۹ فروردین ۱۳۹۲، ۱۴:۴۱

حجت الاسلام كوثري:

جمهوري اسلامي تنها نظام داراي مشروعيت الهي و مقبوليت مردمي در دنيا است

جمهوري اسلامي تنها نظام داراي مشروعيت الهي و مقبوليت مردمي در دنيا است

شيروان- خبرگزاري مهر: امام جمعه شيروان گفت: نظام جمهوري اسلامي ايران تنها نظام داراي مشروعيت الهي و مقبوليت مردمي در دنيا به شمار مي رود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسين كوثري در خطبه هاي نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته شيروان با تبريك به مناسبت يوم الله 12 فروردين و روز جمهوري اسلامي، عنوان كرد: دوازدهم فروردين 58 روزي بود كه مردم ايران با آراي بيش از 98 درصد نظام جمهوري اسلامي را براي خود برگزيدند.

وي با بيان اينكه در طول تاريخ نيز هدف همه پيامبران و اولياي الهي برقراري حكومتي اسلامي و ديني بوده است، اظهار داشت: به فضل الهي استقرار حكومت اسلامي بعد از انقلاب سال 57 ايران صورت پذيرفت و در حال حاضر نيز تنها نظامي كه در جهان مطرح است و بارقه هاي اميد را در دل مستضعفان ايجاد كرده نظام جمهوري اسلامي است.

حجت الاسلام كوثري با بيان اينكه نظام جمهوري اسلامي تنها نظام داراي مشروعيت الهي و مقبوليت مردمي در دنيا به شمار مي رود، تصريح كرد: اين نظام برخواسته از آراي مردم و فقه و فقاهت بوده و به همين دليل نيز مقبوليت و مشروعيت مردمي و الهي را به صورت توامان دارد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود برگزاري يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و چهارمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در خرداد ماه سال 92 را موعد تجلي حماسه سياسي مردم ايران در سال جاري دانست و افزود: حضور گسترده در انتخابات يكي از بهترين راه هاي نگهداري و حفاظت از نظام اسلامي محسوب مي شود و مردم ايران نيز در طول اين سال ها ثابت كرده اند كه براي پاسداري از نظام اسلامي خود در تمامي صحنه ها حضوري حماسي دارند.

رئيس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان شيروان حفظ و حراست از نظام اسلامي و تلاش براي تداوم آن تا ظهور مهدي موعود(عج) را وظيفه اي ديني و ملي براي آحاد جامعه ذكر كرد.

خطيب نماز جمعه شيروان در ادامه به 13 فروردين و روز طبيعت پرداخت و گفت: طبيعت يكي از نعمت هاي بزرگ الهي و از آيات شناخت خداوند محسوب مي شود و رفتن به آن در روز 13 فروردين مي بايست خداوند تعالي را به ياد انسان بيندازند نه آنكه انسان ها را به سمت اقدامات گناه آلود سوق دهد.
 

کد خبر 2023858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha