۱۹ فروردین ۱۳۹۲، ۱۴:۳۰

ابهام درباره تعلیق تورهای گردشگری ایران به مصر/ مقامات مصری اعلام رسمی نکرده‌اند

ابهام درباره تعلیق تورهای گردشگری ایران به مصر/ مقامات مصری اعلام رسمی نکرده‌اند

برخی منابع خبری در حالی به نقل از وزیر گردشگری مصر اعلام کرده اند شرکتهای گردشگری ایرانی سفر گردشگران خود را به مصر به حالت تعلیق درآوردند که مجری برگزار کننده تورهای مصر در ایران می گوید تاکنون از سوی طرف مصری چنین چیزی به ما اعلام نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سفر ایرانیان به مصر و آغاز مناسبات گردشگری بین دو کشور، از زمان سفر وزیر گردشگری مصر به ایران با جوسازی های از سوی رسانه های خارجی مواجه شد اما در تازه ترین اخبار، پایگاه مصری بوابه الاهرام، به نقل از "هشام زعزوع" وزیر گردشگری مصر اعلام کرد: شرکتهای گردشگری ایران در اعتراض به حمله اخیر برخی جوانان وابسته به جریان سلفی به منزل رئیس دفتر حافظ منافع ایران در قاهره، سفرهای خود به این کشور را تا یک ماه و نیم آینده به حالت تعلیق درآوردند.

وی با ابراز تاسف از این مسئله اظهار داشت: لغو این سفرها ضررهای سنگینی به بخش گردشگری مصر وارد می کند و باید توجه داشت که گردشگر ایرانی در مصر به طور میانگین 182 دلار در هر روز هزینه می کند در حالی که گردشگران اروپایی فقط 72 دلار در روز خرج می کنند.

در همین رابطه رقیه حاتمی پور که در ایام عید امسال نخستین تور سفر به مصر را برگزار کرد به خبرنگار مهر گفت: من تا آخر وقت شب گذشته با طرف مصری خود درباره مسائل مربوط به تهیه بلیت و ویزای مسافرانی که قرار است دراردیبهشت ماه در قالب تور دوم به مصر سفر کنند، صحبت کردم و هیچ مشکلی در برگزاری این تور وجود نداشت. منتها برخی از سایت های خبری خارجی از منابع نامعلوم اعلام کرده اند که وزیر گردشگری مصر گفته سفر ایرانیان متوقف شده است.

وی گفت: با وجود اینکه هم اکنون نیز درحال هماهنگی با طرف مصری خود در بحث ثبت نام ایرانیان برای تور گردشگری اردیبهشت ماه هستیم بازهم از دفتر حفاظت از منافع مصر خواسته ام تا صحت و سقم این مصاحبه را به آژانس ما اطلاع دهد هر چند که آنها نیز از این مصاحبه و خبری که به نقل از وزیر گردشگری مصر منتشر شده بی اطلاع هستند.

حاتمی پور گفت: حتی زمانی که گردشگران ایرانی در مصر مشغول بازدید از شهرهای گردشگری بودند، خبرگزاری های خارجی خبرهای کذبی به نقل مسئولان مصری منتشر و اعلام کرده بودند که ایرانیان به مصر نمی روند بنابراین بعید نیست که این جوسازی ها عمدی باشد.

کد خبر 2028299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha