۲ فروردین ۱۳۹۲، ۱۷:۱۸

چهار هزار گردشگر، جشن نوروز خود را در شهر زیرزمینی نوش آباد آغاز کردند

چهار هزار گردشگر، جشن نوروز خود را در شهر زیرزمینی نوش آباد آغاز کردند

نوش آباد – خبرگزاری مهر: مدیر گردشگری نوش آباد گفت: بیش از چهار هزار گردشگر، جشن نوروز باستانی و سال جدید را در مجموعه باستانی شهرزیر زمینی نوش آباد آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید جعفر فاطمی افزود: رویکرد ستاد گردشگری نوش آباد، در نوروز امسال، بر پایه آشنایی گردشگران نسبت به حفظ آثار تاریخ و تمدن ایران اسلامی تعریف شده است.

به گفته وی، به منظور اجرای این طرح، مسیر مسجد علی (ع) تا مسجد جامع، به صورت پیاده راه طی می شود تا گردشگران نوروزی با آثار تاریخی آشنا شوند.

وی اظهار داشت: در میدان ورودی شهر زیرزمینی نوش آباد، کارگاه های آموزش صنایع دستی، معرق کاری، نازک کاری چوب و خراطی برای میهمانان نوروزی این شهر تاریخی برگزار می شود.

وی تاکید کرد: علاوه بر بوستان های لاله و شقایق، سه باب مدرسه با 30 اتاق و خانه تاریخی عمارتی ها، به منظور اسکان گردشگران پیش بینی شده است.

مدیر گردشگری نوش آباد گفت: برای اولین بار، مدیریت مجموعه گردشگری نوش آباد، به انجمن های مردم نهاد فعال در حوزه میراث فرهنگی واگذار شده است که می تواند الگوی خوبی برای دیگر شهرهای تاریخی باشد.

شهر تاریخی نوش آباد، با وجود 21 اثر ملی  از جمله پنج شهر کوچک گردشگری است که به علت قرار گرفتن در مسیر ترانزیت تهران به جنوب و نزدیکی با شهر کاشان، از جایگاه ویژ ه ای  برخوردار است.

کد خبر 2021970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha