۷ فروردین ۱۳۹۲، ۱۵:۱۹

از سوی سازمان ملل؛

کارشناس سوئدی مامور تحقیق درباره استفاده از"سلاح شیمیائی"در سوریه شد

آکه سالستروم- کارشناس تسلیحات کشتار جمعی، از سوی سازمان ملل متحد مأمور شد تا اتهام استفاده از سلاح شیمیائی در جنگ داخلی سوریه را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه‎های غربی، بان کی مون- دبیر کل سازمان ملل متحد، سه شنبه شب، به آکه سلستروم*- کارشناس تسلیحات کشتار جمعی، مأموریت داد تا احتمال استفاده از سلاح شیمیائی در جنگ داخلی سوریه را مورد بررسی قرار دهد.

این مأموریت در حالی به این دانشمند سوئدی از سوی سازمان ملل داده شده است که دولت سوریه پیشتر مخالفان مسلح حکومت بشار اسد را به استفاده از سلاح شیمیائی متهم کرده بود.

تاکنون اعضای گروهی که این کارشناس تسلیحات کشتار جمعی را همراهی خواهند کرد، بطور مشخص اعلام نشده است.

شورشیان نیز نظام را به استفاده از سلاح شیمیائی در مناطق حلب (در شمال سوریه) و دمشق متهم کرده بود.

مأمور تحقیق سازمان ملل متحد در حالی تعیین می شود که اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص حمایت از دولت بشار اسد یا مخالفان حکومت اختلاف نظر وجود دارد، مارتین نیرسکی- سخنگوی سازمان ملل متحد، گفت که این تنها یک مأموریت در جهت بررسی فنی است و جنبه تحقیق جنائی ندارد.

آکه سلتسروم، در دهه 1990 میلادی به همراه کمیسیون ویژه سازمان ملل مأموریت داشت تا در زمینه برنامه‌های تسلیحات میکروبی و شیمیائی در دوران حکومت صدام حسین- رئیس جمهوری سابق عراق، تحقیق کند.

کد خبر 2023259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha