۱۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۶:۳۱

قرباني اعلام كرد:

مركز مازندران از فقدان اماكن گردشگري مناسب رنج مي برد

مركز مازندران از فقدان اماكن گردشگري مناسب رنج مي برد

ساري - خبرگزاري مهر: يك مدرس دانشگاه از فقدان مكان گردشگري مناسب براي شهروندان و سياحان در مركز استان انتقاد كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ياسر قرباني ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد تسهيلات سفر مازندران اظهار داشت: ساري به عنوان مركز استان داراي پتانسيل هاي اقتصادي فراواني نظير فرودگاه بين المللي، راه آهن سراسري و جاده هاي دريايي مناسب بوده كه متاسفانه از هيچ كدام از اين ظرفيت ها براي جلب و جذب گردشگر استفاده نشده است.

وي با تاكيد بر تلاش متوليان حوزه گردشگري استان براي تقويت اقامت سياحان در مركز استان، افزود: در صورتي كه از توان سرمايه گذاران حوزه گردشگري استفاده بهينه شود، ساري مركز استان مازندران مي تواند به محل پرجاذبه اي براي گردشگران داخل و خارج كشور مبدل شود.

اين فعال رسانه اي با اشاره به اينكه به تعدد جاذبه هاي تاريخي منحصر به فرد جهاني در ساري اشاره و تصريح كرد: برج رسكت، مسجد تاريخي فرح آباد، خانه كلبادي ها و رمداني ها عليرغم جاذبه هاي بكر فرهنگي، هنوز براي گردشگران ناشناخته مانده است.

قرباني با بيان اينكه ساري، تنها مركز استان بدون موزه در كشور است، يادآور شد: مسئولان حوزه ميراث فرهنگي و گردشگري بجاي روي آوردن به آمارهاي غيرواقعي براي تقويت خرده فرهنگ ها و باورهاي بومي محلي مناطق مختلف استان اقدام كنند.

وي به پيشنيه تاريخي و تمدني ساري مركز مازندران در دوران قبل و بعد از اسلام اشاره كرد و گفت: با بررسي ها و داده هاي ميداني مشخص شد كه هنوز بخش عمده اي از گردشگران نوروزي كه قصد سفر به مازندران و ساري را مي كنند از قدمت و كهن بودن ساري بي اطلاع هستند و دليل اين نقيصه، كم تحركي متوليان فرهنگي در معرفي تاريخ و تمدن اين مرز و بوم بوده است.

مدرس دانشگاههاي مركز مازندران همچنين با تاكيد بر مناسب سازي فضاهاي تفريحي و رفاهي براي شهروندان در ايام نوروز از سوي نهادهاي مسئول نظير شهرداري، اظهار داشت: اگر ميهماني از استانهاي ديگر كشور به همراه خانواده خود قصد استفاده از پارك ها و تفرجگاه هاي ساري نمايد با كمال تاسف و شرمندگي بايد گفت كه چنين مكاني براي تفريح و رفاه فرزندان شهروندان و گردشگران در قديمي ترين شهر استان شمالي ايران وجود ندارد.

وي از چشمه سورت و سد زيبا و طبيعت گردي شهيد رجايي ساري به عنوان نقاط بكر گردشگران در طول سال ياد كرد و گفت: مسئولان امر به جاي تعلل در ارائه موافقت نامه هاي اصولي و بروكراسي هاي اداري، بايد زمينه فعاليت سرمايه گذاران را در بخش هاي مختلف گردشگري و توريسم در مركز مازندران فراهم آوردند.

شهر ساري، مركز مازندران داراي 600 هزار نفر جمعيت است.

 

 

 

 

کد خبر 2022654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha