۸ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۵۹

پرواز بمب‎افکن‎های هسته‎ای آمریکا بر فراز کره جنوبی

پرواز بمب‎افکن‎های هسته‎ای آمریکا بر فراز کره جنوبی

آمریکا اعلام کرد که دو جنگنده هسته‎ای این کشور امروز بر فراز کره جنوبی به پرواز درآمدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پاسخ به تهدیدات کره شمالی در زمنیه هر گونه مانور نظامی مشترک میان آمریکا و کره جنوبی، بمب‎افکن B2 به عملیات پیشگیرانه پرداختند.

استفاده از جنگنده‎های فوق پیام آشکاری برای پیونگ یانگ محسوب می‎شود و نشانه آمادگی آمریکا برای حمایت و دفاع از کره جنوبی دربرابر هر گونه تجاوز در شبه جزیره بحران‎زده کره است.

این رویداد در فاصله کمی با قطع آخرین خط تماس نظامی توسط کره شمالی صورت می‎گیرد. پیونگ یانگ همچنین واحدهای موشکی خود را در شرایط هشدار نظامی قرار داده و پایگاه‎های آمریکا در منطقه را تهدید به حمله کرده است.

دو هواپیمای B2 پس از پرواز 20800 کیلومتری از پایگاه هوایی وایت‎من در میسوری، ماموریت خود را انجام دادند.

طبق بیانیه نظامی صادره توسط آمریکا: "این (پرواز) نشانه قابلیت آمریکا در حمله دقیق و سریع به اهداف دوردست دارد، در صورت لزوم، است."

بمب‎افنکن‎های فوق بخشی از مانور مشترک نظامی کره جنوبی- آمریکا ست که باعث خشم کره شمالی شده است. پیونگ یانگ تهدید کرده است که دومین جنگ کره را به راه بیاندازد و حملات پیش دستانه علیه کره جنوبی و خاک آمریکا انجام دهد. 

پیش از این نیز، چاک هیگل -وزیر دفاع آمریکا- امروز به همتای خود در سئول گفت که کره جنوبی می‎تواند به پشتیبانی هسته‎ای، متعارف و دفاع موشکی که از طرف واشنگتن از آنها خواهد شد، اعتماد کند

ارتش آمریکا و کره شمالی هفته گذشته پیمان جدیدی را به امضا رساندند که حتی در صورت اقدام کوچک توسط کره شمالی، دو کشور به صورت مشترک واکنش نظامی نشان خواهند داد.

کد خبر 2023541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha