۱۹ فروردین ۱۳۹۲، ۱۸:۱۰

در ادامه نظامی گری در آفریقا/

فرانسه گسترده ترین عملیات نظامی خود را در مالی آغاز کرد

فرانسه گسترده ترین عملیات نظامی خود را در مالی آغاز کرد

ارتش فرانسه به بهانه پاکسازی شمال شرقی جمهوری مالی از وجود گروه های شورشی، حدود هزار نظامی خود را به این منطقه اعزام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، 1000 نظامی فرانسوی برای انجام عملیات و مقابله با آنچه گروه های شورشی خوانده شده، به شهر جائو در شمال شرقی کشور مالی اعزام شده اند.

هدف عملیات این نظامیان، پاکسازی دره ای در نزدیکی شهر جائو از این گروهها اعلام شده است.

ژنرال " برنارد باررا " فرمانده نیروهای زمینی فرانسه در مالی در مورد این عملیات گفت : عملیات گوستاو یکی از بزرگترین عملیات های فرانسه از زمان اعزام نیروهای این کشور به مالی است و  دهها تانک، بالگرد، هواپیمای بدون سرنشین و جنگنده در آن شرکت می کنند.

جائو  یکی از بزرگترین شهرهای شمال شرقی مالی است و از " باماکو " پایتخت این کشور 1200 کیلومتر فاصله دارد و از دو هفته پیش صحنه درگیری های شدیدی بین نظامیان فرانسوی و گروه های مسلح بوده است که در جریان این در گیری ها، هفت نفر نیز کشته شده اند.

گفتنی است حدود چهار هزار نظامی فرانسه از زمان آغاز مداخله نظامی این کشور در مالی به بهانه مبارزه با گروه های مسلح به این کشور اعزام شده اند و قرار است دولت فرانسه از اواخر ماه آوریل تعداد نظامیان خود در این کشور را به هزار نفر کاهش دهد.

قاره آفریقا مدت هاست به دلیل داشتن منابع عظیم مورد توجه و طمع ورزی کشور های غربی قرار گرفته است به طوریکه بسیاری از تحلیلگران مداخله نظامی اخیر دولت فرانسه در مالی در راستای اهداف استعماری این کشور در قاره آفریقا و مالی می دانند.

 

 

کد خبر 2028546

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha