۳ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۵۴

گزارش خبري مهر/

سد گلبلاغ جاذبه شگفت انگیز بام ایران

سد گلبلاغ جاذبه شگفت انگیز بام ایران

بیجار- خبرگزاری مهر: سد گلبلاغ از جاذبه هاي شگفت انگیز بام ایران بر روی زمین است که سالانه پذیرای هزاران گردشگر نوروزی برای تماشای زیباییهای سحر انگیز است، زيبايي اين سد تا حدي است كه هيچگاه چشم گردشگران از ديدن آنها خسته نمي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سد گلبلاغ بیجار یکی از مکانهای بسیار دیدنی و تفریحی شهرستان بیجار است که در هر فصل زیبائی های خاص خود را دارد و مردم از هر نقطه ای برای گذراندن اوقات خود به این منطقه سفر مي كنند تا براي لحظاتي و به دور از دغدغه هاي روزمره زيبايي هاي آن را نظاره گر باشند.
 
این سد زیبا و پر جاذبه دیار گروس در 15 کيلومتري محور بيجار قروه بر روي رودخانه اوزن دره احداث شده است که با حجم مخزن هشت ميليون متر مکعبي ظرفيت آبياري حداقل 800 هکتار از اراضي پاياب سد را دارد.
 
 
سد خاكی گلبلاغ از حیث منابع آبی غنی بوده و در حال حاضر از زیرکشت بردن محصولات مختلفی نظیر گندم و جو و بالاخص سیب زمینی از آب این سد استفاده می شود و در كنار زيبايي هاي ديني، بهره مندي خوبي را نيز براي كشاورزان اطراف فراهم كرده است.
 
در حال حاضر می توان با اتومبیل تا نزدیکی این سد زیبا رفت و و گردشگران تنها مسیر کوتاهی را مجبور به پیاده روی هستند، در کناره های این سد زیبا قایق های زیادی قرار داده شده تا مسافران و میهمانان خود را میهمان قلب گرم سد گلبلاغ کنند.
 
 
نوروز امسال مسئولان بیجار امکانات و تهمیدات زیادی برای رفاه حال مسافران نورزوی در کنار این سد زیبا تدارک دیده اند و این منطقه آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.
 
در حالي كه پيش از اين بيجار بيشتر به قلعه هاي تاريخي و آثار باستاني شناخته مي شد ولي اين روزها بايد سد گلبلاغ را به ين زيبايي هاي افزود.
 
کد خبر 2022014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha