۵ فروردین ۱۳۹۲، ۱۵:۰۵

تحولات سوریه/

حضور صدها تروریست اروپایی در سوریه/رسوایی جدید قطر و ترکیه در یک گزارش اطلاعاتی محرمانه

حضور صدها تروریست اروپایی در سوریه/رسوایی جدید قطر و ترکیه در یک گزارش اطلاعاتی محرمانه

گزارش های اطلاعاتی حاکی از آن است که مقامات تونس مشوق اقدامات تروریستی در سوریه هستند و قطر و ترکیه در اعزام پنج هزار جوان یمنی به سوریه برای جنگ با نظام حاکم در این کشور نقش داشته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه الشروق چاپ تونس در گزارشی اعلام کرد که مقامات کنونی این کشور مشوق تروریسم در سوریه هستند. به نوشته این روزنامه، اظهارات "منصف المرزوقی" رئیس جمهور تونس درباره آنچه جهاد در سوریه خوانده، مقامات این کشور را در یک بحران قانونی بزرگ قرار داده است.

منابع آگاه قضایی تونس در این رابطه اعلام کردند که پرونده های مربوط به آنچه که جهاد در سوریه نامگذاری شده است طی ماه های اخیر در تونس افزایش یافته است و هر روز بر تعداد خانواده هایی که فرزندان خود را که فریب جهاد در سوریه را خورده اند افزوده می شود.

تحقیقات نشان می دهد گرایش جوانان تونسی برای اعزام به سوریه تحت عنوان جهاد در این کشور یک اقدام جنایتکارانه و سازمان یافته است که از سوی برخی گروه های منسوب به یک کشور عربی اجرا می شود.

روزنامه الشارع یمن نیز روز گذشته اعلام کرد: "عبد ربه منصور هادی" رئیس جمهور یمن طی دو روز گذشته یک گزارش اطلاعاتی محرمانه را دریافت کرده است که نشان می دهد بیش از پنج هزار جوان یمنی برای ارتکاب اقدامات تروریستی علیه نظام سوریه راهی این کشور شده اند.

طبق این گزارش، این جوانان به بهانه اینکه جذب نیروهای قطری خواهند شد به این کشور اعزام شدند، اما در واقع سکونت در قطر مقدمه ای برای انتقال آنها به سوریه از طریق خاک ترکیه خواهد بود.

دهها نفر از این جوانان توانسته اند از طریق مرزهای سوریه و به همراه مهاجران به لبنان فرار کنند و توسط سرویس های امنیتی لبنان بازداشت شوند. گفته می شود کمتر از 10 نفر از این افراد توانسته اند پس از فرار به اردن از طریق شهر درعا به یمن بازگردند.

از سوی دیگر الیوم السابع گزارش داد که "معاذ الخطیب" رئیس مستعفی مخالفان سوری موسوم به ائتلاف ملی سوریه شب گذشته در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر ادعا کرد که در اجلاس سران کشورهای عربی در دوحه به نمایندگی از ملت سوریه سخنرانی خواهد کرد.

وی افزود: این اقدام ارتباطی به استعفای وی از سمت ریاست ائتلاف ملی سوریه ندارد. اجلاس سران کشورهای عربی فردا سه شنبه در قطر برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر سانا گزارش داد میشل کونینکس رئیس آژانس همکاری قضایی اروپا اعتراف کرد صدها جوان اروپایی از جمله بلژیکی در کنار گروههای تروریستی مسلح در سوریه به اقدامات تروریستی دست می زنند. در این زمینه مقامات بلژیکی  تصمیم گرفته اند تدابیری را برای جلوگیری از مشارکت جوانان بلژیکی در اقدامات جنگ افروزانه گروههای مسلح اتخاذ کنند.

کد خبر 2022641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha