۱۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۵:۱۱

هاشم‌زاده عنوان کرد:

راه مشکل اصلی روستاهای بخش ارم است/ لزوم ایجاد آب‌انبار

راه مشکل اصلی روستاهای بخش ارم است/ لزوم ایجاد آب‌انبار

دشتستان - خبرگزاری مهر: بخشدار ارم گفت: راه مهمترین مشکل مردم روستاهای لرده تا سوک در بخش ارم است که نیازمند توجه مسئولان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین هاشم‌زاده ظهر شنبه در بازدید نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی از روستاهای بخش ارم اظهار داشت: از حسن توجه نماینده محترم دشتستان در مجلس به مناطق روستایی و محروم تشکر کرده و امیدواریم تلاش‌های ایشان ثمر بخش واقع شود.

بخشدار ارم افزود: حضور نماینده مجلس و سایر مسئولین در روستاهای دورافتاده از برکات نظام مقدس اسلامی است که برای رفع مشکلات محرومین و روستائیان راه‌های سخت را در روز تعطیل طی می‌کنند.

وی مسئله راه را مهمترین مشکل مردم روستاهای لرده تا سوک دانست و گفت: راهی که اینجا وجود دارد توسط شرکت های نفتی احداث شده که حدود نیمی از آن قیر پاشی شده است ولی سایر قسمت‌های آن نیاز به تسطیح، تعریض، پل و آب نما هایی دارد.

این مقام مسئول اضافه کرد: احداث جاده فعلی با استفاده از اعتبارات استانی و تملک دارایی شهرستانی مقدور نبوده و نیاز به گرفتن کد و تخصیص بودجه از طریق اعتبارات ملی دارد که درخواست پیگیری آن از طریق وزارت خانه ها را از نماینده مجلس داریم.

هاشم‌زاده با اشاره به اینکه پس از مرمت سطحی این راه بسیاری از افراد و خانواده‌ها مهاجرت معکوس کرده و از شهر به روستاهای خود برگشته اند، تاکید کرد: باید همت و اراده ای قوی به‌وجود بیاید تا از طریق مرکز کشور اعتباراتی  برای احداث جاده در نظر گرفته شود که اگر راه درست شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

بخشدار ارم اذعان داشت: با استفاده از یک‌دستگاه کامیون سیار تانکر آب می‌توان آب شرب اهالی این روستاها را تامین کرد که البته به دلیل مشکلات جاده این کار باسختی و استهلاک فراوان انجام خواهد شد. آب انبارهای نیز باید ساخته شود تا آب را ذخیره کند.

وی از نماینده مردم دشتستان خواست تا پیگیری های لازم برای خرید تانکر و جذب اعتبارات برای احداث آب انبار و دستگاههای تولید برق خورشیدی را انجام دهد.

رئیس شورای اسلامی روستای باغ تاج نیز گفت: روستای باغ تاج بزرگترین روستای منطقه گیسکان و دارای 90 خانوار است و نیاز به توجه جدی و تلاش مضاعف از سوی مسئولان دارد.

عنایتی ادامه داد: از ابتدای انقلاب تاکنون مسئولان زیادی از این مناطق بازدید کرده اند ولی تاکنون انتظارات اولیه مردم برآورده نشده است که امیدواریم با پشتکار، تلاش و توانی که از حجت الاسلام موسوی نژاد سراغ داریم به‌زودی شاهد مرتفع شدن مشکلات و نیازهای اولیه مردم روستا باشیم.

وی از اقدامات و پیگیری‌های سایر مسئولان قدردانی کرد و اظهار داشت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات خوبی هم انجام گرفته است و به عنوان مثال قبل از انقلاب این منطقه بن بست بوده ولی اکنون دارای راه دسترسی از سه جهت است، البته تردد به سختی صورت گرفته و در شرایط بارندگی امکان عبور ومرور وجود ندارد.

این مسئول به وجود شرکت‌های نفتی مجاورت روستا و احداث راه‌های خاکی و جاده روکش قیر توسط آنها اشاره کرد و اذعان داشت: با توجه به حضور نماینده دشتستان در کمیسیون انرژی درخواست اخذ اعتبارات و امکانات از طریق وزارت نفت را داشته و امیدواریم با رایزنی نماینده محترم شاهد حضور مسئولان و وزیر نفت در منطقه باشیم.

رئیس شورای اسلامی باغ تاج گفت: تقاضای اصلی ما توجه به بحث راهسازی و دامداری است. در بحث آب نیز مشکلات فراوانی وجود دارد که پیش از این پیگیری هایی انجام داده ایم. هیچگونه برق رسانی به روستا صورت نگرفته، ساماندهی باغات وکاشت مرکبات باید بابرنامه ریزی وکارشناسی صحیح اجرا شود تا به نتیجه مطلوبی برسیم.

مصدق یکی دیگری از معتمدین محلی نیز از حضور نماینده دشتستان وسایر مسئولین همراه قدردانی کرده و گفت: جوانان این روستاها زمین‌ها و مزارع نیاکان خود را رها نکرده و مانند مرزهای کشور اسلامی از آن حفاظت می کنند.

وی تاکید کرد: خدمت به مردم محروم و مستضعف اجر والایی دارد و امیدواریم برای شکوفایی استعدادهای جوانان ما تلاش های بیشتری صورت بگیرد.

تاج یکی از دیگر از اعالی این منطقه نیز اظهار داشت: مردم روستای باغ تاج و روستاهای همجوار مردمی وفادار به انقلاب و اسلام هستند و پرورش تعداد زیادی رزمنده، ایثارگر، معلم و تقدیم شهیدان مصدق، احمدی و امیری نمونه ای از آن است.

وی افزود: دامداران زیادی در این روستاها زندگی می کنند که تامین کننده بخش عمده ای از فرآورده های دامی شهرستان هستند و اگر به نیازها و شغل آنها رسیدگی نشود به سمت شهر مهاجرت کرده که به دلیل نداشتن تخصص به مصرف کننده هایی در شهر تبدیل می شوند.

پس از بحث و بررسی هر موضوع و درخواست، مسئولان شهرستانی نیز بخشی از کارها را برعهده گرفته و قول دادند با استفاده از امکانات موجود فعالیت‌هایی را در روزهای آینده آغاز کنند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با مردم روستاهای لرده، جمغاری، ناخا، باغ تاج، انارستان و سوک در منطقه کوهستانی گیسکان دیدار کرد و مشکلات آنها را بررسی کرد.

روستاهای لرده، جمغاری، ناخا، باغ تاج، انارستان وسوک در مناطق صعب العبوری از بخش ارم شهرستان دشتستان قرار دارند که شغل ساکنین آنها کشاورزی و دامداری است.

 

کد خبر 2024208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha