۱۹ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۰۱

رسانه های فلسطین؛

مذاکرات سازش؛ محور گفتگوی کری و ابومازن/تاکید بر راه حل دودولتی

مذاکرات سازش؛ محور گفتگوی کری و ابومازن/تاکید بر راه حل دودولتی

وزیر امور خارجه آمریکا و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شب گذشته در رام الله با یکدیگر دیدار و درباره از سرگیری مذاکرات سازش با یکدیگر رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سما (خبرگزاری مستقل فلسطین)، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا شب گذشته با ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله دیدار کرد. در این دیدار یک ساعته که پس از نشست 20 دقیقه ای با حضور مسئولان بلندپایه فلسطینی برگزار شد، از سرگیری مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به جزئیات مذاکرات ابومازن و جان کری اشاره ای نشده است اما رسانه های فلسطینی اعلام کردند که ابومازن در  جریان گفتگوهای خود با وزیر امور خارجه آمریکا پایبندی خود را به برقراری صلح پایدار بر اساس راه حل دودولتی و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای 1967 به پایتختی قدس شریف تاکید کرده است.

ابومازن خاطرنشان کرد: ملت فلسطین خواهان صلح است و آماده همکاری با تلاش های بین المللی برای احیای روند صلح است. رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: توسعه شهرک ها به ویژه پروژه "E1" اشتباه فاحشی است که قابل قبول نیست.

وی در ادامه گفت: طرف فلسطینی خواهان بازگشت به میز مذاکرات است اما اسرائیل باید برای تحقق این امر شهرک سازی را متوقف و اسرای فلسطینی به ویژه کسانی که پیش از امضای توافقنامه اوسلو اسیر شده اند را آزاد کند.

به گفته برخی مسئولان آمریکایی، نشست کری و ابومازن بر مسائل اقتصادی نیز متمرکز بود.

کد خبر 2028057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha