۱۵ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۵۴

صمدي:

هيئت تجاري خراسان شمالي به پاكستان اعزام مي شود

هيئت تجاري خراسان شمالي به پاكستان اعزام مي شود

بجنورد - خبرگزاري مهر: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: هيئت تجاري و بازرگاني اين استان در دهه سوم ارديبهشت ماه سال جاري به پاكستان اعزام مي شود.

محمد صمدي در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان كرد: بنا به دعوت اتاق بازرگاني كشور پاكستان، در دهه سوم ارديبهشت ماه سال جاري يك هيئت تجاري و بازرگاني از كشور ايران با محوريت خراسان شمالي به ایالت"خیبر پختونخواه" پاکستان اعزام مي شود.

وي با بيان اينكه پيش از اين قرار بود اين هيئت فقط شامل بازرگانان خراسان شمالي باشد، اظهار داشت: با برنامه ريزي هاي انجام شده زمينه حضور تجاري از ديگر استان هاي كشور نيز در اين سفر فراهم شده و به طور قطع اين سفر در دهه پاياني ارديبهشت ماه سال جاري با محوريت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی انجام مي شود.

صمدي مدت زمان اين سفر را يك هفته اعلام كرد و افزود: تجار و بازرگانان مي توانند براي قرار گرفتن در شمار هيئت تجاري ايران به منظور اعزام به پاكستان نامنويسي كنند.

به گفته وي اين سفر يك هفته اي، با هدف انجام مذاکره با مسئولان تجاری و بازرگانی ایالت خیبر پختونخواه پاکستان و نیز بازدید از مراکز تولیدی و صنعتی و آشنایی با قابلیت‌ها و پتانسیل‌های تولیدی و تجاری این ایالت و همچنين بازاريابي و فروش کالاهاي مورد نياز بازار هدف انجام مي شود.

اين مسئول اضافه كرد: اعضای هیئت تجاری و بازرگانی ايران با محوريت خراسان شمالي در زمینه های مصالح ساختمانی، صنایع پلاستیکی، صنایع غذایی، محصولات کشاورزی و ... به پاکستان اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از این و در تیر ماه سال گذشته هیئت تجاری و بازاریابی کشور پاکستان با هدف انجام مذاکره با مسئولان تجاری و بازرگانی خراسان شمالی و بازدید از مراکز تولیدی و صنعتی به این استان سفر کردند و حدود 50 تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری نیز به ارزش حدودي 70 ميليون دلار فی مابین این استان و ایالت خیبر پختونخواه  به امضا رسید؛ که طرف پاکستانی در همان سفر برای بازدید هیئت تجاری خراسان شمالی از پاکستان دعوت به عمل آورد.

سفر هيئت تجاري خراسان شمالي به پاكستان در ابتدا قرار بود 24 بهمن ماه سال گذشته انجام شود اما این برنامه به علت پاره ای از مشکلات به تعویق افتاد.

پس از آن اعزام اين هيئت تجاري به اسفندماه موكول شد اما باز هم به دليل نزدیک بودن زمان برگزاری نمایشگاه بین المللی کشور ترکمنستان و نقش محوری خراسان شمالی در این نمایشگاه با برنامه سفر به پاكستان، اين اعزام لغو و به اواخر فروردين ماه و اوايل ارديبهشت ماه سال 92 موكول شد.

در آخرين تغييرات برنامه اين سفر، گويا به دليل آنچه كه برنامه ريزي به منظور دعوت كشوري از تجار و بازرگانان ايراني براي سفر به پاكستان اعلام شده، زمان اعزام تغيير كرده و به دهه سوم ارديبهشت ماه موكول شده است.

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی در سال گذشته در مجموع چهار هیئت تجاری را به خارج از کشور اعزام و دو هیئت تجاری را نیز از کشورهای تاجیکستان و پاکستان پذیرش کرد.

کد خبر 2025554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha