۴ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۱۱

پ.ک.ک اعلام آتش بس کرد/ پایان جنگ 30 ساله در ترکیه

پ.ک.ک اعلام آتش بس کرد/ پایان جنگ 30 ساله در ترکیه

یکی از رهبران در تبعید حزب جدایی طلب کارگران کردستان (پ.ک.ک) که مدت 30 سال است برای کسب استقلال از ترکیه مبارزه می کند، در پیامی از تصمیم این گروه مسلح برای برقراری آتش بس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، "مراد قره ایلان" در پیام ویدئویی که به مناسبت برپایی جشن نوروز از سوی کردهای حاضر در آلمان منتشر شد اعلام کرد : ما از تاریخ 23 مارس (سوم فروردین) اعلام آتش بس می کنیم . اگر دولت و پارلمان ترکیه کارهای قانونی برای صلح را انجام دهند، ما نیروهای خود را از خاک این کشور خارج می کنیم.

مذاکرات جدی ترکیه و پ.ک.ک برای پایان دادن به جنگ 30 ساله از اکتبر سال گذشته آغاز شد و در همین رابطه بیانیه "عبدالله اوجالان" رهبر زندانی پ.ک.ک که روز پنجشنبه هفته گذشته منتشر شد این نکته را ثابت کرد که امکان پایان درگیری های ارتش ترکیه و حزب جدایی طلب کارگران کردستان بسیار محتمل است.

اوجالان در بیانیه خود از لزوم تغییر روش حزب و جایگرین شدن تقابل دموکراتیک به جای مبارزه مسلحانه سخن گفته بود. قره ایلان در پیام ویدئویی خود با اشاره به بیانیه اوجالان گفت : تصمیم اوجالان تصمیم همه ماست. ما تصمیم او را می پذیریم.

کد خبر 2022251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha