۱۹ فروردین ۱۳۹۲، ۱۸:۰۰

الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در حوزه محیط زیست طراحی می شود

الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در حوزه محیط زیست طراحی می شود

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به بیانات نوروزی مقام معظم رهبری برای معرفی الگوی اسلامی - ایرانی در تمام حوزه ها گفت: الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در حوزه محیط زیست طراحی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جواد محمدی زاده افزود: امروز که محیط زیست صاحب پشتوانه اجتماعی است و تصمیم گیران در همه دستگاه ها موضوع محیط زیست را دغدغه خود می دانند باید مدلی که برگرفته از آموزه های دینی، فرهنگ قوی ایرانی و پشتوانه فرزانگان ، اندیشمندان و پژوهشگران در حفظ محیط زیست است ، به مردم معرفی شود.

وی اظهار داشت: این مدل می تواند معرف انقلاب اسلامی ، موازین اعتقادی ما و سلامت رفتاری ملت باشد و سازمان حفاظت محیط زیست امسال در جهت طراحی این الگوی محیط زیستی حرکت خواهد کرد.

رییس سازمان محیط زیست خاطر نشان کرد: این سازمان از همه ظرفیت های علمی متخصصان حوزه محیط زیست و سازمان های مردم نهاد برای طراحی الگوی محیط زیست اسلامی - ایرانی استفاده می کند، تا منویات رهبرمعظم انقلاب اسلامی محقق شود.

موضوع محیط زیستی مبنای تصمیم گیری درکشور شده است

محمدی زاده افزود: سازمان حفاظت محیط زیست در حوزه برنامه ای به سمتی حرکت کرده است که موضوع محیط زیست به عنوان مولفه اصلی برای تصمیم گیران و تصمیم سازان قرار گرفته است که با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی موضوع محیط زیست ضرورت حیاتی برای اداره کشور است .

وی خاطرنشان کرد: امروز قانون ، بسترهای قوی فراهم کرده است که هر تحول و پیشرفتی در جهت سازندگی جامعه مستلزم پیوست های زیست محیطی و اخذ مجوزهای مورد نیاز است.

درج مفاهیم محیط زیست در بیش از 215 صفحه کتاب های درسی

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که در امر فرهنگ سازی محیط زیست غفلت شده است، اظهار داشت: فرهنگ حفظ محیط زیست در مجموعه خواسته ها، دین و باورهای مردم رسوخ نکرده ، این درحالی است که قوی ترین مبنای فرهنگی در فرهنگ اسلامی و سنتی را دارا هستیم.

وی تاکید کرد: در حوزه فرهنگ سازی محیط زیست تعامل به عنوان راهبرد اصلی قرار گرفته و فرهنگ کشور درگیر موضوع محیط زیست شده است.

محمدی زاده از درج مفاهیم محیط زیست در بیش از 215 صفحه کتاب های درسی خبر داد و افزود: باید تمام دانش آموزان و دانشجویان در امر حفظ محیط زیست فعالیت کنند.

 هیچ گونه آتش سوزی در روز طبیعت رخ نداده است

وی تاکید کرد: هیچ گونه آتش سوزی در روز طبیعت صورت نگرفته است . امسال مردم به طبیعت احترام گذاشتند و باور کردند که باید به سمت طبیعت بروند و محیط زیست را آلوده نکنند.

محمدی زاده تاکید کرد: احساس مسئولیت مردم برای ما اهمیت دارد و این امر در حوزه فرهنگ حفظ محیط زیست اتفاق افتاد و همه دستگاه ها به میدان آمدند تا مفاهیم محیط زیستی مطرح شود.

کاهش 30 در صدی شاخص های آلایندگی هوا نسبت به سال گذشته

محمدی زاده از کاهش 30 در صدی شاخص های آلایندگی هوا نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: با اجرای برنامه جامع کاهش آلودگی هوا توسط سازمان حفاظت محیط زیست 30 درصد از خودروهای کشور با استاندارد یورو 4 عرضه می شوند.

به گفته رییس سازمان حفاظت محیط زیست با همکاری وزارت صنعت ، معدن و تجارت همچنین خودروهای وارداتی زیر استاندارد یورو 5 وارد کشور نمی شوند.

وی اظهار داشت : در طرح های جامع مختلف سازمان حفاظت محیط زیست از جمله مدیریت پسماند ، خود اظهاری ، آب و خاک، پایش لحظه ای، استاندارد های آلایندگی در حوزه دریا و موارد دیگر بسترهای قانونی ایجاد شده واین طرح ها با تعامل دستگاه ها به نتیجه رسیده است.

موضوع محیط زیست دغدغه مردم شده است

به گفته رییس سازمان حفاظت محیط زیست، اکنون همه جامعه درگیر موضوع محیط زیست شده اند و حفظ آن دغدغه اصلی مردم شده است.

وی اظهارداشت: موانع در این مسیر تغییر کرده اما نگاه ها به محیط زیست متفاوت شده است.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه سند ملی محیط زیست با صرف صدها هزار ساعت وقت تهیه شده است، افزود: در قانون برنامه چهارم توسعه حداکثر 30 درصد از اهداف محیط زیست تحقق پیدا کرده است.

وی افزود: آیین نامه های مربوط به قانون پنجم توسعه نیز در هیات دولت مصوب شده که ساز و کارهای اجرای شدن آنها نیز طراحی شده است.

محمدی زاده همچنین از نهایی شدن سیاست های عمومی محیط زیست در مجمع تشیخص مصلحت نظام خبر داد و افزود: به زودی سیاست های کلان محیط زیست که بر اساس منویات مقام معظم رهبری تدوین شده است ، نهایی می شود.

کد خبر 2028537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha