۱۶ فروردین ۱۳۹۲، ۱۳:۴۹

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

آمار بازدیدکنندگان نوروزی از موزه های کشور 17 فروردین اعلام می شود

آمار بازدیدکنندگان نوروزی از موزه های کشور 17 فروردین اعلام می شود

مدیرکل امور موزه های کشور درباره آمارهای میلیونی ستاد تسهیلات سفر از موزه ها و اماکن دیدنی و تاریخی در ایام نوروز گفت: پیش بینی ما برای ایام عید 4 میلیون و 500 هزار بازدید کننده بود با این حال آمار مستند از این تعداد را فردا اعلام می کنیم.

یحیی رحمتی درباره اینکه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی آمار بازدید مسافران نوروزی از اماکن تاریخی و دیدنی کشور در ایام عید را 40 میلیون نفر عنوان کرده است به خبرنگار مهر گفت: من هنوز این آمار را ندیده ام. اما می دانم که این آمار در سال 91 حدود 21 میلیون نفر بوده است چطور می شود که تعداد بازدیدکنندگان یک سال در مدت دو هفته دو برابر شود. از سوی دیگر پیش بینی کرده بودیم که حدود 4 میلیون و 500 هزار نفر در ایام عید از موزه ها و اماکن تاریخی دیدن کنند که به طور حتم این میزان افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: آمار موزه ها و اماکن تاریخی تنها جایی است که می توان آمار مستندی از گردشگران را ارائه کرد به همین دلیل براساس میزان در آمد موزه ها و آمار تعداد افراد، حتی کسانی که به صورت رایگان از موزه ها دیدن کرده اند فردا( 17 فروردین ماه) اعلام می شود چون تا امروز نیز برخی از موزه ها پذیرای بازدید کنندگان هستند.

رحمتی بیان کرد: در بسیاری از اماکن تاریخی و موزه ها با رشد آمار بازدید کنندگان مواجه بودیم به عنوان مثال در برج قابوس که سال گذشته ثبت جهانی شد، تعداد بازدید کنندگان  150 درصد رشد داشته است.

چند روز پیش منوچهر جهانیان معاون گردشگری کشور اعلام کرده بود که در تعطیلات نوروز 28 میلیون نفر از موزه‌ها و کاخ موزه‌های سراسر کشور دیدن کردند.

کد خبر 2025981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha