۷ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۳۶

چین:

به کشتی‎های ویتنامی آسیبی نرسیده است

به کشتی‎های ویتنامی آسیبی نرسیده است

چین ضمن تایید شلیک هشدار به سمت کشتی‎های ماهیگیری ویتنامی، ادعای هانوی مبنی بر آسیب دیدن یکی از قایق‎های فوق را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، در یکی از جدیدترین کشمکش‎ها در دریای جنوبی چین، یک ناو نیروی دریایی چین دو شلیک هشدار را به طرف چهار کشتی ویتنامی که به علامت‎ها، فریادها و پرچم هشدار که از آنها خواسته بود به ماهیگیری پایان دهند و از منطقه خارج شوند،  پاسخ نداده بودند؛ انجام داده‎اند.

وزارت دفاع در بیانیه خود اعلام کرد که کشتی‎های فوق در آب‎های چین در اطراف جزایر پارسِل در حال ماهیگیری غیرقانونی بودند و هر دو شلیک هشدار هوایی بوده‎اند. نیروهای این کشور هیچ شلیک نظامی نکرده‎اند و کشتی‎های ویتنامی آتش نگرفته‎اند.

ویتنام که مدعی مالکیت جزایر فوق است، مدعی شده بود که کابین یکی از کشتی‎ها در حادثه فوق -که "بسیار جدی" نامیده‎اند- آتش گرفته است. هانوی شکایت رسمی را به سفارت جین تحویل داده بود و از پکن درخواست غرامت و مجازات عوامل این ماجرا کرده بود.

در بیانیه چین که توسط یکی از سخنگویان نیروی دریایی قرائت شد، ادعای این که ناو چینی اقدام به شلیک کرده بود را "ساختگی محض" دانسته‎اند.

هونگ لی، سخنگوی وزرات خارجه چین نیز روز گذشته، اقدام کشور خود را "مشروع و معقول" در برابر فعالیت غیرقانونی کشتی‏‎های ویتنامی در آب‎های چین معرفی کرده بودند. وی نیز هر گونه آسیب دیدن کشتی ویتنامی را تکذیب کرده بود.

کد خبر 2023132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha