۱۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۷:۱۲

در کنگره رهاورد سرزمین نور عنوان شد/

جایزه «باروت خیس» نماد سرسپردگی مطلق هالیوود به کاخ سفید است

جایزه «باروت خیس» نماد سرسپردگی مطلق هالیوود به کاخ سفید است

اهواز - خبرگزاری مهر: در بیانیه پایانی دهمین کنگره بین المللی ره آورد سرزمین نور عنوان شد که جایزه «باروت خیس» نماد سرسپردگی مطلق سینمای هالیوود به اهداف سیاسی کاخ سفید است.

به گزارش خبرنگار مهر، در بیانیه پایانی دهمین کنگره ره آورد سرزمین نور که ظهر امروز در شلمچه قرائت شد آمده است: همواره بودند فرمانروایانی که تمام جهان را  قلمرو حکومت خود می پنداشتند، فرمانروایانی که با دستانی گسترده شرق و غرب زمین را با بلندپروازیهای رویایی خود تصرف می کردند و در مواردی نیز همه چیز بر وفق مراد از آب در می آمد و همه چیز دست به دست هم می داد که حاکم خودکامه جهانگیر و جهان‌دار شود. اما این روایت قرنها پیش است؛ دوره ای که جهل همچون سایه ای رخوت‌انگیز سرتاسر زمین را در برگرفته بود، مردم هیچ نمی دانستند و این فرعون ها بودند که می تاختند و اسکندرها و ناپلئون‌ها و هیتلرها.

در ادامه این بیانه عنوان شده است: اکنون زمانه متحول شده است، جهان بدل به گوی شیشه ای شده که هر رخدادی در آن می گذرد در چشم به همزدنی توسط میلیاردها چشم رصد می شود، زمانه آگاهی است و دانش، دیگر بازی عروسکهای خیمه شب بازی ابر قدرتهای جهان برای کسی جلوه ‌گری نمی کند. دستهای نهان در پس این صحنه تاریک رخ نشان داده است. اکنون دیگر هرکسی سخنی به لب آورد، همه می دانند مقصودش چیست.

در بیانیه دهمین کنگره ره آورد سرزمین نور تاکید شده است: ابرقدرتهای شرق و غرب دیگر برای ما ابرقدرت نیستند، بلکه بدل به ابر و هاله ای از توهم قدرت شده اند و زمانه به قدر کافی شرایطی را فراهم ساخته که عروسکهای خیمه شب بازی دستشان را برای چشم بینندگان رو می کنند. تکرار این اشتباهات توهم قدرت را در نظر بینندگان واژگون ساخته و اکنون همه بینندگان می دانند، آنکه بر فراز صحنه قدرت نمایی می کنند، تکه هایی از پارچه و نخهایی کهنه و فرسوده هستند. این عروسکها در پس بازیهایشان ناخواسته دست به افشاگریهایی می زنند که حقایق را بیش از پیش در برابر دیدگان مردم می نهند، همان نخهایی که عروسکها را وادار به حرکت زندگی می کنند، گاهی بدل می شوند به طنابهای دار عروسکها و این پایان عمر آنهاست؛ این روز اکنون فرا رسیده، روزی که هویت و ماهیت واقعی عروسکها آشکار شده است.

این بیانیه عنوان شده است: باروت خیس آغازی است در معرفی عروسکها با ظاهری خطرناک و قدرتمند، اما باطنی نخ نما و فرسوده، عروسکهای قدرت پهلوانانی از جنس پنبه و پارچه، اما بسیار اغواگر و فریبا، القاکننده توهم قدرت و تسلط، باروت خیس کلکسیونی از این عروسکها را گرداگرد هم می چیند و موزه ای را فراهم می آورد از آدمهایی که مدعی قدرت و سلطه اند، اما اکنون پس از اشتباهات سهوی خود دیگر برای ما بدل به کاریکاتوری مضحک شده اند، باروتی که خیس شود، اما همچنان دعوی قدرت و تهدید داشته باشد، کاریکاتوری بیش نیست.

این بیانیه می افزاید: جایزه باروت خیس به نمایندگی از مردم شریف ایران اسلامی، جسورانه دست به انتخاب و نمایش آدمهای مضحکی می زند که همواره پوشالی بودنشان برای همه آشکار بوده و هست و این ماهیت هنگامی که آمیخته با خود باوری کاذبشان می شود، بدل به حماقت بی پایان می شود، باروت خیس با شعار «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» از همین لحظه موجودیت خود را به عنوان رسواکننده قدرتمندان بی چشم و گوش به مردم جهان اعلام می دارد، این به معنی تعریف و تمجید نیست؛ بلکه ماهیت سیاستمداران بیگانه است. عقل سلیم حکم می کند، باروتی که خیس شده باشد هرچند باروت است و به ظاهر خطرناک، اما هیچ خطری ندارد، چراکه تنها براده ای بی خاصیت و بی اثر از جنس کینه و بخل است.

در پایان این بیانیه اشاره شده است: امسال این جایزه تعلق می گیرد به خانم میشل اوباما به خاطر پرده برداری رسمی از سرسپردگی مطلق هالیوود به کاخ سفید و اعلام رسوایی جایزه پوچ اسکار.

در کنگره سرزمین نور که دهمین سال برگزاری آن را تجربه می کنیم، قرار است یک حرکت نمادین صورت گرفت و آن اهدای جایزه «باروت خیس» به همسر اوباما به دلیل پرده برداری از سیاسی بودن سینمای هالیوود و جایزه اسکاری که فیلم سیاسی «آرگو» است.

بیش از 260 نفر از نمایندگان 30 کشور جهان در اختتامیه کنگره سرزمین نور در شلمچه شرکت کردند تا شاهد اهدای این جایزه بین المللی به همسر اوباما باشند. از خبرنگاران داخلی و خارجی هم دعوت شده است تا این مراسم را پوشش خبری دهند.
 

کد خبر 2024262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha