۵ فروردین ۱۳۹۲، ۱۶:۵۸

وزارت کشور عربستان:

مشارکت سعودی ها در جنگ سوریه برخلاف قوانین است

مشارکت سعودی ها در جنگ سوریه برخلاف قوانین است

وزارت کشور عربستان سعودی در سیاستی عوامفریبانه مدعی شد که مشارکت سعودی ها در خشونت های سوریه بر خلاف قوانین عربستان سعودی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، "منصور الترکی" سخنگوی رسمی وزارت کشور عربستان سعودی در اظهاراتی عوامفریبانه گفت: مشارکت سعودی ها در خشونت های سوریه اقدامی مغایر با قوانین عربستان سعودی است.

وی با بیان این مطلب افزود: سرویس های امنیتی از کسانی که قصد اعزام به سوریه با هدف جنگ دارند تحقیق به عمل خواهند آورد و مانع از سفرشان خواهند شد. مسئولان امنیتی همچنین کسانی را که برای جنگ به سوریه رفته اند پس از بازگشت به کشور بازداشت خواهند کرد.

منصور الترکی تصریح کرد: برخی اشخاص به شبکه القاعده در خارج از عربستان پیوسته اند و احتمالا قصد دارند در عملیات های این شبکه در سوریه یا دیگر کشورها مشارکت کنند.

اظهارات این مقام سعودی در حالی مطرح می شود که مفتی های سعودی با صدور فتواهای تکفیری جوانان این کشور را با  ادعای جهاد و رفتن به بهشت، به جنگ با نظام حاکم در سوریه تشویق می کنند و عربستان سعودی از آغاز بحران سوریه طی دو سال گذشته تاکنون گروه های مسلح در سوریه را مورد حمایت مالی و تسلیحاتی گسترده برای مقابله با نظام حاکم در این کشور قرار داده است.

کد خبر 2022665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha