۱۴ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۲۹

در سال گذشته/

میزان واردات كالا به خراسان شمالی 76 درصد کاهش یافت

میزان واردات كالا به خراسان شمالی 76 درصد کاهش یافت

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل گمرک خراسان‌شمالی گفت: در طول سال 91 ميزان واردات كالا از طريق گمرك استان به نسبت سال 90 حدود 76 درصد كاهش يافت.

جواد جعفري در گفتگو با خبرنگار مهر، با بيان اينكه در طول مدت سال 91 واردات كالاهاي مختلف از طريق گمرك خراسان شمالي نسبت به سال 90 حدود 76 درصد كاهش داشت، افزود: در این مدت یک میلیون و 669 هزار و 993 دلار انواع كالا از طريق گمرك خراسان شمالی به اين استان وارد شد.

وی اظهار داشت: از نظر وزنی نیز در طول سال گذشته دو هزار و 179 تن انواع کالای خارجی وارد استان شده که این میزان نیز در مقایسه با واردات سال پيشتر کاهشی 75 درصدی را نشان می‌دهد.

جعفری عمده کالای وارد شده به خراسان‌شمالی را برنج پاکستانی ذکر کرد و گفت: این برنج توسط اتحادیه تعاونی مرزنشینان خراسان شمالی از کشور پاکستان وارد می‌شود.

كاهش 7 درصدي صادرات خراسان شمالي از طريق گمرك استان

مدیرکل گمرک خراسان‌شمالی در ادامه عنوان كرد: همچنين در طول سال 91 میزان صادرات استان از طريق گمرك نيز از نظر ارزي حدود هفت درصد كاهش يافت.

جواد جعفری افزود: در طول سال گذشته در مجموع 26 ميليون و 837 هزار و 991 دلار کالا از طريق گمرك خراسان شمالي به خارج از کشور صادر شده است.

وي وزن کالاهای صادر شده از استان به خارج از کشور را نیز در این مدت 36 هزار و 251 تن اعلام کرد و گفت: از این نظر نیز صاردات استان در طول سال پيش به نسبت سال 90 حدود 36 درصد كاهش داشته است.

جعفري اظهار داشت: عمده کالاهای صادر شده از گمرک خراسان‌شمالی در این مدت شامل کود اوره، ایزوگام، صنایع پلاستیکی، سيب زميني، پودر كريستال، سنگ گرانيت، سیمان و میله فولادی است.

این مسئول تصریح کرد: این کالاها به کشورهای عراق، امارات، ژاپن، ایتالیا، افغانستان و برخی از کشورهای آسیای میانه صادر شده است.

688 اظهارنامه خروج موقت کالا در گمرک خراسان شمالی صادر شد

مدیرکل گمرک خراسان شمالی همچنين عنوان كرد: در طول سال گذشته در مجموع 688 اظهار نامه خروج موقت کالا از گمرک استان صادر شده است.

جواد جعفری افزود: طی سال گذشته 688 اظهارنامه خروج موقت کالا در گمرک خراسان شمالی صادر شده و غالب کالاهای خروج موقت نیز شامل وسایل نقلیه سبک و سنگین(سواری، کشنده، تریلر و بونکر) است.

وي اضافه كرد: تعداد اظهارنامه هاي صادراتي در گمرك خراسان شمالي در سال 91 به نسبت سال 90 حدود دو درصد كاهش داشته است.

جعفري همچنین از صدور اظهارنامه‌های ترانزیت داخلی توسط شرکت‌های حمل و نقل در سال گذشته نيز خبر داد و افزود:غالب کالاهای ترانزیتی داخلی در گمرک استان، مربوط به ترانزیت داخلی برنج از گمرک میرجاوه بوده است.

30 پرونده قاچاق کالا در گمرک خراسان شمالی تشکیل شد

مدیرکل گمرک خراسان شمالی در ادامه گفت: در طول سال گذشته 30 پرونده قاچاق کالا در گمرک استان تشکیل شده است.

جواد جعفری افزود: تعداد پرونده‌های قاچاق در گمرک خراسان شمالی در سال 91 به نسبت سال 90 حدود 73 درصد کاهش داشته است.

وي ارزش ریالی پرونده‌های قاچاق تشکیل شده در مدت مذکور در گمرک خراسان شمالی را دو میلیارد و 151 میلیون و 119 هزار ریال ذکر کرد و اظهار داشت: از نظر ارزش ريالي پرونده هاي قاچاق تشكيل شده در گمرك استان نيز به نسبت سال 90 حدود 75 درصد كاهش روي داده است.

جعفري تصریح کرد: پرونده های تشکیل شده قاچاق عموما در زمینه‌های موتورسیکلت، برنج، لوازم آرایشی، تجهیزات دریافت از ماهواره، دارو، پوشاک، مشروبات الکلی و تلفن همراه بوده است.

خروج امانات  پستي از گمرك استان 33 درصد كاهش يافت

مدیرکل گمرک خراسان شمالی همچنین با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در ورود و خروج امانات پستی به استان اظهار داشت: در طی سال گذشته 181 بسته پستی از طریق این گمرک وارد و 164 بسته نیز از کشور خارج شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به آمار سال 90، در سال 91  تعداد ورود و خروج بسته‌های پستی از این گمرک به ترتیب 11 و 33 درصد کاهش داشته است.

این مسئول افزود: بسته‌های ورودی شامل پوشاک، سی دی، شکلات، دارو و ... و بسته‌های خروجی نیز بیشتر شامل پسته، زعفران، آلو، پوشاک و... بوده که اغلب این بسته‌ها به کشور انگلستان، آلمان، اتریش، آمریکا، سوئد وارد و یا به آن کشورها صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، گمرک خراسان شمالی از بهمن ماه 87 با حضور معاون اول وقت رئیس جمهوری فعالیت خود را آغاز کرده است.

کد خبر 2025263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha