۶ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۱۶

مهر گزارش می دهد؛

ورزش گلستان در سال 91/ اشکها و لبخندهای والیبالیستها و بسکتبالیستها

ورزش گلستان در سال 91/ اشکها و لبخندهای والیبالیستها و بسکتبالیستها

گرگان - خبرگزاری مهر: ورزش گلستان در سالی که گذشت بسترساز تحولات مهمی شامل کسب عنوان چهارمی بسکتبال گرگان و حذف پایتخت والیبال ایران از رقابتهای لیگ برتر بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حذف تیم الیبال بازرگانی جواهری گنبدکاووس از رقابتهای لیگ برتر در تاریخ والیبال پایتخت ایران بی سابقه بوده است و گلستان به رغم شایستگی هایش از لیگ برتر خداحافظی و به لیگ دسته یک سقوط کرد.

گلستان در رقابتهای سال 91 لیگ والیبال دو سهمیه داشت که تیم هاووش قبل از شروع مسابقات به دلیل مسائل مالی از لیگ کناره گرفت و تیم بازرگانی جواهری به عنوان تنها نماینده استان در لیگ باقی ماند و سرانجام به دلیل شکست های مکرر از رقابتهای لیگ حذف شد.
 
در کنار این شکست و ناکامی، صعود تیم بسکتبال شهرداری گرگان در جمع چهار تیم برتر پس از گذشت 13 سال، نوشدارویی بر حذف تیم والیبال گنبدکاووس از رقابتهای لیگ برتر بوده است.
 
تیم بسکتبال شهرداری گرگان با سرمربیگری اسدالله کبیر و بهره گیری از جوانان بومی و مستعد توانست به آرزی دیرین گرگانیها و حضور در جمع چهار تیم لیگ برتر جامه عمل بپوشاند.
 
 
استان گلستان، مهد نام آوران و قهرمانان پرآوازه ای است که در رشته های مختلف خوش درخشیده اند و پرچم جمهوری اسلامی ایران را در سکوهای جهانی و آسیایی به اهتزاز درآورده اند.
 
گلستان به استان قهرمان پروری مشهور است و در رشته هایی مانند کبدی، کشتی، سپک تارا، بسکتبال، اسکواش، تنیس روی میز، دوومیدانی و... نام آوران زیادی دارد.
 
آرش نیر آبادی دارنده مدال طلای ورزش کشتی که از سال 82 به کشتی روی آورد و اکنون در حال آماده سازی برای مسابقات تیم ملی است، از جمله ورزشکاران پرآوازه گلستان است.
 
مهران قربانعلی پور نخستین مدال آور کاتای کشور از رقابتهای جهانی را کسب کرد و تاکنون چندین مدال رنگارنگ جهان را در کارنامه اش دارد و ملیحه و مرضیه عزتی نیا دو بازیکن ملی پوش سپک تارا و در سال گذشته مقام سوم جهانی را کسب کردند.
 
 
گردون آویز طلا کاراته از رقابتهای برلین بر گردن مقداد ماهری و کسب نخستین مدال طلای تیم ملی کبدی با سرمربیگری حمید مقصودلو از دیگر دستاوردهای ورزشی گلستان در سال گذشته بوده است.
کد خبر 2022814

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha