۹ فروردین ۱۳۹۲، ۱۳:۰۸

با هشدار به محور ضد سوری صورت گرفت؛

مخالفت صریح روسها با واگذاری کرسی سوریه در سازمان ملل به مخالفان

مخالفت صریح روسها با واگذاری کرسی سوریه در سازمان ملل به مخالفان

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد ضمن هشدار درباره تلاشها برای واگذاری کرسی سوریه در سازمان ملل به مخالفان سوری مشابه آنچه در اتحادیه عرب انجام شد از مخالفت قوی مسکو با این تلاشها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه روسیا الیوم، ویتالی چورکین اعلام کرد: روسیه با جدیت با تلاشها برای واگذاری کرسی سوریه در سازمان ملل متحد به مخالفان سوری برخورد می کند.

وی افزود: سازمان ملل متحد یک سازمان بین المللی است و نمی توان کرسی این سازمان را به گروههای مخالفی که از مشروعیت برخوردار نیستند، اعطا کرد و ما با جدیت با آن مقابله خواهیم کرد.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد بیان کرد: بیشتر کشورهای عضو سازمان ملل متحد به مسئولیت خود آگاه هستند و احترام این نهاد بین المللی را نگه  می دارند و به نظر من آنها به خوبی این موضوع را درک می کنند که اگر اتفاقی از این دست رخ دهد، به جایگاه سازمانهای جهانی لطمه وارد می شود.

چورکین ضمن هشدار به کشورهایی که از اعطای کرسی سوریه در سازمان ملل به مخالفان حمایت می کنند افزود: اعضای شورای امنیت هنگام بررسی اوضاع کشور مالی بر ضرورت برگزاری انتخابات تاکید کردند، اما در سوریه متاسفانه خط مشی دیگری را دنبال می کنند و این خط مشی برای روابط بین الملل خطرناک است.

کد خبر 2023804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha