۱۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۳:۲۸

بیوک رئیسی:

روز انس با طبیعت هر فرد یک محیط بان باشد

روز انس با طبیعت هر فرد یک محیط بان باشد

تبریز - خبرگزاری مهر: مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: همزمان با روز انس با طبیعت انتظار داریم با فرهنگ سازی مناسب هر فرد به عنوان یک محیط بان عمل کند.

به گزارش خبرگزاری مهر ، بیوک رئیسی امروز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر حفاظت و صیانت از محیط زیست در 13 فروردین ماه تصریح کرد: رعایت اصول محیط زیست باید در بین خانواده ها فرهنگ سازی شده و خود ناظر بر عملکردشان در روز انس با طبیعت باشند.

وی اظهار داشت: انتظار داریم شهروندان در روز 13 فروردین که روز انس با طبیعت نام گرفته است در طبیعت از قطع شاخه های درختان برای روشن کردن آتش و از تخریب آشیانه پرندگان پرهیز کنند و با طبیعت مهربان باشند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد : شهروندان  در صورت روشن کردن آتش زمان ترک محل حتماً از خاموش کردن آن اطمینان حاصل کنند.

رئیسی گفت: شهروندان در این روز از رهاسازی ماهی‌های قرمز در رودخانه‌ ها جدا خودداری کنند، زیرا این ماهی‌ها سازگار با این آب‌ها نبوده و ضمن مرگ و میر ، موجب آلوده شدن آب رودخانه ها نیز‌ می‌شود.
وی با اشاره به سرانه تولید زباله در کشور یادآور شد: روزانه به صورت سرانه 700 گرم زباله  تولید می شود که اگر مدیریت مناسب در این خصوص صورت نگیرد در آینده شاهد خسارات جبران ناپذیری خواهیم بود.

*روز های دوازده و سیزدهم فروردین موزه تاریخ  طبیعی آذربایجان شرقی دایر است

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: طی روزهای دوازده و سیزدهم فروردین موزه تاریخ طبیعی استان پذیرای میهمانان  نوروزی است.

بیوک رئیسی با اعلام این خبر گفت: این موزه از ساعت 9 صبح لغایت18  به صورت رایگان  دایر است.

وي اظهار داشت : موزه تاريخ طبيعي تبريز داراي مجموعه‌هاي متنوع جانوري منحصر به فرد ازجمله 38 گونه پستاندار،49 گونه پرنده،13 گونه خزنده، 9 گونه‌آبزي، دونوع سنگواره و نمونه‌هايي از سخت پوستان و بندپايان است.

کد خبر 2024435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha