۵ فروردین ۱۳۹۲، ۱۳:۰۷

معاون وزیر نفت اعلام کرد:

جبران کسری سوخت با تولید بنزین در پتروشیمی‌ها

جبران کسری سوخت با تولید بنزین در پتروشیمی‌ها

معاون وزیر نفت از جبران کسری بنزین و گازوئیل کشور با تولید این دو فرآورده استراتژیک نفتی در مجتمع های پتروشیمی خبر داد و اعلام کرد: سال گذشته حدود 4 میلیون تن محصول و مواد اولیه تحویل صنایع تکمیلی پتروشیمی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین بیات در تشریح عملکرد صنعت پتروشیمی در سال 1391، گفت: سال گذشته با تولید بنزین و گازوئیل در مجتمع‌های پتروشیمی کسری این دو فرآورده استراتژیک نفتی به طور کامل در کشور جبران شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه در کنار تولید بنزین و گازوئیل در سال 91 کود اوره مورد نیاز صنایع کشاورزی به طور کامل تامین شده است، تصریح کرد: سال گذشته چندین طرح عظیم پتروشیمیایی همچون مجتمع پتروشیمی اروند، فازهای اول خطّ انتقال اتیلن غرب، پتروشیمی کاویان و طرح مجتمع پلیمر کرمانشاه به طور رسمی در مدار بهره بردایر قرار گرفت.

معاون وزیر نفت با اشاره به آغاز شمارش معکوس برای افتتاح چندین طرح جدید پتروشیمی در سال 1392، بیان کرد: سال گذشته ظرفیت تولید در صنایع پایین دستی و تکمیلی پتروشیمی هم با رشد قابل توجه ای همراه بود به طوری که در مجموع بیش از چهار میلیون تن محصولات پلیمری و پتروشیمیایی تحویل صنایع تکمیلی همچون پلاستیک، لاستیک و پلیمرهای مهندسی قرار گرفت.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه با تامین نیاز صنایع تکمیلی داخلی مازاد محصولات پتروشیمی به بازارهای جهانی صادر شده است، تبیین کرد: افزایش صادرات محصولات پتروشیمی و پلیمرها در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی، حذف خام فروشی منابع نفت و گاز، کاهش وابستگی به صادرات نفت خام، توسعه اشتغال پایدار، ایجاد ارزش افزوده و تولید ثروت ملی بوده است.

به گفته این عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی داخلی و بومی سازی چند کاتالیست استراتژیک و پرمصرف موردنیاز صنایع پتروشیمی و پالایشی و بومی سازی دانش فنی تولید برخی از محصولات پتروشیمی، کاتالیست‌ها و مواد شیمیایی از دیگر دستاوردهای صنعت پتروشیمی در سال 91 است.

کد خبر 2022554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha