۱۴ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۰۸

فرزانه خبر داد:

رشد 46 درصدی ورودی گردشگر به مازندران/ اقامت 13 میلیونی در استان علویان

رشد 46 درصدی ورودی گردشگر به مازندران/ اقامت 13 میلیونی در استان علویان

ساری - خبرگزاری مهر: قائم مقام رئیس سازمان و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اقامت 13 میلیون گردشگر نوروز امسال در استان، از رشد 46 درصدی ورودی گردشگر به مازندران در این ایام خبر داد.

سیف الله فرزانه صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر مستقر در ستاد تسهیلات سفر مازندران از ورود 22 میلیون و 461 هزار و 17 نفر گردشگر از 28 اسفند 91 تا پایان سیزدهم فروردین 92 به مازندران خبر داد و گفت: این میزان ورودی نسبت به مدت مشابه نوروز 91 رشد 46 درصدی داشته است.

وی افزود: در نوروز 92 بالغ بر 13 میلیون گردشگر مقیم در مازندران ثبت شده و میزان اقامت این افراد از دو به سه شب افزایش یافته است و رشد 24 درصدی را در این حوزه داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به بازدید 32 هزار و 743 نفر از مراکز اقامتی مازندران، تصریح کرد: 813 تور مازندران گردی در ایام نوروز برگزار شده است.

فرزانه با بیان اینکه مجتمع تفریحی نمک آبرود چالوس با 5.5 میلیون ورود گردشگر رتبه نخست را در بین مراکز تفریحی استان در نوروز داشته، یادآور شد: پارک جنگلی نور و میرزاکوچک خان آمل به ترتیب با 2.5 و 2 میلیون نفر بیشترین بازدیدکننده از این اماکن را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به شکوفایی گردشگری دریایی و روستایی در نوروز 92 در سواحل مازندران، افزود: با ساماندهی دو هزار قایق دریایی، جت اسکی و لنج دریایی در 30 اسکله تفریحی در سه بندر تفریحی تجاری مازندران، 3.5 میلیون مسافر از امکانات گردشگری دریایی مازندران استفاده کردند.

فرزانه با بیان اینکه مازندران دارای روستاهای بسیاری با اهداف جذب گردشگران است، اظهار داشت: در نوروز 92 بالغ بر سه میلیون نفر از روستاهای هدف گردشگری مازندران دیدن کردند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام مسئولان سازمان گردشگری کشور، مازندران از حیث اقامت و ورودی گردشگر تاکنون در بین استانهای کشور، رتبه نخست را دارد، از تلاش همه عوامل فعال در ستاد تسهیلات سفر مازندران قدردانی کرد.

مازندران در ایام نوروز 92 یزبان 22 میلیون گردشگر بوده است.

کد خبر 2025236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha