۱۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۲۱

داغ ترین های سیاست در دی 1391؛

بیانات مهم رهبر انقلاب درباره انتخابات 92/ رزمایش بزرگ ارتش در تنگه هرمز

بیانات مهم رهبر انقلاب درباره انتخابات 92/ رزمایش بزرگ ارتش در تنگه هرمز

برگزاری همایش های بزرگ انتخاباتی، بررسی گزارش نهایی علت فوت ستار بهشتی، عزل وزیر بهداشت، ماموریت ویژه هیئت دولت به بقائی برای استخدام بی قید و شرط 1500 نفر ،آزادی 48 زائر ربوده شده در سوریه، رحلت آیت الله آقامجتبی تهرانی ، بیانات مهم رهبر انقلاب درباره انتخابات، جلسات مشترک دولت و مجلس برای ساماندهی فوری معیشت دهک‌های پایین از مهمترین عناوین خبری در دی ماه 1391 است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آنچه در ادامه می خوانید چکیده ای از مهمترین اخبار و رویدادهای دی ماه سال 1391 است.

حذف منافقین ازفهرست گروههای تروریستی/دشمنی کانادا با ملت ایران ادامه دارد

دولت کانادا در تبعیت از آمریکا و اتحادیه اروپا اعلام کرد که نام گروه تروریستی منافقین را که یک سلاح در مبارزات مخفی غرب علیه برنامه اتمی ایران محسوب می شود، از فهرست گروههای تروریستی حذف کرده است.

در اولین جلسه علنی مجلس خواهان پاسخگویی هستیم

دفتر هاشمی رفسنجانی در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از سکوت هیئت رئیسه در مقابل نطق توهین آمیز نماینده تهران، خواستار فرصت لازم برای پاسخگویی در اولین جلسه علنی مجلس شد.

مرتضوی برکنار نشود از ابزار دیگر استفاه می‌کنیم

هشت نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکر به وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی با استناد به حکم دیوان عدالت اداری مبنی‌ بر مغایرت تصدی مدیرعاملی صندوق تامین اجتماعی با قانون از سوی مرتضوی، خواستار جلوگیری از ادامه تصدی وی شدند و تاکید کردند درصورت عدم برکناری وی از ابزار های قانونی دیگر استفاده خواهند کرد.

این نمایندگان  در جلسه علنی مجلس در تذکر کتبی به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از وی خواستند از ادامه تصدی غیرقانونی سعید مرتضوی به عنوان مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی به دلیل مغایرت با قانون جلوگیری کند.

در متن این تذکر کتبی آمده است: دیوان عدالت اداری حکم انتصاب آقای مرتضوی به سمت مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی به دلیل مغایرت با قانون ابطال نمود. لیکن هیات وزیران با اصلاح اساسنامه صندوق تامین اجتماعی و تغییر عنوان این صندوق به سازمان تامین اجتماعی و اصلاح شرایط انتصاب و تصدی رئیس این سازمان، سعی کرد حکم ابطال دیوان عدالت اداری را بلاموضوع سازد و آقای مرتضوی را مطابق اساسنامه اصلاحی به سمت رئیس سازمان منصوب کرد.

تکرار ادعاها درباره جزایر ایرانی/ نادیده گرفتن همکاری ایران باآژانس

 امیر کویت در سخنانی در سی و سومین نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به حمایت از ادعای بی اساس اماراتی ها درباره جزایر سه گانه ایران پرداخت.

شیخ صباح الاحمد جابر الصباح امیر کویت، از ادعاهای امارات در خصوص جزایر سه گانه ایران حمایت کرد.
اماراتی ها و متحدانشان در شورای همکاری خلیج فارس، همواره در نشستهای بی نتیجه خود، ادعای نخ نما شده درباره جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را تکرار می کنند و با گستاخی آن را جزایر اشغال شده امارات از سوی ایران می نامند.
 امیر کویت با نایده گرفتن همکاری شفاف و مثبت ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت : ایران باید با آژانس بین المللی همکاری کند.

وی همچنین در اظهاراتی که نشان دهنده نگرانی حاکمان غیر منتخب و مستبد عرب حاشیه خلیج فارس از آینده حکومتهای متزلزل خود است، خطاب به شرکت کنندگان در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در منامه گفت : باید آرزوهای ملتهای خود در تحقق امنیت و ثبات را محقق کنیم.

همایش جبهه پایداری با حضور مصباح یزدی برگزار شد

 پایداری به مناسبت حماسه 9 دی، عصر امروز با حضور آیت الله مصباح یزدی و غلامعلی حداد عادل و شورای مرکزی جبهه پایداری برگزار شد .

در این همایش که با حضور آیت الله مصباح یزدی برگزار شد، غلامعلی حداد عادل، حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی، روح الله حسینیان، کامران باقری لنکرانی، صادق محصولی، روانبخش، زارعی، کوچک‌زاده، جلالی و برخی دیگر از اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری نیز حضور داشتند.

بررسی گزارش نهایی علت فوت ستار بهشتی در کمیسیون امنیت ملی

 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: در جلسه این کمیسیون با حضور وزیر کشور گزارش نهایی علت فوت ستار بهشتی، وبلاگ نویس بررسی شد.

سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه اعضای کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: در جلسه کمیسیون، مصطفی محمدنجار وزیر کشور برای پاسخگویی به سؤالات تعدادی از نمایندگان حضور یافت.

وی افزود: پرسش اول از طرف یونس اسدی نماینده مشکین‌شهر مطرح شد، سؤال او درباره برخی نابسامانی‌های نیروی انتظامی بود، اسدی گفت که عده‌ای قانون‌شکن امنیت اجتماعی مردم را بر هم می‌زنند و نیروی انتظامی برخورد لازم را نمی‌کند یا برخورد قاطع صورت نمی‌گیرد، وزیر کشور در پاسخ با اشاره به اقدامات و حضور نیروی انتظامی در فراهم کردن امنیت اجتماعی به این سؤال پاسخ داد، پس از توضیحات وزیر، نماینده مشکین‌شهر دو هفته فرصت خواست تا در این زمینه اعلام‌نظر قطعی کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه یادآور شد: سؤال بعدی را علی مطهری نماینده تهران در مورد فوت ستار بهشتی که در بازداشت پلیس فتا بود، پرسید؛ وی با اشاره به گزارشات ارائه شده توسط مراجع ذی‌ربط و کوتاهی پلیس، علت قصور را مطرح کرد، در این ارتباط نیز پس از توضیحات نجار، مطهری قانع نشد.

اسامی 30 بدهکار دانه‌درشت بانکی به قوه قضائیه ارائه شد

 عضو کمیسیون اصل 90 مجلس از ارسال اسامی 30 نفر از دانه‌درشت‌ترین بدهکاران بانکی به مراجع قضایی خبر داد و در عین حال گفت: مجلس در حال پیگیری مابقی اسامی در این باره است.

مصطفی افضلی فربا بیان اینکه اسامی 30 دانه درشت بدهکار بانکی از سوی نهادهای نظارتی و امنیتی در اختیار کمیسیون اصل 90 مجلس نهم قرار گرفته است، اظهار داشت: به واسطه اینکه منتظر انجام بررسی های قوه قضاییه هستیم، اسامی این 30 نفر اعلام نمی‌شود

وی گفت: این اسامی از سوی کمیسیون اصل 90 در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته است و در رابطه با اقدامات سیستم بانکی در معرفی این افراد به قوه قضائیه اطلاعی ندارم.

عضو کمسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه این افراد دهها میلیارد تسهیلات بانکی دریافت کرده اند اما حاضر به بازپرداخت آنها نیستند و در بخش تولید نیز هزینه نمی کنند، ادامه داد: همچنان در حال پیگیری مابقی اسامی هستیم؛ هر چند معلوم نیست که تعداد بدهکاران، 300 نفر یا بیشتر و کمتر باشد.

رئیس جمهوری دستجردی را عزل و منفرد را سرپرست وزارت بهداشت کرد

رییس جمهور در حکمی محمد حسن طریقت منفرد را به عنوان سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب کرد، به این ترتیب اولین و تنها وزیر زن کابینه دهم، توسط رئیس جمهور برکنار شد.

همایش 9 دی جبهه پیروان خط امام و رهبری برگزار شد

همایش 9 دی جبهه پیروان خط امام و رهبری با موضوع گرامیداشت حماسه 9 دی و مباحث انتخاباتی در موسسه فرهنگی شهدای موتلفه برگزار شد.

در این مراسم عسگراولادی دبیرکل جبهه، دبیرکل‌های تشکل‌های عضو جبهه پیروان از جمله محمدرضا باهنر، منوچهر متکی، محمد نبی حبیبی و همچنین دبیران استانی این تشکل‌ها حضور داشتند.همچنین آیت‌الله موحدی کرمانی خطیب موقت نماز جمعه تهران میهمان ویژه این مراسم بود.

نمایش اقتدار دفاعی از تنگه هرمز تا مدار 18 درجه/ نمایش پهپادهای ایرانی در بندرعباس

گوشه ای از اقتدار دفاعی و رزمی نیروی دریایی ارتش در وسعت تنگه هرمز تا مدار 18 درجه در رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91 با رمز "یا حسین (ع)" به نمایش گذاشته شد.

رمز "یا حسین(ع)" آغازگر شوری حسینی و نمایشی اقتدارآمیز در پهنه آبهای خلیج فارس و آبهای آزاد بود، نمایشی از اعتقادات، باورهای دینی، توانمندی و خودباوری نیروهای معتقد و ولایت مدار نیروی دریایی ارتش که در هشت سال دفاع مقدس مقتدرانه از مرزهای آبی ایران اسلامی دفاع کردند و معادلات جنگی دشمنان را با قعر دریاها فرستادند.

آزمایش طرح ها، تبادل و انتقال تجربه، آزمایش تاکتیک های نو، ایجاد هماهنگی بین نیروهای مختلف و ... از اهداف جزئی رزمایش ولایت 91 است.

دومین روز رزمایش تخصصی ولایت 91 با رزم دریایی و ماموریت های محوله به یگانهای زیر سطحی در منطقه عمومی رزمایش از شرق تنگه هرمز تا مدار 18 درجه آغاز شد. در این روز زیردریایی های سبک و سنگین نداجا با حضور در منطقه رزمایش توانمندی نیروی دریایی را در عملیات های زیرآبی به نمایش گذاشتند.

زیردریایی فوق سنگین طارق با اجرای عملیات "غوص و صعود" در آبهای آزاد و فرامنطقه ای، عملیات شناسایی و رهگیری یگان های مهاجم را با موفقیت به اجرا گذاشت.دریادار امیر رستگاری سخنگوی رزمایش پیش ازظهر شنبه در جمع خبرنگاران در این باره گفت: زیردریایی فوق سنگین طارق به دست توانمند کارشناسان و متخصصان داخلی تعمیرات نیمه اساسی را پشت سر گذاشت و عملیاتی شد.

شورای نگهبان در احراز صلاحیت کاندیداها نیازمند رای دادگاه نیست

 سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به اینکه می گویند شورای نگهبان نمی‌تواند موسوی و کروبی را ردصلاحیت کند، چون هیچ دادگاهی علیه آنها حکم نداده است، گفت: احراز صلاحیت بر عهده شورای نگهبان است و نیازمند رای دادگاه و محاکم قضایی نیست.

ماموریت ویژه هیئت دولت به بقائی برای استخدام بی قید و شرط 1500 نفر

هیات وزیران در روزهای اخیر؛ در فاصله 7 ماه تا پایان کار دولت دهم؛ مصوبه ای را گذراند که طبق آن اختیار استخدام 1500 نفر خارج از ضوابط قانونی استخدام به معاون اجرایی رئیس جمهور داده شد این مصوبه مورد اعترض مجلس واقع شد ، هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین ان را غیر قانونی خواند و علی لاریجانی رئیس مجلس رسما در نامه ای غیر قانونی بودن ان را به دولت ابلاغ کرد. 

تشریح 5هدف عمده رزمایش ارتش

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در حاشیه برگزاری رزمایش تخصصی ولایت 91‌ اظهار داشت: برای اینکه نتایج مثبتی از این رزمایش بگیریم و بتوانیم به اهداف از پیش تعیین شده رزمایش دست پیدا کنیم باید یک سازماندهی مناسب داشته باشیم

وی افزود: باید بررسی شود که چگونه می‌توانیم توانمندی و مهارت کارکنان را مورد ارزیابی قرار داده و سازماندهی ما به طریقی باشد که به این نتیجه برسیم

امیر دریادار سیاری عنوان کرد: به همین دلیل ما باید تعدادی از یگان‌هایی که در رزمایش نیروی دریایی شرکت می‌کنند را به دو گروه تقسیم کنیم؛ یک گروه نقش دشمن را تحت عنوان نیروی نارنجی و یک گروه هم نقش نیروی مدافع را تحت عنوان نیروی آبی، بازی می‌کنند و این دو گروه در منطقه‌ای که برای انجام رزمایش در مدار 18 درجه مشخص شده، استقرار یافته و پس از استقرارشان با استفاده از تاکتیک‌های نوین و با خلاقیت و ابتکاری که همه کارکنان باید داشته باشند به ویژه سلسله مراتب کنترل کننده رزمایش این موارد کشف و شناسایی شده و علامت‌گذاری همدیگر به عنوان انهدام انجام می‌شود که در این مرحله به صورت کامل توسط داوران متخصص در رده‌های مختلف کار فرماندهان ارزیابی شده و عملکرد آنها در پایان کار معلوم می‌شود.

مجوز دولت به هر استاندار برای استخدام 4 هزار نفر در آستانه انتخابات

عضو هیات تطبیق مصوبات دولت با قانون از مصوبه ای در هیات دولت خبر داد که طبق آن دولت به استانداران برای استخدام غیر قانونی چهار هزار نفر در هر استان اختیار تام داده است.

محمدرضا خباز اعلام کرد: دولت در تاریخ 1391.9.29 همزمان با صدور مجوز غیر قانونی برای معاون اجرایی رئیس جمهور در استخدام بی قید و شرط 1500 نفر در نهاد ریاست جمهوری مصوبه مشابهی مبنی بر مجوز استخدام بی ضابطه به استانداران تصویب کرده است.

به گفته وی طبق این مصوبه هر استاندار اختیار تام می یابد که 4 هزار نفر را در آستانه انتخابات در استان خود به استخدام دولت در بیاورد.

موشک کروز دریایی "نصر" با موفقیت اهداف تعیین شده را منهدم کرد

موشک کروز دریایی "نصر" توانست در مرحله دوم رزمایش دریایی ولایت 91 با موفقیت اهداف تعیین شده را منهدم کند. موشک کروز دریایی سطح به سطح "نصر" ظهر شنبه همزمان با چهارمین روز برگزاری رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91 شلیک و با موفقیت هدف تعیین شده را منهدم کرد.

این موشک سطح به سطح کوتاه برد از دقت بسیار بالایی علیه اهداف متحرک شناور در سطح دریا برخوردار است.

کاری ازسیاست‌مداران بدون مردم ساخته‌نبود

رهبر معظم انقلاب با اشاره به نقش تعیین کننده مردم در تمام صحنه‌ها، اظهارداشتند: اصل انقلاب اسلامی نیز متکی به همین حضور مردمی بود و چنانچه مردم به میدان نقش آفرینی وارد نمی‌شدند، کاری از سیاستمداران و جریان‌های سیاسی ساخته نبود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار اعضای مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به نقش تعیین کننده مردم در تمام صحنه‌های مهم اعم از سیاست، اقتصاد، سلامت، فرهنگ و آموزش و پرورش خاطرنشان کردند: اصل انقلاب اسلامی نیز متکی به همین حضور مردمی بود و چنانچه مردم به میدان نقش آفرینی وارد نمی‌شدند، کاری از سیاستمداران و جریان‌های سیاسی ساخته نبود.

ایشان با تأکید بر اولویت داشتن مسئله سلامت، بهداشت و درمان بر بسیاری از مسائل کشور، افزودند: مسئولان و دلسوزان باید به نحوی برنامه ریزی کرده و مسائل را در عرصه اجرایی دنبال کنند که خیال مردم از مسئله درمان آسوده شود

رهبر انقلاب اسلامی حفظ ساختار مردمی در این‌گونه مجامع خیریه را مهم و ضروری برشمردند و افزودند: نباید با غلبه دادن ساختارهای بسته اداری، پویایی و نشاط را از مجامع مردمی سلب کرد

لاریجانی ممنوعیت افزایش یارانه نقدی تا پایان سال را ابلاغ کرد

رئیس مجلس در پی تاخیر رئیس جمهوری، قانون منع افزایش قیمت حامل‌های انرژی و سایر کالاها و خدمات در قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال 1391 را ابلاغ کرد که براساس آن، در ماه‌های باقیمانده از سالجاری هرگونه افزایش یارانه سرانه نقدی از هر منبعی ممنوع است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با توجه به انقضای مهلت مقرر در ماده یک قانون مدنی و در اجرای تبصره ماده یک، قانون الحاق یک تبصره به بند (44) و یک تبصره به بند (45) قانون بودجه سال 1391 را ابلاغ کرده است

لاریجانی مغایرت قانونی مصوبه "استخدام" را به احمدی نژاد ابلاغ کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به رئیس جمهور مغایرت مصوبه هیات دولت مبنی بر استخدام 1500 نفر در نهاد ریاست جمهوری بدون طی تشریفات مقرر در قانون را به رئیس جمهور ابلاغ کرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به رئیس جمهور ، مغایرت قانونی ابلاغیه استخدام نیروهای نهاد ریاست جمهوری را ابلاغ کرد.

هیات دولت پیش از این طصوبه ای بر واگذاری اختیاراتی به حمید بقایی معاون اجرایی رئی جمهور بر استخدام 1500 نفر بدون طی ضوابط و تشریفات قانونی تاکید کرده بود.

بدنبال این ابلاغیه که به معاونت اجرایی داده شده بود معاون نظارت مجلس اعلام کرد که این ابلاغیه مغایرت های زیادی با قانون اساسی، قانون برنامه پنجم توسعه و قانون بودجه سالانه و قانون جامع خدمات کشوری دارد و نیاز است که رئیس جمهور در اجرای آن تجدیدنظر کند.

هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین نیز این مصوبه دولت را مورد بررسی قرار داد و نظر خود مبنی بر مغایرت های قانونی این مصوبه را به رئیس مجلس اعلام کرد و رئیس مجلس نیز امروز طی نامه ای این مغایرت های قانونی را به اطلاع دولت رساند.

آیت الله آقامجتبی تهرانی دار فانی را وداع گفت

آیت‌‌الله‌‌ حاج‌‌آقا مجتبی تهرانی، که از مراجع عظام تقلید و از شاگردان مبرّز مکتب فقهی، اصولی، فلسفی، اخلاقی و عرفانی امام خمینی(ره) بودند در سن 77 سالگی و با بیش از 30 سال کرسی دروس اسلامی در حوزه‌ علمیه‌‌ تهران دار فانی را وداع گفت

مراسم ترحیم و بزرگداشت آیت الله مجتبی تهرانی با حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

دعوت نمایندگان فهرست صدای ملت از هاشمی برای حضور در انتخابات

 تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که از فهرست صدای ملت به مجلس راه یافته اند، در دیداری با آیت الله هاشمی رفسنجانی خواستار حضور جدی وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 شدند.

در دیداری اعضای راه یافته از لیست صدای ملت به مجلس با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام داشته اند، از وی خواسته شده تا در انتخابات ریاست جمهوری آینده کاندیدا شود

نمایندگان صدای ملت که در پی این درخواست با پاسخ منفی وی روبرو شده اند، از هاشمی خواسته اند، در صورتی که علاقه ای به کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری آینده ندارد، یک نفر را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری آینده معرفی و حمایت خود را از این شخص اعلام کند تا علاوه بر حمایت منتخبان راه یافته از فهرست صدای ملت به مجلس، از حمایت حامیان آن ها و نامزدهای این لیست که به مجلس راه نیافته اند نیز، برخودار باشد.

در این دیدار رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بار دیگر بر تشکیل دولت وحدت ملی تاکید کرده و از صدای ملتی ها خواسته تا برای بسط و گسترش این تفکر تلاش کنند.

جلسه یاد شده افرادی همچون علی مطهری و علیرضا محجوب  حضور داشته اند.

تایید دستگیری 20 ایرانی به اتهام ورود غیر مجاز در خاک عربستان سفیر جمهوری اسلامی ایران

 در عربستان خبر دستگیری 20 ایرانی که به صورت غیر مجاز وارد خاک عربستان شده بودند، را تایید کرد.محمد جواد رسولی محلاتی ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان از دستگیری 20 ایرانی در خاک عربستان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه این افراد به صورت غیرمجاز وارد خاک عربستان شده اند، اظهار داشت: هنوز اطلاعات دقیقی در مورد این عده در دست نداریم و تنها درخواست بررسی موضوع را از عربستان کرده ایم

وی در این باره که آیا این افراد در صورت ورود غیر مجاز مشمول توافق آزادی برای زندانیان ورود غیر مجاز خواهند شد، بیان کرد: باید جرم آنها از سوی عربستان مورد بررسی قرار گیرد . امیدواریم که بتوانند به زودی آزاد شوند.

لازم به ذکر است که در هفته گذشته 6 زندانی ایرانی در عربستان که به جرم ورود غیرمجاز به خاک این کشور دستگیر و در زندان به سر می بردند، بر اساس توافق صورت گرفته برای آزادی زندانیان ورود غیرمجاز به دو کشور آزاد شدند.

متن کامل گزارش مجلس درباره مرگ ستار بهشتی

 در گزارش کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره فوت ستار بهشتی تاکید شد: در تفهیم اتهام و صدور قرار تامین، موجبی بر اعمال فشارهای فیزیکی و روانی خودسرانه به متهم وجود نداشته و فاقد مجوز قانونی بوده و اقدام دادسرای عمومی و انقلاب تهران در تعقیب افسران پرونده تاکیدی بر رعایت قانون و ضرورت رعایت حقوق شهروندی در ایران دارد.

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گزارش این کمیسیون درباره فوت ستار بهشتی - وبلاگ نویس- را در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس قرائت کرد.

در متن این گزارش که به تایید کمیسیون امنیت ملی رسیده است گزارشی از روند دستگیری و انتقال وی به بازداشتگاه زندان اوین و نظرگاه فتا بیان شده است.

در بخش نتیجه گیری ازاین گزارش آمده است: دستگیری اولیه متهم، تفهیم اتهام، صدور قرار تامین و در نهایت بازداشت وی ناشی از عجز از تودیع وثیقه در چارچوب موازین قانونی بوده است.

احمدی نژاد طی نامه ای خواستار حضور در مجلس شد

یک عضو هیئت رئیسه مجلس با تایید نامه در خواست رئیس جمهور مبنی بر حضور وی در مجلس گفت: احمدی نژاد قرار بود به مجلس بیاید که حضورش به تعویق افتاد.

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی  ضمن تایید نامه رئیس جمهور به هیئت رئیسه مجلس مبنی بر حضور وی در مجلس گفت: قرار بود رئیس جمهور این هفته در مجلس حاضر شود که با نامه ای که امروز به دست هیئت رئیسه رسید حضور احمدی نژاد در مجلس به تعویق افتاده است.

تحقیق و تفحص از بانک مرکزی، بهمنی را به مجلس کشاند

 محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی پس از مدتها امتناع از حضور در مجلس و پاسخگویی به سئوالات و ابهامات نمایندگان در خصوص مسائل ارزی و اقتصادی کشور، امروز در صحن مجلس حاضر شد.

محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که مدتها بود به درخواست نمایندگان مبنی بر پاسخگویی در قبال مسائل مختلف از جمله نابسامانی بازار ارز و نوسانات قیمت از حضور در صحن مجلس و کمیسیون های تخصصی خودداری کرده بود امروز در صحن مجلس حاضر شد

علت حضور بهمنی در دستور قرار داشتن بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

بیانات مهم رهبر انقلاب درباره انتخابات/ هر 34 انتخابات آزاد بوده است

 رهبر انقلاب در دیدار جمعی از مردم قم با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری تصریح کردند: آن کسانی که راجع به انتخابات توصیه هایی میکنند، حواسشان باشد به دشمن کمک نکنند، دائما نگویند انتخابات باید آزاد باشد، از اول انقلاب 34 انتخابات داشتیم، کدامش آزاد نبوده است؟

رهبرانقلاب در این دیدار تاکید کردند: یکی از نقشه های دشمن برای جلوگیری از انتخابات پرشور این است که در ایام انتخابات سر مردم را به ماجرای سیاسی،اقتصادی یا امنیتی گرم کنند،اما ملت ایران هوشمندتر از این است که از دشمن فریب بخورد

ایشان خاطرنشان کردند: آن کسانی که راجع به انتخابات توصیه هایی میکنند،حواسشان باشد به دشمن کمک نکنند، دائما نگویند انتخابات باید آزاد باشد، از اول انقلاب 34 انتخابات داشتیم، کدامش آزاد نبوده است؟

رهبر انقلاب تاکید کردند: کسانی که وارد عرصه انتخابات می‌شوند، باید بتوانند بار مسئولیت را بکشند، صلاحیتهای مورد نظر شورای نگهبان را در خود ملاحظه کنند و باید بخواهند که قانون اساسی را اجرا کنند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شدند:همه دنیای استکبار دست به دست هم گذاشتند تا با تحریم، ملت ایران را به ستوه بیاورند و محاسبات مسئولان عوض شود اما نتیجه این شده که ملت ایران هر روز گرایشش به مبانی اسلام و ایستادگی بیشتر می‌شود

مخالفت مجلس با مسکوت ماندن طرح ممنوعیت اشتغال به بیش از یک شغل

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد مسکوت ماندن بررسی طرح ممنوعیت اشتغال به بیش از یک شغل برای کارکنان دستگاهها و نهادها مخالفت کردند.

بررسی طرح یک فوریتی ممنوعیت کارمندان و مدیران دستگاههای اجرایی از عضویت در هیات های مدیره و مدیریت عامل  که پس از بررسی در کمیسیون اجتماعی عنوان آن به طرح ممنوعیت اشتغال به بیش از یک شغل تغییر کرد را در دستور کار جلسه روز سه شنبه داشتند.کلیات این طرح در مجلس به تصویب رسید.

در جلسه بررسی جزئیات این طرح آغاز شد اما برخی از نمایندگان معتقد بودند طرح مصوب کمیسیون اجتماعی تغییرات زیادی با طرح اولیه دارد به طوری که طرح اولیه فقط شامل یک ماده واحده بود اما آنچه در کمیسیون اجتماعی به تصویب رسیده طرح را از حالت ماده واحده خارج کرده و طرح مذکور شامل 18 ماده شده است.

48 زائر ربوده شده در سوریه تحویل سفیر ایران در دمشق شدند

 معاون وزیر امور خارجه از تحویل 48 زائر ایرانی ربوده شده در سوریه به سفیر ایران در دمشق خبر داد . ساعالتی بعد این زائران به کشور بازگشتند. 

بر اساس این گزارش زائران  ایرانی در مرداد ماه سال جاری زمانی که قصد زیارت حرم حضرت زینب سلام الله علیها داشتند در منطقه ریف دمشق از سوی گروه های مسلح دستگیر و ربوده شدند

پیگیری برای آزادی ربوده شدگان ایرانی از همان زمان آغاز و اخبار ضد و نقیضی نیز درباره سلامت گروگانها وجود داشت.

دیدار صالحی و مرسی در قاهره

مرسی رئیس جمهور مصر در دیدار وزیر خارجه ایران گفت: ما قویاً مخالف دخالت نظامی در سوریه هستیم،علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در قاهره با محمد مرسی رئیس جمهور مصر ملاقات کرد

وی با ابلاغ سلامهای گرم احمدی نژاد، از طرف رئیس جمهور اسلامی ایران از مرسی برای سفر به ایران دعوت کرد

صالحی با اشاره به امکانات و ظرفیتهای فراوان در کلیه زمینه ها در جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ایران و مصر می توانند مکمل یکدیگر باشند.

وی همچنین اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آماده است تجربیات بیش از سی سال خود را در اختیار مردم و کشور مصر قرار دهد.

صالحی در ادامه با اشاره به مسئله سوریه، گروه تماس چهارجانبه را مکانیزم مناسبی برای کمک به حل این مسئله خواند و ابراز امیدواری کرد: در این چارچوب اقدامات سازنده ای انجام شود.

وی تاکید کرد: حل مسئله سوریه تنها از طریق گفتگو ممکن است و در غیر اینصورت کل منطقه تحت تاثیرات منفی آن قرار خواهد گرفت

صالحی افزود: برای ما توقف خشونت و برقراری رفاه، آسایش و امنیت مردم سوریه مهم است

انتخابات آزاد رمز فتنه جدید/ از تکرار حرف دشمن خجالت نمی‌کشند

 خطیب نماز جمعه تهران کلید واژه انتخابات آزاد را رمز فتنه و شورش جدید علیه نظام دانست و گفت: شکست خورده های سیاسی این روزها صحبت از انتخابات آزاد می کنند و یکی از آنها که از همه گردن کلفت تر است مدتها قبل این موضوع را مطرح کرده و بقیه هم پشت سر او این خط را دنبال کردند.

آیت الله جنتی خطیب نماز جمعه تهران ضمن تبریک آزادی زوار ایرانی اسیر شده به دست گروه های تروریستی در سوریه، با اشاره به قیام 9 دی گفت: مسئله انقلاب از قم شروع شد و قم مطلع قصیده بلند نهضت اسلامی بود و 9 دی نیز متمم این مسئله شد

وی افزود: قبل از 19 دی رژیم فکر می کرد دیگر هیچ قدرتی نمی تواند آن را متزلزل کند بنابراین خودش را در موضع قدرت می دید و هرگز فکر نمی کرد قیامی صورت بگیرد اما در 19 دی سال 56 حرکت اسلام خواهی تجدید و انقلاب زنده شد

پیشنهاد آیت الله سبحانی برای انتخاب رئیس‌جمهور از طریق نظام پارلمانی

 آیت الله جعفر سبحانی، از مراجع عظام تقلید طی پیشنهادی خواستار برگزینی رئیس جمهور کشور از طریق نظام پارلمانی شد و تاکید کرد که صاحب نظران بهتر است در این خصوص بررسی واظهارنظر کنند تا اگر هم به دلیل ضیق وقت به این دوره از انتخابات نرسید، در انتخابات بعدی مبنای نظر قرار گیردانتخاب رئیس جمهور، از طریق رای مستقیم مردم، هر چند با قانون اساسی همسوست و خود نگارنده ، در تصویب این قانون در خبرگان نخست، به آن رای مثبت داده است، ولی پیامدهای ناگوار این گزینش در شرایط کنونی، ملت را بر آن می دارد که در آن تجدید نظر کنند، زیرا به روشنی می بینند که اجرای این اصل به این شیوه، مایه گسترش خصومت، به جای رقابت شده است و زیر بنای نظام اسلامی را که همان وحدت مردم است، تهدید می کند. این نوع تجدیدنظر دور از واقعیت نیست و راهکار قانونی دارد و در گذشته هم در مورد برخی از مواد قانون اساسی تجدید نظر انجام گرفت و به رای ملت گذاشته شد.

موسوی و کروبی گرفتار فتنه شده اند/ باید از فتنه تبری بجویند

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه، موسوی و کروبی را اهل فتنه و فتنه‌گر نمی‌شناسم، بلکه مفتون می‌شناسم، گفت: آنچه که مربوط به بنده است، این است که اینها گرفتار فتنه شده‌اند، باید از فتنه و فتنه‌گران تبرّی بجویند، اما این‌که در باره آمرزش آنها چه مقدمه‌ای لازم است شأن رهبری است و شأن بنده نیست که بخواهم وارد آن شوم.

 سفر نخست وزیر سوریه به  تهران

وائل الحلقی، نخست وزیر سوریه که به دعوت معاون اول رئیس جمهور به ایران سفر کرد.بر اساس این گزارش دیدار کاری بین هیات های دو کشور به ریاست تیسیر الزعبی دبیرکل نخست وزیری سوریه و کاظمی قمی دستیار ویژه وزیر امور خارجه در تهران برگزار شد.

 در این دیدار راههای گسترش روابط اقتصادی دو کشور  مورد بررسی قرار گرفت.در این نشست طرف ایرانی آمادگی کشورمان برای انتقال تجربه به سوریه با هدف عبور از بحران کنونی این کشور را اعلام کرد.

فهم،دشمن شناسی و لحظه شناسی ملت اعجاب انگیز است

 رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به قطعی بودن وعده الهی در یاری صابران و متوکلین و یاری کنندگان دین خدا، تأکید کردند: مصداق عینی تحقق وعده الهی، نظام جمهوری اسلامی است که به رغم همه فشارها و طراحی های دشمن، بعد از گذشت 34 سال اکنون یک نظام محترم، مقتدر، اثرگذار در مسائل منطقه ای و جهانی، دارای ملتی بزرگ، فهیم، دشمن شناس و لحظه شناس، و دارای پیشرفتهای بزرگ علمی است.

 حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار مسئولان و کارکنان حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح، با تأکید بر اینکه باید به خداوند متعال توکل کرد و به یاری خداوند نیز خوشبین بود، افزودند: جبهه استکبار تمام تلاش و توان خود را بکار گرفته است تا از طریق تحریم ها و فشارها، ملت ایران را وادار به تسلیم کند اما این ملت سختی ها را تحمل می کنند زیرا نقشه و تاکتیک دشمن و هدف راهبردی او را متوجه شده و براساس فهم و تشخیص صحیح، عمل می کند

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: همانگونه که پیروزی انقلاب اسلامی در شرایط ناباورانه سال 57، مصداق تحقق وعده الهی بود، ادامه انقلاب اسلامی و توانمندی و قدرتمندی و پیشرفت افزایش یابنده آن نیز، به رغم همه تندبادها و فشارهای سنگین و دشمنی عمیق دنیای استکبار، مصداق عملی شدن وعده الهی است.

ایشان فهم، دشمن شناسی و لحظه شناسی ملت ایران را یکی از مسائل اعجاب انگیز خواندند و افزودند: در قضایای سال 88 که دشمن تصور می کرد، طراحی ده ساله او بر ضد جمهوری اسلامی به نتیجه رسیده است، ملت ایران با قدرت در صحنه حاضر شد و بر دهان مخالفان و معارضان بین المللی زد، چه برسد به مزدوران داخلی آنها که در مقابل عظمت ملت ایران به حساب نمی آیند.

تعهد دادیم تاروز آخر کار کنیم/ در مسائل بانکی به شریفترین فرزندان ملت اتهام زدند

محمود احمدی نژادبا حضور در جلسه علنی مجلس که به منظور گفتگو با نمایندگان درباره مسائل جاری کشور انجام شد اظهار داشت: ظرفیت عظیم ملت و هنرمندی آنان نشان داده است که اگر طرح های بزرگ پی در پی اجرا شود همه با آن همراهی خواهند کرد و منجر به پیشرفت کشور خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ثروت های زیادی دارد و مردم قالیباف آن نباید روی حصیر زندگی کنند، از تخریب و تهمت هایی که نسبت به دولت روا می شود به شدت انتقاد کرد

وی افزود: وقتی دشمنان دیدند که به دلیل اجرای طرح های بزرگ اقتصادی از جمله طرح هدفمند کردن یارانه کشور و اقتصاد رقابتی شده و رشد پایدار در ایران اسلامی شکل می گیرد به رغم اینکه درحال انجام گفتگو بودیم تحریم ها را جلو بردند و بر شدت آن افزودند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه یکی از بهترین اقدامات تحولی برای خنثی کردن تحریم ها و توطئه های دشمن اجرای طرح هدفمند کردن یارانه هاو تکمیل آن است تصریح کرد: اجرای این طرح باعث ریشه کن شدن فقر، مصرف واقعی، قطع وابستگی به نفت، کاهش وابستگی به ارز، رشد صنعت و تولید و... می شود. دولت آماده  است که این طرح را اجرا کند و هم اکنون زیر ساختهای آن را آماده کرده است.

 وی ادامه داد: عددهایی که من در مصاحبه قبلی در ارتباط با اجرای هدفمند کردن یارانه ها اعلام کردم واقعی بود. تبعات و آثار آن هم واقعی است. درحال حاضر چنین ظرفیتی در کشور ما وجود دارد و همه باید آنرا بدانیم، من باور دارم که می توانیم حداقل معیشت رابرای مردم فراهم کرده و فقر را ریشه کن کنیم.

هیات آژانس بین المللی انرژی اتمی وارد به تهران سفر

 هیات آژانس بین المللی انرژی اتمی برای انجام دور جدید مذاکرات با هیئت ایرانی به تهران آمدند. هیئت آژانس به ریاست هرمان ناکارتس، معاون یوکیا آمانو در امور پادمان‌ها پس از ورود به تهران هفتمین دور از مذاکرات ایران و آژانس را در محل سازمان انرژی اتمی آغاز کرد.

نامزد نهایی ائتلاف سه‌گانه با «تیم» خواهد آمد

عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اعلام کرد بر اساس توافق اعضای این ائتلاف، نامزد نهایی در هنگام اعلام کاندیداتوری تیم خود را برای تصدی پست ریاست جمهوری و کابینه به مردم معرفی خواهد کرد.

لاریجانی مغایرت"مهر آفرین" و 4 مصوبه دیگر با قانون را به دولت اعلام کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی مصوبه استخدام "مهر آفرین" دولت و 4 مصوبه دیگر هیات وزیران را مغایر قانون اعلام کرد.موضوع مصوبه اول «آئین‌نامه اجرایی بند (3) ماده واحده قانون بودجه سال 1391 کل کشور و قرارداد منضم به آن» است

جلسات شبانه دولت و مجلس برای ساماندهی فوری معیشت دهک‌های پایین

جلسات مشترکی مابین مقامات مجلس و دولت به صورت مستمر در حال برگزاری است تا همفکری ها و اقدامات لازم در خصوص ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور و معیشت مردم صورت گیرد.

در جلسات مشترک دولت و مجلس که با هدف بهبود مشکلات معیشتی مردم و تدوین راهکار جدید برای ادامه اجرای هدفمندی یارانه ها تشکیل شده است، از دولت و مجلس در عالی ترین سطح و با حضور محمود احمدی نژاد و علی لاریجانی روسای دوقوه، معاونین، وزرای وزارتخانه های اقتصادی و روسای کمیسیون های مرتبط با هدفمندی یارانه ها و برخی از اقتصاددانان شاخص مجلس حضور دارند.

در این جلسات مقرر شده است تا با همدلی و تعامل سازنده دو قوه، راهکارهای مناسب و موثری در خصوص وضعیت اقتصادی اندیشیده شده و به سرعت اجرایی شود. همچنین بر اساس توصیه های موکد دولت و مجلس از اختلافات علنی در این خصوص نهی شده  اند.

حسن سبحانی اعلام کاندیداتوری کرد

 استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران از حضور قطعی خود در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم خبر داد.

حسن سبحانی در خصوص احتمال کاندیداتوری اش در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را تایید و اظهار کرد:: بنده تصمیم قطعی خود را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آینده اتخاذ کرده ام و رسما خبر کاندیداتوری خودم را اعلام می کنم

تاسیس اردوگاه ایرانی برای مسلمانان میانمار

 نایب رئیس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مهمترین دستاورد سفر هیات این کمیسیون به میانمار را تاسیس اردوگاه ایرانی برای مسلمانان این کشور دانست.

منصور حقیقت پور با بیان اینکه هیات پارلمانی ایران در سفر به میانمار با مسئولان این کشور بر سر تاسیس اردوگاه ایرانی برای مسلمانان میانماربه توافق رسیده اند، گفت: به زودی طرح جمهوری اسلامی  برا برون رفت از شرایط بحرانی مسلمانان میانمار ارائه می شود.

لاریجانی قانون منع ادغام وزارتخانه‌ها را ابلاغ کرد

رئیس مجلس به دلیل تاخیر رئیس جمهور، قانون منع هرگونه ادغام و انحلال وزارتخانه‌های موجود و انتزاع و جابه‌جایی و انحلال مؤسسات و سازمان‌ها را برای اجرا ابلاغ کرد.

کد خبر 2023368

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha