۱۹ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۲۸

در نخستين روزهاي سال جديد/

2 وقف جديد در خراسان شمالي ثبت شد

2 وقف جديد در خراسان شمالي ثبت شد

بجنورد - خبرگزاري مهر: مدیركل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در نخستين روزهاي سال 92 دو مورد وقف جديد در شهرستان هاي فاروج و جاجرم ثبت شد.

حجت الاسلام رحيم مهدوي پور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در نخستين روز كاري سال جديد يك باب منزل مسكوني به ارزش بيش از 150 ميليون ريال در روستاي برگر از توابع شهرستان فاروج وقف شد.

وي با بيان اينكه در اين مورد خير اسماعيل رجب زاده منزل مسكوني خود را به منظور ايجاد جامعه القرآن وقف كرد، اظهار داشت: ملك مذكور 200 مترمربع مساحت دارد و به زودي اقدامات لازم براي تحقق هدف واقف انجام مي شود.

حجت الاسلام مهدوي پور افزود: همچنين دومين وقف سال جاري نيز يك قطعه زمين در شهرستان جاجرم بود كه با هدف ايجاد بيت الزهرا(س) توسط واقف خيرانديش محمد غلامي وقف شد.

وي اضافه كرد: قطعه زمين مذكور 200 مترمربع مساحت دارد و ارزش ريالي آن نيز بيش از 120 ميليون ريال برآورد شده است.

به گفته اين مسئول در طول سال گذشته در مجموع 38 مورد وقف جديد در شهرستان هاي مختلف خراسان شمالي به ثبت رسيد.

وی اظهار داشت: این موقوفات شامل زمین تجاری، زمین کشاورزی، واحد مسکونی و ... بود که عمده آنها با نیت روضه سیدالشهدا(ع) و فعالیت‌های فرهنگی و دینی وقف شد.

حجت الاسلام مهدوي پور همچنين از وجود چهار هزار و 350 موقوفه و هشت هزار و 500 رقبه در خراسان شمالی خبر داد و اظهار داشت: در سال گذشته با هدف حفظ، حراست و احیای موقوفات این استان 71 سند شش دانگ رسمی برای موقوفات خراسان شمالی اخذ شد.

وی با اشاره به راه اندازی بانک جامع اطلاعات موقوفات استان، عنوان کرد: تاکنون 90 درصد موقوفات و رقبات موجود در خراسان شمالی در این سامانه ثبت شده و اطلاعات آنها به صورت آن لاین قابل دسترسی است.
 

کد خبر 2027930

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha