۱۶ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۴۳

حسین پور:

15 میلیارد ریال برای تامین جهیزیه زوجین تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی هزینه شد

15 میلیارد ریال برای تامین جهیزیه زوجین تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی هزینه شد

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدير كل كمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: در سال گذشته 15 میلیارد و 584 هزار ریال برای تامین جهیزیه زوجین تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی هزینه شد.

امان الله حسین پور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این مبلغ در راستای کمک مالی به زوج های جوان و تحکیم وتشکیل بنیان خانواده، برای تامین دو هزار و 241 فقره جهیزیه و هدیه داماد، هزینه و به زوج هاي تحت حمايت اين نهاد اعطا شد.

وی با اشاره به اینکه جهيزيه هاي اعطايي به زوج هاي تحت حمايت این نهاد 10 ميليون ريال وهديه داماد به پسران تحت حمايت در قالب بن كارت، تا سقف4 ميليون ريال تعیین شده است، اظهارداشت: در سال گذشته یک هزارو482 مورد جهيزيه به دختران و 759 مورد کارت هدیه به پسران تحت پوشش اين نهاد اعطا شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی یاد آور شد: از مجموع جهيزيه هاي اعطا شده به زوجین تحت حمایت این نهاد، 52 مورد توسط خيرين كميته امداد تامین و پرداخت شده است.

حسين پور با بیان اینکه اعطای جهیزیه به زوجین جوان منوط به گذراندن دوره های آموزشی قبل از ازدواج است، اظهار امیدواری کرد که برگزاری این کلاسها و مشاوره های قبل از ازدواج بتواند در ایجاد یک زندگی ساده و توام با آرامش برای زوجین تحت حمایت این نهاد موثر و از معظلاتی که سبب بروز برخی ناهنجاری ها در زندگی شده و یا بعضا به طلاق می انجامد را در بین این خانواده ها کاهش دهد.

وی با تاکید بر ترویج سنت حسنه ازدواج، تصریح کرد: برگزاری کلاسهای آموزشی و مشاوره های قبل از ازدواج در ارتقاء سطح بینش مددجویان و تقویت اعتقادات دینی آنان تاثیر بسزایی دارد.
 

کد خبر 2025945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha