۱۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۶:۲۸

تکمیلی/

کتاب اطلس جامع جغرافیای حماسی به زبان های عربی و فارسی رونمایی شد

کتاب اطلس جامع جغرافیای حماسی به زبان های عربی و فارسی رونمایی شد

اهواز - خبرگزاری مهر: کتاب اطلس جامع جغرافیای حماسی (خوزستان در جنگ) به زبان های عربی و فارسی در مراسم اختتامیه کنگره ره آورد سرزمین نور در یادمان شلمچه با حضور مسئولین لشگری و کشوری رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب اطلس جامع جغرافیایی حماسی به زبان های عربی و فارسی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه کنگره ره آورد سرزمین نور (یادمان شلمچه ) با حضور سردار محمد رضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین،آیت الله عبدالنبی نمازی عضو مجلس خبرگان رهبری، حسن رحیم پور ازغدی، حجت الاسلام کافی رئیس ستاد مرکزی راهیان نور حوزه علمیه، امیر خرم طوسی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش جمهوری اسلامی ایران، سردار سلیمانی دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج، سید جمال الدین علی الحسینی جانشین نماینده دولت در راهیان نور، سرهنگ پاسدار داود پوریان معاون فرهنگی هنری و رسانه ستاد مرکزی راهیان نور کشور و جمعی از میهمانان داخلی و خارجی و مسئولین لشگری و کشوری ، با حضور زائرین راهیان نور در کنگره ره آورد سرزمین نور (یادمان شلمچه) رونمایی شد.

این کتاب با عنوان «اطلس جغرافیای حماسی خوزستان در جنگ» نوشته پژمان پورجباری و مشاوره نطامی سردار سرتیپ فتح الله جعفری، مرحوم سردار سرتیپ احمد سیاف زاده، امیر سرتیپ سید علی اکبر موسوی قویدل، امیر سرتیپ عبدالحسین مفید، شامل چکیده ای از جغرافیای رخدادهای مهم حماسی استان خوزستان در دفاع مقدس و در قالب نوشتار، عکس و نقشه است که بر مبنای هشت شهرستان درگیر در دفاع مقدس این استان، فصل بندی و به مدد سامانه موقعیت یابی جهانی و تصاویر ماهواره ای و توپوگرافی منقش شده است.

این اثر که با حمایت مرکز دایره المعارف دفاع مقدس و همکاری جمعی از فرماندهان دفاع مقدس به ثمر رسیده و برای بهره برداری اساتید، دانشجویان، محققان و راویان حماسه دفاع مقدس و عموم علاقمندان تولید شده است.

در کنگره سرزمین نور که دهمین سال برگزاری آن را تجربه می کنیم، قرار است یک حرکت نمادین صورت گرفت و آن اهدای جایزه «باروت خیس» به همسر اوباما به دلیل پرده برداری از سیاسی بودن سینمای هالیوود و جایزه اسکاری که فیلم سیاسی «آرگو» است.

بیش از 260 نفر از نمایندگان 30 کشور جهان در اختتامیه کنگره سرزمین نور در شلمچه شرکت کردند تا شاهد اهدای این جایزه بین المللی به همسر اوباما باشند. از خبرنگاران داخلی و خارجی هم دعوت شده است تا این مراسم را پوشش خبری دهند.
 

کد خبر 2024238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha