۱۴ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۱۵

براهویی در گفتگو با مهر:

تقسیم سیستان و بلوچستان به سه استان مجزا شایعه است

تقسیم سیستان و بلوچستان به سه استان مجزا شایعه است

زاهدان – خبرگزاری مهر: مدیر روابط عمومی و امور بین المل استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تقسیم استان سیستان و بلوچستان به سه استان مجزا شایعه است و دروغی بیش نیست.

به گزارش خبرنگار مهر علیرضا براهویی در گفتگو با مهر گفت: تعدادی از افراد منزوی در جامعه و نزد مردم سعی دارند تا با تلاشی فریبکارانه باری دیگر با انتشار چنین اخباری توجه مردم را به خود جلب کنند.

وی افزود: انتشار اینگونه اخبار تنها به بازی سیاسی شباهت دارد و در نهایت نه تنها به سود جامعه نیست بلکه حکایت ریختن آب به آسیاب دشمن است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: تا روز انتخابات هر شخصی بخواهد اختلاف ها را به میان مردم بکشاند و از احساسات مردم در جهت اختلافات استفاده کند به طور حتم به کشور خیانت کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر پیش از این نیز استاندار سیستان و بلوچستان نیز در ماه گذشته در دومین کنگره استانی شعر عاشورایی با تکذیب این خبر گفته بود: دشمنان اسلام امروز با جنگ نرم علیه ملت ایران وارد میدان شده اند و سعی می کنند با پخش اخبار غیر واقعی موجب نگرانی مردم استان شوند.

حاتم نارویی در این مراسم گفته بود: شایعه تقسیم استان غیر واقعی است و کسانی که اینگونه شایعات را در میان مردم پخش می کنند منافق و به دنبال ایجاد تفرقه میان مردم هستند.

در همین راستا امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان نیز در اظهاراتی مشابه در خطبه های نماز جمعه این مسجد در اسفند ماه سال گذشته اظهارداشت: بلوچستان در تاریخ ایران بخشی از هویت ایران و ملت ایران بوده است و اکنون دست‏هایی در کار است که می خواهند قومیت‏ها و فرهنگ‏های قومی را کمرنگ کرده و از بین ببرند.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی پیش از گفته بود: بلوچستان جزو هویت ملت ما است و اگر کسانی بخواهند نام بلوچستان را از استان حذف کنند ما آنان را دشمن ملت خود می دانیم.

به گزارش خبرنگار مهر برخی از سایت های خبری در روز سیزدهم فروردین مدعی شدند که هیات دولت  با تقسیم استان سیستان و بلوچستان به سه استان مجزا موافقت کرده است.

این سایت های خبری در داخل کشور مدعی شدند که هیئت دولت در روز سیزدهم فروردین سیستان و بلوچستان را به سه استان «سیستان»،« بلوچستان» و «ایرانشهر» تقسیم کرده است.

 

 

 

 

 

کد خبر 2025150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha