت مدیریت‌اش از رسانه‌ها خواست به این شبکه و کارهایش در سال 91 نمره بدهند.

محمدمهدی قاسمی مدیر شبکه آموزش در ارزیابی عملکرد این شبکه در سال 91 به خبرنگار مهر گفت: در این سال طرح‌ها و برنامه‌های فراوانی در ذهنمان بود که می‌خواستیم آنها را اجرا کنیم با این حال روند انقباضی مسایل اقتصادی کشور و به تبع آن سازمان صدا و سیما ما را مجبور کرد دست به عصا حرکت کنیم و برنامه‌ریزی‌های خود را تغییر دهیم.

وی افزود: با این حال فکر می‌کنم بهتر است جایی مثل یک خبرگزاری ارزیابی‌ای از عملکردمان داشته باشد و به ما نمره بدهد.

مدیر شبکه آموزش درباره شاخص‌ترین‌های این شبکه در سال 91 اظهار کرد: ما "رادیو هفت" طولانی‌ترین برنامه شبانگاهی سیما را داشتیم. تا به حال هیچ برنامه‌ای شبانگاهی با این حجم از مخاطبان نبوده که در این مدت زمان، هر شب روی آنتن باشد. خود من که یادم نمی‌آید و از دوستان هم که پرسیدم نمونه‌ای سراغ نداشتند. "رادیو هفت" نزدیک به سه سال است که پیاپی هر شب روی آنتن می‌رود.

قاسمی از "صبحی دیگر" با ساعت پخش 9:15 تا 10:45 به عنوان پربیننده‌ترین برنامه صبحگاهی سیما نام برد و یادآور شد: ما برنامه‌های دیگری نیز داریم که به برند شبکه تبدیل شده‌اند. "دکتر سلام" از آن جمله است یا برنامه "فرصت برابر" که در حوزه کنکور کار می‌کند. برنامه "مشاعره" نیز برند شبکه ما است.

وی این‌بار از آموزشی‌ترین برنامه کودک تلویزیون نام برد و گفت: "گل آموز" همواره معیارهای آموزشی را رعایت می‌کند، ما در این برنامه حجم موسیقی را کم کرده‌ و بار آموزشی را بالا برده‌ایم.

مدیر شبکه آموزش با اشاره به برنامه موسیقایی "دستان" تصریح کرد: این برنامه به تدریج جایگاه خود را در بین مخاطبان باز کرده و به موسیقی اصیل ایرانی می‌پردازد. همچنین نفی موسیقی غربی و زیرزمینی در دستور کار این برنامه است.

قاسمی ادامه داد: "مشاور" دیگر برنامه شاخص ما در سال 91 بوده است. همچنین "دوربین هفت" در سطح شهر و کشور می‌گردد و حوزه‌های آموزشی را رصد می‌کند. "باز باران" نیز تنها برنامه در حوزه مدرسه و دانش‌آموزان است یا "برخط" به صورت منظم در حوزه آی تی کار می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از برنامه‌های ما همچون "مشاور" و "مشق عشق" در حوزه‌های مختلف مطابق با سیاست‌های کلان کشور طراحی شده‌اند.
 

کد خبر 2020799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha