۱۳ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۱۸

عناوین مهمترین خبرهای جهان از شب گذشته تاکنون

عناوین مهمترین خبرهای جهان از شب گذشته تاکنون

خبرگزاری مهر- گروه بین الملل: عناوین مهمترین خبرهای جهان از شب گذشته تاکنون به شرح زیر است.

ایران در جهان

- با وجود تحریم های آمریکا و فشارهای آمریکا بر ترکیه برای قطع فروش طلا به ایران ، ترکيه پس از وقفه‌اي کوتاه در ماه ژانويه، حدود ۱۲۰ ميليون دلار در ماه فوريه طلا به ايران صادر کرده است.

آسیا و اقیانوسیه

-  در حالیکه  افزايش تنش‌ها بین کره شمالی وکره جنوبی  موجب شده است دو کشور در حالت جنگی قرار گیرند ، "پاک پونگ جو" اصلاح‌طلب اقتصادي به عنوان نخست وزير جديد کره شمالی معرفي شد.

- همچنین با بالا گرفتن تنش ها در شبه جزیره کره ، آمریکا در اقدامی تحریک آمیز و با هدف افزایش حمایت موشکی خود از کره جنوبی ناو گیو اس اس جرالد" خود را از آبهای اقیانوس آرام به سواحل کره شمالی اعزام می کند.

- مقامات نظامی آمریکا در افغانستان از کشته شدن یک نظامی این کشور بر اثر حمله یک نوجوان 16 ساله افغان در استان نگرهار این کشور خبر دادند. این نوجوان افغان  نظامی آمریکایی را با وارد کردن ضربات چاقو از پای درآورد.

اروپا و آمریکا

- در پی وعده "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلستان مبنی بر برگزاری رفراندوم برای عضویت کشورش در اتحادیه اروپا که با واکنش های اروپایی ها مواجه شده بود، "فرانسوا اولاند" و " آنگلا مرکل"  رهبران فرانسه و آلمان در اقدامی با هدف منزوی کردن بیشتر انگلستان در اتحادیه اروپا در تصمیمی مشترک بررسی توازن صلاحیت های این کشور با اروپا را ملغی کردند.

- خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت ، آلمان که تنها کشور اروپایی است که در جریان بحران اقتصادی اروپا نسبتا کمتر آسیب دیده است سعی می کند برای جلوگیری از از فروپاشی خانواده اروپا ، فرزندان نا خلف این اتحادیه را به راه راست اقتصادی برگرداند و این در حالی است که این امر به مذاق فرزندان نا خلف این اتحادیه خوش نمی آید.

آفریقا

- در پی ادامه در گیری ها در شهر تیمباکتوی مالی نیروهای ارتش این کشور با حمایت جنگنده های فرانسوی وارد این شهر شدند و و در حال بازرسی خانه به خانه برای دستگیری شورشیان این کشور است که چندی پیش کنترل این شهر را در دست گرفته بودند.

-  رسانه ها از بهبود وضع جسمانی نلسون ماندلا رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی خبر دادند که هفته گذشته بر اثر بیماری عفونت سیستم تنفسی در بیمارستان بستری شده بود.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 2024999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha