۱۹ فروردین ۱۳۹۲، ۹:۵۲

مهدیان خبر داد:

مشارکت 160 هزار زائر در طرح آرامش بهاری امامزادگان آمل

مشارکت 160 هزار زائر در طرح آرامش بهاری امامزادگان آمل

آمل - خبرگزاری مهر: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل گفت: 160 هزار زائر در طرح آرامش بهاری امامزادگان آمل در ایام نوروز مشارکت داشتند.

حجت الاسلام حسین مهدیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه در تعطیلات نوروز برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی ، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در جوار امامزادگان و ارائه تسهیلات نوروزی به مسافران از 25 اسفندماه آغاز و تا 15 فروردین ادامه داشت.

وی به مزایای تاثیرگذار اجرای طرح آرامش بهاری نوروز امسال در امامزاده ها و بقاع متبرکه آمل اشاره کرد و گفت: امامزاده ها در کشورمان عنصر ترویج تشیع و همبستگی بوده و ما شیعه بودن خود را مدیون این امامزادگان هستیم.

مهدیان افزود: برپایی طرح آرامش بهاری در جوار امامزادگان آن هم در ایام نوروز با سنت ها و آیین های مختلف سبب شده تا رغبت و علاقمندی برای بهره گیری از فضای معنوی ارتقای روزافزونی پیدا کند.

وی بیان داشت: طرح آرامش بهاری ویژه تعطیلات نوروزی، امسال با برنامه های متنوع معنوی، مذهبی در مقابر20 امامزاده شاخص شهرستان برگزار و استقبال خوبی از سوی شهروندان و مسافران از سراسر کشور شد.

مهدیان گفت: در امامزاده هایی همچون امامزاده ابراهیم (ع) وامامزاده عبدالله (ع) و همچنین دیگر امامزاده های مشهور شهرستان آمل تدابیر لازم و برنامه های متنوع برای استفاده زائران و مسافران نوروزی تدارک دیده شده بود که پذیرای میهمانان در ایام نوروزی بودند.

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه آمل ادامه داد: طرح فرهنگی آرامش بهاری با هدف پذیرایی از زائران و گردشگران نوروزی، ارائه تسهیلات آسان تر در امور زیارتی و فرهنگی و مسافران و میهمانان نوروزی که امامزاده ها و اماکن متبرکه را برای بهره گیری و کسب آرامش معنوی در تعطیلات عید نوروز انتخاب می کنند، اجرا شد.

شهرستان آمل حدود 97 بقاع متبرکه دارد.

کد خبر 2027950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha