۱۹ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۵۰

حسنوند عنوان کرد:

توسعه بخش معدن در استان بوشهر/ فعال‌کردن محدوده‌های معادن غیرفعال

توسعه بخش معدن در استان بوشهر/ فعال‌کردن محدوده‌های معادن غیرفعال

بوشهر - خبرگزاری مهر: استاندار بوشهر از آغاز فعالیت ستاد اجرایی توسعه بخش معدن در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون حسنوند صبح دوشنبه در نشست ستاد اجرایی توسعه بخش معدن استان بوشهر با تاکید بر لزوم برگزاری منظم نشست‌های این ستاد، اظهار داشت: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان دبیر این ستاد است که جلسات آن بر اساس برنامه منظم برگزار می‌شود.

وی توسعه و ارتقای ظرفیت‌های بخش معدنی را از مهمترین اهداف تشکیل این ستاد عنوان کرد و افزود: برنامه‌ریزی در حوزه اکتشاف، استخراج، فرآوری و صنایع معدنی و بررسی و نظارت بر فعالیت‌های معادن استان از جمله برنامه‌های اصلی این ستاد است.

استاندار بوشهر از اکتشاف و فعال کردن محدوده‌های معادن غیرفعال و برنامه‌ریزی و نظارت به عنوان دیگر وظایف این ستاد یاد کرد و خاطرنشان ساخت: ساماندهی معادن و تعیین تکلیف محدوده‌های معدنی، مشارکت عامه مردم در امر سرمایه‌گذاری معادن نیز از جمله دیگر فعالیت‌های این ستاد است.

وی با اشاره به تامین اعتبارات و تسهیلات مورد نیاز معادن از محل منابع اعتبارات صندوق توسعه، تسهیلات بانکی و تملک دارایی، بیان داشت: استیفای حقوق دولت در معادن، تولید ثروت ملی و توسعه بخش اشتغال از دیگر فعالیت‌های ستاد اجرایی توسعه بخش معدن است.

سرپرست سازمان  صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر نیز در این نشست به برنامه‌های این کارگروه اشاره کرد و بیان داشت: برنامه‌ریزی در حوزه اکتشاف، استخراج، فرآوری و صنایع معدنی و بررسی و نظارت بر فعالیت‌های معادن استان از جمله اهداف این کارگروه است.

عباس تابش افزود: رئیس این کارگروه در استان‌ها، استاندار و معاون برنامه‌ریزی استاندار، سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، منابع طبیعی، جهادکشاورزی، راه و شهرسازی، حفاظت محیط زیست و شرکت‌های برق، گاز، پخش فراورده‌های نفتی، زمین شناسی، آب منطقه‌ای، دادگستری و بانک‌های عامل اعضای اصلی این کارگروه هستند.

کد خبر 2028106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha