۱۶ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۴۵

مهمترین عناوین خبری از شب گذشته تا کنون

مهمترین عناوین خبری از شب گذشته تا کنون

خبرگزاری مهر- گروه بین الملل: مهمترین خبرهای جهان از شب گذشته تا کنون به شرح زیر بوده اند.

آسیا و اقیانوسیه

- در پی تهدیدات اتمی کره شمالی علیه آمریکا ، آمریکا با هدف مقابله با حملات احتمالی اتمی و شیمیایی کره شمالی یک گردان مجهز در کره جنوبی مستقر کرد.

- روز گذشته بر خلاف ارزیابی های اطلاعاتی آمریکا که می گفت کره شمالی فن آوری ساخت سلاح های اتمی در مقیاس کوچک را ندارد تا بتواند آنها را بر روی موشک نصب کند ، این کشور اعلام کرد که سلاح های اتمی کوچک و سبک در اختیار دارد.

- ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان ادعا کرد نیروهای شبه نظامی طالبان با انفجار یک بمب از راه دور در 40 کیلومتری کابل پایتخت افغانستان 10 خودروی ناتو را منهدم کرده اند.

اروپا و آمریکا

- کارکنان دو بانک "لیکی" و "بانک قبرس" روز گذشته در اعتراض به توافق اقتصادی فلج کننده دولت قبرس با اتحادیه اروپا و به خاطر بیم از به خطر افتادن ذخایر بازنشستگی اشان به مدت 2 ساعت دست از کار کشیدند.

- بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در دیدار با نخست وزیر اسپانیا در مادرید با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 در آلماتی قزاقستان ابراز امیدواری کرد که مذاکرات پیشرفت معناداری داشته باشند.

غرب آسیا و آفریقا

- معترضان ضد رژیم آل سعود در استان الشرقیه عربستان بار دیگر با برپایی تظاهرات، آزادی شیخ نمر النمر، روحانی برجسته شیعه، را خواستار شدند.

-فعالان بحرینی‌ در حمایت از "شیخ نمر باقر النمر" عالم مبارز عربستانی، تجمع اعتراض آمیزی مقابل سفارت سعودی در لندن برگزار کردند.

- بعد از کشته شدن 13 نظامی آفریقای جنوبی در جمهوری آفریقای مرکزی در هفته گذشته این کشور اعلام کرد که نیروهایش را که از سال 2007 در آفریقای مرکزی مستقر بوده اند را از این کشور خارج خواهد کرد.

- خبرگزاری های مختلف جهان از بهبود سلامتی نلسون ماندلا رئییس جمهور سابق آفریقای جنوبی خبر دادند که در روزهای گذشته به خاطر ناراحتی تنفسی در بیمارستان بستری شده بود.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 2025830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha