۱۹ فروردین ۱۳۹۲، ۱۸:۳۴

هفته بیست و پنجم لیگ دسته اول؛

برد شهرداری، توقف صنعتی و شکست راهیان/ سرنوشت همه در دست برق!

برد شهرداری، توقف صنعتی و شکست راهیان/ سرنوشت همه در دست برق!

هفته بیست و پنجم رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول درحالی عصر امروز با پیروزی شهرداری تبریز و پاس، توقف صنعتی و شهرداری یاسوج، شکست و ناکامی راهیان در صعود به لیگ برتر و قطعی شدن سقوط برق شیراز به پایان رسید که تیم‌های بالا و پائین جدول منتظر اعلام رای بازی برق شیراز با شهرداری تبریز از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته بیست و پنجم از رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور عصر امروز دوشنبه با برگزاری 7 دیدار از گروه "ب" به پایان رسید که در یکی از این دیدارها تیم صنعتی خوزستان در زمین سایپا شمال با نتیجه یک بر یک متوقف شد تا تکلیف تیم صعود کننده از این گروه به لیگ برتر به هفته پایانی موکول شود.

در این هفته شهرداری تبریز هم در خانه با 3 گل تیم سقوط کرده یادآوران شلمچه را شکست داد تا با یک بازی کمتر، به تیم صنعتی خوزستان نزدیک‌تر شود. البته در صورتیکه نتیجه بازی لغو شده شهرداری تبریز با برق شیراز 3 بر صفر به سود این تیم تبریزی اعلام شود، آنها با 46 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به تیم صنعتی، صدرنشین گروه "ب" می‌شوند. در این صورت شانس صعود مستقیم شهرداری به لیگ برتر بیشتر از این تیم اهوازی خواهد شد.

در دیگر دیدار مهم امروز، پاس در همدان تیم مدعی راهیان کرمانشاه را شکست داد تا نماینده کرمانشاه را از حضور در بازی پلی‌آف هم محروم کند. البته پاس همدان که با توجه به تساوی صنعتی خوزستان فرصت صعود مستقیم به لیگ برتر را از دست داد، درصورتیکه نتیجه بازی شهرداری با برق به سود نماینده تبریز اعلام شود، شانس حضور در بازی پلی‌آف و رسیدن به لیگ برتر را هم از دست می‌دهد.

در رفسنجان تیم شهرداری یاسوج مقابل مس این شهر به تساوی بدون گل رضایت داد تا فرصت صعود مستقیم به لیگ برتر را از دست بدهد. البته این تیم همانند پاس همدان منتظر نتیجه بازی شهرداری تبریز - برق شیراز خواهد بود که اگر در آن بازی شهرداری تیم برنده لقب بگیرد، نماینده شهر یاسوج هم با لیگ برتر وداع خواهد کرد. مسی‌ها هم با این یک امتیاز نزدیک‌ترین تیم به فانوس بدستان این گروه لقب گرفتند.

فولاد یزد در جدال تیم‌های ته جدولی با یک گل برق شیرازی را شکست داد که پس از دو هفته دوری از مسابقات با رای مسئولان فدراسیون اجازه حضور در این بازی را بدست آورد. یزدی‌ها با این پیروزی امیدوار به بقا در لیگ دسته اول شدند اما برق شیراز به دسته دوم سقوط کرد. سایپا شمال هم با یک امتیازی که از تیم صنعتی گرفت، تاحدودی از منطقه خطر نجات پیدا کرد و برای بقا در لیگ دسته اول تنها به یک امتیاز نیاز دارد.

با توجه به نتایجی که در بازی‌های امروز گروه "ب" بدست آمد، صنعتی خوزستان یکی از دو تیم صعود کننده از این گروه لقب گرفت اما وضعیت تیم‌های شهرداری تبریز، شهرداری یاسوج و پاس همدان به رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص نتیجه بازی لغو شده برق با شهرداری تبریز بستگی دارد.

در قعر جدول این گروه هم، پس از تیم‌های حفاری اهواز و یادآوران شلمچه، برق شیراز هم به دسته دوم سقوط کرد و از بین تیم‌های سایپا شمال، مس رفسنجان و فولاد یزد یک تیم دیگر به دسته دوم سقوط خواهد کرد. البته سایپا شمال هم که بازی‌اش با برق شیراز لغو شده، در صورت پیروز شدن در آن بازی با رای فدراسیون فوتبال، بقایش در دسته اول قطعی می‌شود.

- هفته بیست و پنجم از رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور فردا دوشنبه با برگزاری دیدارهای زیر پیگیری می‌شود:
* پاس همدان 2 - راهیان کرمانشاه یک
* مس رفسنجان صفر - شهرداری یاسوج صفر
* شهرداری تبریز 3 - یادآوران شلمچه صفر
* نیروی زمینی تهران 2 - شهرداری بندرعباس یک
* سایپا شمال یک - صنعتی خوزستان یک
* ملی حفاری اهواز یک - ایرانجوان بوشهر یک
* فولاد یزد یک - برق شیراز صفر

جدول رده‌بندی گروه ب:
1- صنعتی خوزستان 46 امتیاز
2- شهرداری تبریز 43 امتیاز (یک بازی کمتر)
3- شهرداری یاسوج 42 امتیاز - تفاضل گل 12+
4- پاس همدان 42 امتیاز - تفاضل گل 12+
5- راهیان کرمانشاه 40
6- نیروی زمینی 39 امتیاز
7- ایرانجوان بوشهر 36 امتیاز
8- شهرداری بندرعباس 34 امتیاز
9- سایپا شمال 31 امتیاز (یک بازی کمتر)
10- مس رفسنجان 30 امتیاز
11- فولاد یزد 28 امتیاز
12- حفاری اهواز 23 امتیاز
13- برق شیراز 19 امتیاز (2 بازی کمتر)
14- یادآوران شلمچه 16 امتیاز

کد خبر 2028566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha