۱۵ فروردین ۱۳۹۲، ۱۳:۴۰

طاهایی اعلام کرد:

افزایش 83 درصدی تورهای گردشگری مازندران/ اطلاع رسانی مطلوب رسانه ها

افزایش 83 درصدی تورهای گردشگری مازندران/ اطلاع رسانی مطلوب رسانه ها

ساری - خبرگزاری مهر: رئیس ستاد تسهیلات سفر مازندران با اشاره به اطلاع رسانی مطلوب رسانه ها در اخبار نوروزی، اظهار داشت: تورهای گردشگری استان، 83 درصد رشد داشته است.

سيد علي اكبر طاهايي در گفتگو با خبرنگار مهر، از برپايي 620 غرفه نمايشگاه صنايع دستي در سه سطح منطقه اي، استاني و ملي جهت ارايه و فروش محصولات هنرمندان و صنعتگران طي اين ايام خبر داد و اذعان داشت: در حوزه گردشگري روستايي تا كنون  3 ميليون نفر از اين قابليت مطلوب بهره بردند.

وي با اشاره به اينكه دو هزار شناور دريايي در تعطيلات نوروزي امسال، به مسافران و گردشگران خدمات اراوه مي کنند، افزود: تاكنون 4 ميليون گردشگر از اين ظرفيت مطلوب در استان استفاده كردند.

استاندار مازندران، ارتقا آمار ظرفيت اسكان از 700 هزار نفر سال گذشته به  يك ميليون نفر شب اقامت سال 92 را بسيار مطلوب ارزيابي كرد و افزود: برنامه اي دقيق و عملياتي براي اقتصادي تر كردن خدمات صنوف تهيه شود.

طاهایی با بيان اينكه با تدابیر اتخاذ شده آمار کشته شدگان جاده ای در مازندران در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 47 درصد کاهش داشته است،اظهار داشت: وجود اراده برای تامين زیرساخت ها، تعریض و تسطیح جاده ها نيز موجب شد تا شاهد کاهش تصادفات نوروزی باشیم.

وي ادامه داد: رویکرد دولت در کاهش حوادث ترافیکی در ایام نوروز در کاهش تصادفات محورهای استان بسیار موثر بوده است.

استاندار با اشاره به اینکه امسال دانشگاه پلیس برای تامين و ارتقا امنیت به کمک نیروی انتظامی آمده است، تصریح کرد:  نيروي انتظامي با حضور آشكار و پنهان به نحو مطلوبي در تامين امنيت طي اين ايام اقدام كرده است.

طاهايي گفت: صدا و سيما و اصحاب رسانه با اطلاع رساني به موقع و اهالي هنر هم با ارايه ي پيام هاي مثبت اجتماعي، در اين ماموريت مهم ايفاي نقش نمودند، كه از آنان قدرداني مي نمايم.

وي بر بهره گيري بيشتر از ظرفيت دريا در امر گردشگري تاكيد كرد و خواستار تشکیل کمیته زیرساخت ساحل در شهرداری های استان شد.

طاهایی با اشاره به اهميت برگزاري انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، گفت: همه آحاد جامعه بايد در تقویت حضور حداکثری مردم در انتخابات آتي مشاركت نمايند.

وی با اشاره به اينكه 19 ميليون و 379 هزار و 985 خودرو در محورهاي مواصلاتي و بين شهري استان در تعطيلات نوروز امسال تا كنون تردد داشتند،عنوان كرد: ميزان گردشگران ورودي به استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 46 درصد رشد داشته است.

مازندران در ایام نوروز میزبان 22 میلیون گردشگر بوده است.

کد خبر 2025683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha