۸ فروردین ۱۳۹۲، ۲۰:۳۰

در تعطیلات نوروزی؛

53 هزار گردشگر در مراکز اقامتی خراسان شمالی ساکن شدند

 53 هزار گردشگر در مراکز اقامتی خراسان شمالی ساکن شدند

بجنورد - خبرگزاری مهر: دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفرهای نوروزی خراسان شمالی گفت: از ابتدای طرح نوروزی سال 92 تاکنون بیش از 53 هزار مسافر نوروزی در واحدهای اقامتی این استان ساکن شده اند.

علی کاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از ابتداي آغاز طرح نوروزي در خراسان شمالي، از 28 اسفندماه سال گذشته تا ششم فروردين ماه سال جاري در مجموع 53 هزار و 383 گردشگر و مسافر نوروزی در مراکز اقامتی این استان ساکن شده اند.

وی با بیان اینکه اقامت مسافران در این استان شامل اقامت در واحدهاي اقامتي، مدارس و کمپينگ ها می شود، اظهار داشت: میزان اقامت مسافران نوروزی در مراکز مختلف اقامتی خراسان شمالی در مدت مذکور به نسبت مدت مشابه سال گذشته 71 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی اضافه کرد: در مدت مشابه سال پیش 31 هزار و 245 مسافر و گردشگر نوروزی در مراکز اقامتی و مدارس استان اسکان یافته بودند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای پذیرش مسافران نوروزی در سال جاری هزار و 950 كلاس درس در قالب 195 آموزشگاه در حاشیه راه های اصلی استان تجهیز شده است، تصریح کرد: علاوه بر این واحدهای اقامتی خراسان شمالی شامل تمامی هتل ها، هتل آپارتمانها، مهمانسرا ها و مهمانپذيران این استان نیز در مدت تعطیلات نوروزی خدمات خود را با تخفیف 10 درصدی به زائران و مسافران نوروزي ارائه می دهند.

کاظمی تصریح کرد: همچنین در مدت مذکور به منظور نظارت بر ارائه خدمات از سوی واحدهای اقامتی و گردشگری در مجموع 939 مورد بازرسي از واحدهاي گردشگري و اقامتي اين استان توسط بازرسان اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی انجام شده است.

به گفته وی در بازديدهاي انجام شده به تعدادي از واحدها تذكر شفاهي و به برخي نيز اخطار كتبي داده شده و همچنين شماري از واحدهاي گردشگري و اقامتي استان نيز كه در بازديدهاي به عمل آمده عملكرد مناسبي داشته اند، مورد تشويق قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، در حال حاضر در خراسان شمالی هفت هتل با ظرفیت 603 تخت، 11 مهمانپذیر، 41 غذاخوری بین راهی و سه سفره خانه سنتی فعال وجود دارد.

کد خبر 2023682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha