۱۷ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۳۸

ثبات در بازار فروش کتاب آمریکا

ثبات در بازار فروش کتاب آمریکا

گزارش‌ها حاکی از آن است که بازار فروش آمریکا در سال 2012 تقریبا به نسبت سال 2011 با تغییری روبرو نبود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بوک سلر، گزارش اتحادیه کتابفروشان آمریکا نشان می‌دهد بازار فروش کتاب در سال 2012 در مقایسه با سال پیش از آن با تغییر قابل توجهی روبه نبود و کاهشی نیم درصدی را تجربه کرد.

در حالی که فروش کلی کتاب در آمریکا 15.21 میلیارد دلار بود، اندکی از فروش سال 2001 که میزان آن 15.28 میلیارد دلار بود، کمتر شد.

این گزارش نشان می‌دهد آخرین ماه سال میلادی یعنی دسامبر 2012 که ماه خرید هدیه است، نسبت به همین بازه زمانی در سال پیشتر افزایش 2.9 درصدی را تجربه کرد و تنها در همین ماه کتابفروشان موفق به فروش کتاب به ارزش 1.69 میلیارد دلار شدند.

این آمار نشان می‌دهد تعداد خریداران کتاب در این سال در ماه‌های آوریل، مه، ژوئن، ژوییه، اکتبر، نوامبر و دسامبر بیشتر از سال 2011 بوده است.

همه این عوامل موجب شده است تا کتابفروشان نسبت به کار خود امیدوارتر از گذشته باشند. این در حالی است که صنعت نشر آمریکا با تعطیل شدن شماری از شعبات کتابفروشی «بوردرز» که در فصل آخر سال 2011 رخ داد، در مجموع 12 درصد از ظرفیت خود را از دست داد و خریداران این کتابفروشی‌ها بیشتر به سراغ خرید آنلاین و اینترنتی کتاب و مطالعه کتاب‌های الکترونیک روی آوردند.

در سال 2012 بیشترین میزان فروش کتابفروشی‌های مستقل و غیرزنجیره‌ای بر فروش ماه دسامبر تمرکز داشت و با فروشی تا حد 8 درصد بیشتر از دیگر ماه‌ها روبرو شدند و در بخش فروش آنلاین نیز رشدی 28 درصدی را تجربه کردند. از سوی دیگر مجموعه زنجیره‌ای «بارنز اند نوبل» با کاهشی 10.9 درصدی در بخش خرده فروشی برای فصل تعطیلات روبرو شد. به همین دلیل این مجموعه برنامه کاهش یک سوم از شعبات خود برای دهه آینده را در برنامه‌هایش دارد.

کد خبر 2026388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha