۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۳۲

رسانه ها خبر دادند؛

درخواست سوریه از سازمان ملل متحد برای تحقیق در خصوص حمله شیمیایی تروریستها به خان العسل

درخواست سوریه از سازمان ملل متحد برای تحقیق در خصوص حمله شیمیایی تروریستها به خان العسل

دولت سوریه از سازمان ملل متحد خواست هیئت فنی را برای تحقیق در خصوص استفاده تروریستها از سلاح شیمیایی در خان العسل تشکیل دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه، وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد دولت سوریه از دبیرکل سازمان ملل متحد خواسته است تیم فنی کارشناسی و مستقل و بی طرف را برای تحقیق در خصوص استفاده تروریستها از سلاح شیمیایی در خان العسل واقع در استان حلب تشکیل دهد.

سوریه در هشتم دسامبر 2012 نگرانی خود را از اقدام برخی کشورهای حامی تروریسم و تروریستها در سوریه برای اهدای سلاح شیمیایی به گروههای تروریستی مسلح و استفاده این گروهها از این سلاحها برای اینکه دولت سوریه را به استفاده از آن متهم کنند، ابراز کرده بود.

سوریه دو روز پیش، پس از جنایت تروریستها در حمله شیمیایی به خان العسل، نامه ای برای دبیرکل سازمان ملل متحد فرستاد و در آن جزئیات این جنایت را تشریح کرد و از جامعه جهانی خواست تدابیر بازدارنده ای علیه این گروههای تروریستی و حامیان آنها اتخاذ کند.

در حمله شیمیایی تروریستها به خان العسل، دهها غیر نظامی سوری کشته و زخمی شدند. این در حالی است که رسانه های ضد سوری از جمله العربیه، الجزیره و اسکای نیوز عربی با فضاسازی علیه دولت سوریه، مدعی شدند دولت سوریه با انجام تحقیق در خصوص حمله شیمیایی به خان العسل مخالف است. این رسانه ها پس از جنایت اخیر تروریستها برای تبرئه آنها و مسئول دانستن دولت سوریه در این جنایت تلاش می کنند.

این شبکه ها مدعی شدند آمریکا، فرانسه و انگلیس خواستار تحقیق در خصوص این حمله شیمیایی شده اند. این در حالی است که اسکای نیوز عربی گزارش داد مسکو، غربی ها را به مانع تراشی در برابر تحقیق در خصوص جنایت اخیر تروریستها در حمله شیمیایی به خان العسل متهم کرده است.
 

کد خبر 2021589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha