۳ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۲۶

گزارش مهر/

باران مسافران را غافلگیر کرد و هجوم مسافران مسئولان را/ ارگ راین جای ارگ بم را گرفت

باران مسافران را غافلگیر کرد و هجوم مسافران مسئولان را/ ارگ راین جای ارگ بم را گرفت

کرمان – خبرگزاری مهر: استقبال بی نظیر مسافران نوروزی از استان کرمان در سالهای اخیر رکوردی جدید در کرمان را به جای گذاشته است بطوریکه باوجود بارش باران ورود مسافران به دیار کریمان همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، این روزها شهر کرمان مملو از مسافران نوروزی است هر چند که روند جذب مسافر نوروزی در کرمان طی سالهای اخیر روند رو به شتاب به خود گرفته بود و این شهر تاریخی نیز با معرفی جاذبه هایش کم کم جای خود را در مسیر گردشگری ایران زمین باز یافته بود اما گویی طی روزهای اخیر تحولی شگرف در اقبال مسافران به کرمان ایجاد شده است.

این روزها اکثر هتلهای شهر کرمان مملو از مسافر است و پارکها و مدارس استان نیز با استقبال گسترده مسافران برای اسکان رو برو شده اند.

با وجود اینکه طی سه روز گذشته کرمان بیشترین میزان بارندگیهای اخیر استان را به خود دید و این بارندگی موجب آبگرفتگی معابر نیز شد اما این امر هم نتوانست از ورود مسافران به شهر کرمان بکاهد و روند ورود مسافران به شهر کرمان ادامه دارد.

ماهان، راین، کرمان و بم در صدر شهرهایی قرار دارند که مسافران بیشترین استقبال را از اماکن تاریخی آن انجام داده اند بطوریکه حتی راه رفتن در برخی از این اماکن از جمله باغ شاهزاده ماهان نیز مشکل شده است.

از سوی دیگر با وجود حجم بالای ورود مسافر به شهر کرمان خدمات رسانی مطلوب به مسافران نیز ادامه دارد و مسئولان کرمان هر چند از قبال مسافران غافلگیر شدند اما خدمات رسانی را به موقع و مناسب انجام داده اند.

ارگ راین جای ارگ بم را گرفت

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان در خصوص وضعیت این روزهای گردشگری استان کرمان می گوید:  از 28 لغايت 30 اسفندماه 91 ميزان بازديد از اماكن تاريخي و گردشگري استان كرمان 35.2  درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

حسين شمس الديني گفت: در بين اماكن تاريخي وگردشگري شاخص استان ارگ تاريخي راين با 47.2 درصد ارگ تاريخي بم 46.5  درصد و باغ شاهزاده ماهان 32.4 درصد رشد را نشان مي دهد.

وي با اشاره به افزايش بهای بليط ورودي اماكن تاريخي و گردشگري استان كرمان در ايام نوروز 92 افزود: بر طبق آمارهاي موجود اين مسئله تاثيري بر ميزان بازديد از جاذبه هاي استان نداشته است.

به گفته وي ميزان مسافران عبوري و ورودي استان از درصد رشد قابل توجهي برخوردار بوده كه به زودي در اختيار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

اجرای موسیقی نواحی در کرمان

سخنگوی ستاد تسهیلات نوروزی کرمان نیز گفت: همزمان با برگزاري جشنواره ملي صداي بهار موسيقي نواحي مختلف استان كرمان در اماكن تاريخي و گردشگري شاخص اين خطه نواخته مي شود.

محمد  مهدي افضلي گفت: در حال حاضر موسيقي نواحي در ارگ تاريخي بم،باغ شاهزاده ماهان،ارگ راين،يخدان مويدي و مجموعه گنجعليخان كرمان ،كمپ كويري شهداد ،كاروانسراي انار،عمارت موسي خاني  و روستاي تاريخي ميمند شهربابك،يخدان هاي دوقلو و پارك مسافرسيرجان،قلعه كهن كهنوج،خانه بهادر الملك بردسير،تپه هاي شني ريگان،موزه باستان شناسي جيرفت و پارك هاي تفريحي شهرستانهاي تفريحي شهرستانهاي رابر و بافت و فهرج اجرا مي شود.

وي با اشاره به استقبال گردشگران از اجراي موسيقي نواحي مختلف استان كرمان، افزود: اين ويژه برنامه ها با هدف آشنايي مسافران نوروزي با فرهنگ و آئين اين خطه به مرحله اجرا گذاشته مي شود.

به گفته افضلي همزمان با برگزاري جشنواره ملي صداي بهار ،موسيقي سنتي و نواحي به صورت سراسري در اماكن تاريخي و شاخص استان برپا مي شود.

.............................

گزارش: اسما محمودی

کد خبر 2022039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha