۱۳ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۳۶

در پاسخ به مهر مطرح شد:

بیشترین سفرها به کدام استانها صورت گرفت/ ویژگی شاخص سفرهای نوروزی امسال

بیشترین سفرها به کدام استانها صورت گرفت/ ویژگی شاخص سفرهای نوروزی امسال

خرم آباد - خبرگزاری مهر: رئیس ستاد دائمی تسهیلات سفرهای نوروزی در پایان دوازدهمین روز از تعطیلات به اسامی استانهای مسافرپذیر کشور در این ایام اشاره کرد و گفت: مهم ترین ویژگی شاخص سفرهای امسال توزیع سفر در مناطق مختلف کشور بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر جهانیان عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالات خبرنگار مهر با اشاره به میزان اقامتهای شبانه ایام نوروز در استانهای مختلف اظهار داشت: تا امروز بیش از 67.5 میلیون اقامت شبانه در مراکز اقامت دائمی و موقت کشور داشته ایم.

وی با اشاره به رشد میزان اقامتهای شبانه در استانهای مختلف کشور بیان داشت: در مجموع این میزان در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 37 درصد رشد داشته است.

28 میلیون نفر از موزه ها و کاخ موزه های کشور بازدید کردند

رئیس ستاد تسهیلات نوروزی همچنین به میزان بازدید مسافران نوروزی از موزه ها، کاخ موزه های کشور نیز بیان داشت: در مجموع بیش از 28 میلیون نفر از موزه ها و کاخ موزه های استانهای مختلف کشور بازدید صورت گرفته است.

جهانیان همچنین به بازدید مسافران نوروزی از نمایشگاههای صنایع دستی، سوغات، ویژه برنامه های فرهنگی، معنوی، مذهبی میراث فرهنگی اشاره کرد و افزود: در مجموع بیش از 26.5 میلیون نفر از این نمایشگاهها و برنامه های میراث فرهنگی دیدن کرده اند.

کاهش 58 درصدی شکایات مردمی

وی با اشاره به نظارت و بازرسی از سطح مراکز اقامتی، پذیرایی و دفاتر مسافرتی توسط گشتهای نوروزی بیان داشت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته میزان شکایات مردمی در این رابطه در ایام نوروز سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 58 درصد کاهش یافته است.

رئیس ستاد تسهیلات نوروزی با اشاره به عملکرد مطلوب بخش خصوصی و همچنین ظرفیت استانها در این رابطه بیان داشت: میزان رضایت مردم و مسافران نوروزی از مراکز اقامتی بخش خصوصی و طرفیت استانها نشان از عملکرد مطلوب این مراکز دارد.

جهانیان همچنین از انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان میراث فرهنگی کشور قبل از شروع تعطیلات نوروزی با تعزیرات و وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با نظارت بر عملکرد مراکز اقامتی تصریح کرد: این طرح نظارتی در سطح همه استانهای کشور در حال اجراست.

توزیع سفر در مناطق مختلف کشور

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی شاخص سفرهای نوروزی در سالجاری اشاره کرد و افزود: مهم ترین ویژگی شاخص این سفرها توزیع سفر در مناطق مختلف کشور بوده  به طوریکه تا امروز توزیع سفر در نقاط مختلف کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 43 درصد رشد داشته است.

رئیس ستاد تسهیلات نوروزی با تقدیر از عملکرد رسانه ها در این زمینه بیان داشت: خوشبختانه عملکرد مطلوب رسانه ها منجر به توزیع سفرهای نوروزی در نقاط مختلف کشور در سالجاری شده است.

جهانیان همچنین توزیع اقلام فرهنگی و برگزاری نمایشگاههای مختلف در زمینه ظرفیتها و پتانسیلهای مختلف هر استان نیز از دیگر موارد مهم در توزیع سفرهای نوروزی برشمرد.

استانهای میزبان بیشترین حجم سفرهای نوروزی

وی با اشاره به میزان حجم مسافران نوروزی در استانهای مختلف کشور گفت: در ایام نوروز سالجاری بیشترین حجم سفرهای نوروزی به استانهای مازندران، خراسان رضوی، فارس، اصفهان، بوشهر و هرمزگان صورت گرفته است.

رئیس ستاد تسهیلات نوروزی همچنین به توزیع سفر به دیگر نقاط کشور نیز اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز سالجاری ما شاهد توزیع سفر به استانهایی مانند لرستان، کرمان، یزد، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان شرقی و اردبیل بودیم.

آثار تاریخی شاخص که میزبان مسافران بودند

جهانیان به بیشترین بازدید از اماکن تاریخی کشور اشاره کرد و افزود: به طور شاخص در ایام نوروز سالجاری ما روزانه شاهد بازدید 50 هزار نفر از امکان تاریخی حافظیه و تخت جمشید فارس بودیم.

وی ادامه داد: همچنین استان تهران نیز که در سالجاری توانست خود را به عنوان یک مقصد گردشگری معرفی کند در مجموعه سعد آباد شاهد بازدید 55 تا 60 هزار مسافر نوروزی بودیم.

تعداد گشت های نوروزی

رئیس ستاد تسهیلات نوروزی به تعداد گشتهای نوروزی اشاره کرد و گفت: تا امروز بیش از 22 هزار بازرسی توسط این گشتهای نوروزی از سطح اماکن اقامتی دائمی و موقت صورت گرفته است.

جهانیان همچنین از لغو مجوز و تعطیلی 62 مرکز اقامتی و دفاتر مسافری در کشور به دنبال اجرای این بازرسی ها خبر داد.

کد خبر 2024970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha