۱۲ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۱۹

حضور بیش از 11 میلیون مسافر در هرمزگان

حضور بیش از 11 میلیون مسافر در هرمزگان

بندرعباس - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: از ابتدای تعطیلات تاكنون استان هرمزگان پذیرای 11میلیون و 600 هزار مسافر بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمد شریف ملک زاده دوشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس بازدید‌های صورت گرفته و آمار ارائه شده در نوروز امسال میزان و نحوه خدمات رسانی در استان هرمزگان بیشتر، بهتر و قوی تر از سایر استان‌های کشور بوده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بیان داشت: در ارزیابی‌های امسال آنچه برای ما مهم و مورد توجه است تعداد مسافران نیست بلکه کیفیت خدمات ملاک مهمتری برای ارزیابی از ستاد تسهیلات نوروزی در استان‌های مختلف است.

وی حضور 12 میلیون مسافر در استان هرمزگان و اقامت 9میلیون نفر در شب در مراکز اقامتی این استان را یک فرصت بی نظیر برای استان دانست و تصریح کرد: سطح خدمات و فعالیت دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان از سایر استان ها از جمله استان خراسان رضوی قوی‌تر بوده است.

وی تصریح كرد: شهر بندرعباس با جمعیت حدود 500 هزار نفری از ابتدای تعطیلات تاكنون پذیرای 11میلیون و 600 هزار مسافر بوده است.

معاون رئیس جمهوری خاطرنشان كرد: رشد 30 درصدی فروش صنایع دستی و افزایش 80درصدی بازدید از جشنواره ها و غرفه ها و برنامه های پیش بینی شده از دیگر ویژگی های پذیرایی از مسافران نوروزی هرمزگان در تعطیلات امسال بوده است.

به گفته معاون رئیس جمهوری، میزان رضایتمندی مسافران نوروزی هرمزگان در مقایسه با سال های گذشته افزایش بسیار چشمگیری داشته كه این موضوع مورد توجه مقامات ارشد كشور نیز قرار گرفته است.

ملک‌زاده با بیان اینکه با آمار بازی نمی کنیم و واقعیت را می‌گوئیم، اضافه کرد: استان هرمزگان در ستاد تسهیلات نوروزی امسال انصافا نمره 20 گرفت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به بازرسی‌های محسوس و نامحسوس صورت گرفته از میزان رضایتمندی مسافران نوروزی در استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: با توجه به اقدام خوب و قابل تقدیر استاندارهرمزگان و مدیران اجرایی این استان با دستور رییس جمهور اعضای ستاد تسهیلات نوروزی این استان به کربلای معلی اعزام می‌شوند.

معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در ادامه با اشاره به تأکيدات مقام معظم رهبري مبني بر اين‌که مردم بايد عيد را شاد سپري کنند از استقبال ميليوني گردشگران از جشنواره ملي «صداي بهار» در سراسر کشور خبر داد.

وي افزود: با توجه به ديدار اعضاي ستاد تسهيلات سفرهاي کشور با مقام معظم رهبري و تاکيدات ايشان مبني بر اين که مردم عيد را شاد سپري کنند برنامه ريزي جامعي براي برپايي جشنواره ملي «صداي بهار» در 31 استان کشور انجام شد و برنامه هاي آن با هماهنگي تمامي اعضاي ستاد اين جشنواره به اجرا در آمد.

ملک‌زاده با بيان اين‌که تدارک و برپايي 2هزار جشنواره و نمايشگاه نوروزي در سراسر کشور نيز مويد لبيک به فرمايشات مقام معظم رهبري است، خاطر نشان کرد: ميليون ها نفر از جشنواره صداي بهار و نمايشگاه هاي جانبي آن در استان هاي مختلف کشور بازديد و استفاده کرده اند و کمتر مسافر ورودي است که به استاني سفر کند و ار برنامه هاي جشنواره صداي بهار بازديد نکند.

اين عضو هيئت دولت با تاکيد بر تداوم اين گونه برنامه هاي مفرح و شاد بيان کرد: همزمان با ايام نوروز امسال در بيش از 2 هزار مجموعه فرهنگي – تاريخي از قبيل موزه ها، کاخ موزه ها، ابنيه و محوطه هاي تاريخي جشنواره ملي صداي بهار و در کنار آن نمايشگاه صنايع دستي، پوشاک و غذاهاي سنتي 31 استان در معرض ديد عموم در سراسر کشور قرار گرفته است.

وی با تبریک فرارسیدن روز جمهوری اسلامی گفت: هموطنان عزیزمان در سراسر کشور می توانند در روز 12 فروردین از تمام موزه ها و کاخ موزه های تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری به صورت رایگان بازدید کنند.

 

 

کد خبر 2024721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha