۸ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۴۶

موسوی‌نیا:

انتخابات نماد عينيت بخشي به حماسه سياسي سال 92 است

انتخابات نماد عينيت بخشي به حماسه سياسي سال 92 است

بوشهر - خبرگزاری مهر: مديرکل تبليغات اسلامي بوشهرگفت: انتخابات نماد عينيت بخشي به تحقق حماسه سياسي در سال 92 است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید نورالله موسوی‌نیا صبح پنجشنبه در ديدار با رؤساي ادارات و نمايندگي‌هاي تبليغات اسلامي استان بوشهر ضمن تبریک سال نو و با اشاره به اهميت فعاليت‌هاي روحانيون مستقر خواستار نظارت بر فعاليت‌هاي عمومي و ابلاغي فعاليت‌هاي مستمر فرهنگي آنها از طريق بازديدهاي متعدد و تهيه گزارش و انعکاس آن در سايت سازمان و سايت‌ها و مطبوعات استاني شد.

مديرکل تبليغات اسلامي بوشهر با بیان اینکه رسالت روحانيون مستقر تنها به اقامه نماز جماعت در مساجد ختم نمي شود، تعظيم شعائر و مراسم ديني و سياسي و ملي، سخنراني با موضوعات عقايد، آموزش معارف، آموزش قرآن کريم، هدايت و حمايت از تشکل ها و توسعه کتابخانه حوزه ديني و تقويت فرهنگ کتابخواني، اجراي گفتمان ديني در مدارس و آموزش روخواني و روانخواني قرآن کريم را از وظائف استراتژيک روحانيون مستقر برشمرد.

لزوم ارتباط گسترده ادارات تبلیغات اسلامی با ائمه جمعه

وي ارتباط با ائمه جمعه را از اولويت‌هاي کاري رؤساي ادارات برشمرد و گفت: ادارات تبليغات اسلامي شهرستان‌ها بايد ارتباطات گسترده با دفاتر ائمه جمعه در سطح استان داشته باشند که اين امر به اجراي کيفي‌تر برنامه‌هاي سازمان کمک مي‌کند.

حجت الاسلام موسوي نيا با تاکيد بر لزوم تعامل ادارات تبليغات اسلامي با ادارات و نهادهاي شهرستان خواستار اجراي برنامه هاي مشترک فرهنگي با ساير ادارات دولتي و مديريت آن از طريق ايجاد ارتباط و تبيين ضرورت اجراي برنامه‌هاي فرهنگي در راستاي ارتقای فرهنگ ديني جامعه شد.

مديرکل تبليغات اسلامي بوشهر با اشاره به نامگذاري سال جديد از طرف مقام معظم رهبري به سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي بر لزوم کمک به دولت از طريق تبيين و معرفي شاخص‌هاي اقتصادي در حوزه مباحث فرهنگي تاکيد کرد.

ضرورت تامین اعتبار برنامه‌های فرهنگی بدون وابستگی به اعتبارات دولتی

وي با تاکید بر ضرورت تامين اعتبار براي برگزاري برنامه‌هاي فرهنگي بدون وابستگي به اعتبارات دولتي از طريق هم‌افزايي اظهار داشت: با ايجاد و راه‌اندازي کانون فرهنگي خيرين مي‌توان از پتانسيل موجود در راستای نيل به اهداف فرهنگي استفاده کرد؛ به نحوي که در فواصل زماني معين اجراي يک برنامه فرهنگي پربار از طريق تعامل با آن ها انجام شود.

حجت الاسلام موسوي‌نيا بر لزوم احيا و تکريم بيش از پيش مناسبت‌هاي مذهبي در سال جديد تاکید کرد و گفت: در سال 92 بر اساس تقويم شيعي به تمام معنا و با تمام قوا حرکت خواهيم کرد و اداره کل و ادارات تبليغات اسلامي شهرستان‌ها بايد تمام تلاش خود را در جذب اعتبار براي برگزاري برنامه‌هاي موثر در مناسبت‌هاي مذهبي به ويژه ولادت‌ها و شهادت‌هاي ائمه معصومين به کار گيرند.

مديرکل تبليغات اسلامي بوشهر از راه‌اندازي اداره تبليغات اسلامي شهرستان بوشهر در سال 92 خبر داد و اضافه کرد: با تشکيل اداره مذکور، در ابتداي کار يک مسجد به عنوان پايلوت انتخاب شده و برنامه‌هاي ويژه فرهنگي در آن اجرا خواهد شد و به مرور به مساجد ديگر هم تعميم داده خواهد شد.

ارزيابي مستمر از وضعيت و نحوه فعاليت روحانيون مستقر انجام شود

وي با تاکيد بر ضرورت ارزيابي مستمر از وضعيت و نحوه فعاليت روحانيون مستقر افزود: ما بايد به سمت برآورده کردن خواسته‌هاي ديني مردم حرکت کنيم و يکي از ابزارهاي دستيابي به اين هدف روحانيون مستقر هستند که به عنوان بازوان توانمند سازمان هر کدام از آنها بايد نماينده سازمان تبليغات اسلامي در محل فعاليت خود باشند و لازم است ضمن اجراي برنامه‌هاي مفصل به صورت منضبط و در فاصله زماني معين به ارائه گزارش اقدامات انجام شده به ادارات تبليغات اسلامي محل استقرار خود برای انعکاس خبري و ارسال به اداره کل بپردازند.

حجت الاسلام موسوي نيا با اشاره به لزوم استفاده از ظرفيت هاي موجود سازمان تبليغات اسلامي در راستاي تحقق حماسه سياسي در سال 92 تصريح کرد: انتخابات نماد حماسه سياسي در سال 92 است و استفاده از پتانسيل هاي موجود سازمان در راستاي حمايت از ائتلاف اصولگرايي يک اصل ضروري است و در راستاي پيروزي جريان اصولگرايي بايد با بسيج تمام ظرفيت ها حماسه سياسي را عينيت بخشيد.

وی بر لزوم فراهم کردن زمينه براي مشارکت حداکثري مردم در انتخابات پيش رو تاکید کرد و ادامه داد: مردم ولايتمدار و انقلابي ايران اسلامي با حضور گسترده در انتخابات و انتخاب فرد اصلح به عنوان رئيس جمهور، ضمن تجديد بيعت با آرمان‌هاي انقلاب اسلامي يک بار ديگر در تحقق منويات مقام عظماي ولايت گام برداشته و موجبات ياس و سرخوردگي دشمنان نظام جمهوري اسلامي و استکبار جهاني را رقم خواهند زد.

در ابتداي آن رؤساي ادارات تبليغات اسلامي استان ضمن ارائه گزارشي از عملکرد يکساله نظرات و پيشنهادات خود را مطرح کردند.

کد خبر 2023526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha