۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۷:۱۴

تحولات همسایگان شرقی؛

توافق کابل با ناتو برای کاهش نظامیان خارجی در وردک/12 کشته در انفجار شمال غربی پاکستان

توافق کابل با ناتو برای کاهش نظامیان خارجی در وردک/12 کشته در انفجار شمال غربی پاکستان

توافق دولت افغانستان با ناتو برای کاهش نظامیان خارجی در ولایت وردک و کشته شدن دست کم 12 نفر در انفجاری در شمال غرب پاکستان از جمله تحولات همسایگان شرقی کشورمان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مقامات کابل در مورد کاهش شمار نظامیان ناتو در مناطقی از ولایت وردک با فرماندهان این پیمان نظامی به توافق رسیدند. "حامد کرزای" رئیس جمهوری افغانستان پیشتر تا دهم مارس به نظامیان خارجی مهلت داده بود تا این منطقه را ترک کنند. با این حال، به گفته ژنرال "نیک کارتر" از فرماندهان ناتو، یگان ویژه ارتش آمریکا پس از خروج نظامیان ناتو نیز تا پایان سال آینده میلادی در این منطقه باقی می مانند.

این در حالی است که مذاکرات دولت افغانستان با ناتو برای مشخص کردن نظامیانی که باید از این کشور خارج شده و آنهایی که می مانند، ادامه دارد. بنا بر اعلام فرماندهان ناتو تا پایان سال 2014 میلادی بخش اعظم حدود 100 هزار نظامی این پیمان، خاک افغانستان را ترک خواهند کرد.

شینهوا نیز گزارش داد انفجاری تروریستی در یک کمپ پناهندگان در شمال غرب پاکستان دست کم 12 کشته به جا گذاشته است. در این انفجار که در شهر نوشرا واقع در شمال غرب پاکستان رخ داد 35 نفر زخمی شدند.

یک مقام محلی با اعلام این خبر از احتمال افزایش شمار قربانیان این انفجار به دلیل وخیم بودن حال شماری از مجروحان خبر داد. بر این اساس انفجار مذکور زمانی رخ داد که شماری از پناهندگان برای دریافت سهمیه غذا تجمع کرده بودند. گفتنی است اردوگاه پناهندگان نوشرا در نزدیکی مناطق قبیله نشین خیبر با بیش از 70 هزار پناهنده، بزرگترین اردوگاه پاکستان به شمار می رود.

کد خبر 2021704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha