۱۲ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۲۰

"تاگس اشپیگل" تحلیل کرد:

پایان زودهنگام بحران یورو محال است/ اروپا همچنان گرفتار سرگیجه های حاصل از بحران

پایان زودهنگام بحران یورو محال است/ اروپا همچنان گرفتار سرگیجه های حاصل از بحران

یک روزنامه آلمانی با توجه به شرایط بحرانی وزنه های سنگین اقتصادی در اتحادیه اروپا، پایان زودهنگام بحران یورو را غیر ممکن ارزیابی کرده و تصریح کرد که اروپا همچنان گرفتارسر گیجه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آلمانی "تاگس اشپیگل" در تحلیلی با عنوان اروپا گرفتار سرگیجه شده و تلو تلو می خورد نوشت: شرایط بحرانی در منطقه یورو گویا به راحتی آرام نمی شود. در ایتالیا هنوز هیچ دولتی تشکیل نشده است، فرانسه همچنان بدهی های بیشتری بالا می آورد و رئیس جمهوری این کشور شدیدا مرکل را مورد انتقاد قرار می دهد.
نویسنده در ادامه تاکید کرد که با وجود اینکه بانکهای قبرس چند روزی است دوباره بازگشایی شده و فعالیت خود را از سر گرفته اند، اما هنوز شرایط در منطقه یورو آرام نشده است. بخصوص مسائل و مشکلات وزنه های سنگین اقتصادی منطقه یورو یعنی فرانسه و ایتالیا یک پایان زودهنگام بحران بدهی ها در اتحادیه اروپا را غیر ممکن کرده است.
در ادامه آمده است: فرانسه در سال گذشته اهداف خود برای غلبه بر کسری بودجه را آشکارا گم کرده است. بر اساس اطلاعات اداره آمار فرانسه، کسری بودجه این کشور در سال 2012 به 4.8 درصد تولید ناخالص ملی در این کشور رسید. به این ترتیب  کل بدهیهای فرانسه در سال 2012 به رکورد بالای  1.834تریلون یورو رسید که با 90.2 درصد تولید ناخالص ملی این کشور برابر است. این در حالی است که سقف بدهیهای در نظر گرفته شده برای هر عضوی در اتحادیه اروپا 60 درصد است.
رئیس جمهوری فرانسه در نظر دارد با توجه به چشم انداز اقتصادی تیره و تار کشورش و بدهیهای بالای دولتی، طرح مورد اختلاف مالیات بر درآمد را برای ثروتمندان این کشور در پیش گیرد.
"فرانسوا اولاند"، مجددا به طرحهای ریاضتی آلمان برای غلبه بر بحران یورو انتقاد وارد می کند. اولاند و صدر اعظم آلمان دیدگاههای مشابهی برای غلبه بر بحران ندارند.
نویسنده در بخش دیگری از این مطلب نوشت: در ایتالیا نیز بازیهای بین احزاب برای ساختن یک دولت شایسته همچنان ادامه دارد. بعد از شکست "پیر لوئیجی برسانی" ، نامزد نخست وزیری ائتلاف چپگرای میانه در رایزنی با احزاب سیاسی برای تشکیل دولت جدید، رئیس جمهوری این کشور از دور جدید مذاکرات در این باره خبر داده است. در این رایزنیها در کنار احزاب راستگرا و چپ گرا همچنین جنبش اعتراضی پنج ستاره "بپه گریلو" و ائتلاف کوچک میانه نخست وزیر برکنار شده این کشور، "ماریو مونتی" نیز باید شرکت داده شوند.
"تاگس اشپیگل"، در بخش دیگری از این مطلب تاکید کرد که بن بست سیاسی در ایتالیا ،رکود و بیکاری جوانان در این کشور را شدت بخشیده است. رئیس جمهوری ایتالیا هم  تشکیل یک دولت اقلیت چپ گرا یا برگزاری انتخابات مجدد در این کشور را تا به حال رد کرده است.

کد خبر 2024675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha