۱۹ فروردین ۱۳۹۲، ۹:۲۷

افتخاری در گفتگو با مهر:

سبک فوتسال ایران شبیه اسپانیاست/ نمی گذارم سر خسوس کلاه بگذارند

سبک فوتسال ایران شبیه اسپانیاست/ نمی گذارم سر خسوس کلاه بگذارند

سرپرست کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال معتقد است با نظر "خسوس کاندلاس" تیم ملی فوتسال ایران می‌تواند قهرمان جهان شود. او می‌گوید مسابقات آسیایی داخل سالن دومین آزمون خسوس است و اگر او بتواند ایران را در این مسابقات قهرمان کند، می‌توانیم در جام جهانی هم روی این مربی حساب کنیم.

سید رضا افتخاری در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص قطعی شدن حضور تیم ملی فوتسال در تورنمنت چین اظهار داشت: از مسئولان برگزاری این مسابقات دو درخواست داشتیم. ما از آنها خواستیم یا این بازی‌ها را عقب بیندازند تا تیم ملی بعد از بازی با حریفانش در چین مستقیم راهی کره جنوبی شود و در مسابقات آسیایی داخل سالن حضور یابد و یا اینکه بعد از پایان این تورنمنت تدارک برگزاری اردوی یک هفته‌ای را برای ما ببینند. در هر صورت چینی‌ها با درخواست دوم ما موافقت کردند.

برای تورنمنت چین ریسک نمی‌کنیم
وی درباره اینکه گفته می‌شود تیم ملی با ترکیب جوانتر راهی چین و کره جنوبی می‌شود، خاطرنشان کرد: در این مسابقات محدودیت سنی نداریم و به همین خاطر ریسک نمی‌کنیم. ما با تمام امکانات و نیروی خود راهی چین می‌شویم و البته به چند بازیکن امید هم فرصت بازی خواهیم داد.

خسوس گفت می‌توانیم قهرمان جهان شویم
سرپرست کمیته فوتسال در ادامه به صحبت‌های "خسوس کاندلاس" اشاره کرد و یادآور شد: بعد از تورنمنت روسیه خسوس گفت با این عملکردی که از بازیکنان تیم ملی دیدم، ایران می‌تواند قهرمان جهان شود. علم فوتسالی ایشان زیاد است و قطعا بیهوده چیزی را بر زبان نمی‌آورد. قهرمانی ایران در جهان موضوعی است که بازیکنان تیم ملی هم باید باور کنند.

کره جنوبی، دومین آزمون خسوس است
"آیا خسوس سرمربی قطعی تیم ملی است و همکاری فدراسیون با او تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟" افتخاری در پاسخ به این سئوال گفت: ما باید یک قرارداد شش ماهه با خسوس ببندیم، در واقع این قرارداد تا پایان مسابقات داخل سالن کره جنوبی است. بازی‌های داخل سالن کره جنوبی دومین آزمون سرمربی تیم ملی است و اگر با خسوس در این مسابقات قهرمان شویم، می‌توانیم امیدوارم باشیم که در جام جهانی هم با او موفق خواهیم شد.

اسپانیا، گزینه اول برای بازی دوستانه
وی همچنین درباره احتمال برگزاری بازی دوستانه تیم ملی ایران با اسپانیا تاکید کرد: در هر صورت برای آمادگی تیم ملی باید از چند تیم قوی دعوت کنیم به ایران بیایند. در همین رابطه اسپانیا گزینه اول ما برای بازی تدارکاتی است. چون هم هزینه سفر این تیم به ایران کمتر از تیم‌هایی مثل برزیل است و همچنین می‌توانیم از نفوذ خسوس برای دعوت اسپانیا استفاده کنیم. البته بازی با این تیم هنوز قطعی نشده است و باید ببینیم مذاکرات خسوس با اسپانیایی‌ها چطور پیش رفته است.

سبک فوتسال ایران شبیه اسپانیاست
سرپرست کمیته فوتسال در ادامه به حضور تیم ملی در روسیه اشاره کرد و  افزود: در حاشیه این مسابقات "علی‌اف" رئیس کمیته فوتسال روسیه به من گفت به دو دلیل از ایران دعوت کردیم تا در این تورنمنت شرکت کند. یکی به خاطر اینکه سرمربی سرشناسی دارید و دیگر اینکه سبک فوتسال ایران به اسپانیا شبیه است و این کشور حریف ما در فوتسال اروپاست.

افتخاری افزود: به هر حال این باعث افتخار است که کشورهای دیگر می‌گویند ایران سرمربی بزرگی دارد چون حریفان حساب دیگری روی ما باز می‌کنند.

نمی‌گذارم سر خسوس کلاه بگذارند!
وی در پایان درباره اینکه گفته می‌شود بعضی از اطرافیان تیم ملی روی خسوس کاندلاس نفوذ دارند و حتی بازیکنان تیم ملی را به سرمربی تحمیل می‌کنند، گفت: حواس من جمع است و نمی‌گذارم سر خسوس کلاه بگذارند! ضمن اینکه ما مسابقات رسمی در پیش داریم و خسوس قطعا خودش بازیکنان تیم ملی را انتخاب می‌کند.
 

 

 

کد خبر 2027881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha